Ik heb werkelijk geen enkele kaas gegeten van hardware, maar ik vermoed dat daar het probleem zit. Ik heb nu verschillende malen geprobeerd om de computer op te starten, maar elke keer gebeurt er iets anders.
Ik run Vista en heb alle updates altijd bijgehouden (SP2). Virus scanner is avira. Voor zover bekend geen virus of malware, want dat houd ik ook goed in de gaten. Computer was wel af en toe erg traag tijdens internetten zonder verdere reden die ik kon bedenken.
In chronologische volgorde:
- Hij hangt in de system recovery
- Hij hangt in het opstartmenu (recovery mode/normaal starten) en vertoont roze en groene pixels over het hele scherm (grafische kaart??)
- Hij hangt op het moment dat ie naar het opstartmenu moet gaan in een zwart scherm met enkele pixels bovenin het scherm (wederom grafische kaart???)
- Na 10 minuten wachten komt ie tot het windows scherm met de bewegende blokjes.
- Na nog eens een minuut of 10 wachten start ie weer met normaal beeld, maar hangt nu vast in het opstartmenu, omdat het toetsenbord niet meer werkt. Ook de aftellende seconden blijven hangen. Complete computer hangt dus.
Ik wil niet verder gaan en al die harde resets doen, want daar wordt het ook niet beter op. ik kom er ook niet verder mee.
Side note:
Hij komt voorbij de Bios en geeft 1 piep, wat erop duidt dat de hardware OK zou moeten zijn.
Iemand enig idee? Ik moet wel de harde schijf redden want daar staan zeer belangrijke zaken op, met name foto's.
Iemand met enig verstand van zaken hier die mij op weg kan helpen? Ik heb al het een en ander gelezen over mogelijk defecte RAM of grafische kaart, maar dan zou hij toch een ander piepje moeten geven?