autovisie deze maand

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
wimwerf

autovisie deze maand

Bericht door wimwerf » 13 dec 2006, 22:33

Ik heb vandaag de nieuwe autovisie zitten lezen...hier staat een grote test in met een aantal auto's...

Ze gaan een aantal auto's testen en met de uitslagen gaan er een aantal door naar de nurburgring voor de finale...

Zit er in een vergelijking met de EVO9, en nog een aantal...

Gaat de EVO niet door omdat hij niet zo explosief aanvoelt...zoals bijvoorbeeld de vorige EVO's..

Ik vind dat zo'n domme conclusie...

Dus omdat hij niet zo aanvoelt maar onder tussen wel erg goede prestaties neerzet gaat hij niet door...

Hoe kan je dan de beste rijders auto neerzetten als je auto's in de finale neerzet die dan minder snel zijn maar wel zo aanvoelen...

Zal wel aan mij liggen...

Harrie

Bericht door Harrie » 13 dec 2006, 22:38

Ik heb ook met verbazing zitten lezen. Niet alleen de Evo die niet doorging. Maar het totale commentaar op diverse autos. Je kan ook verschillende filmpjes zien. Als je die eens vergelijkt met de tijden, dan is e.e.a. nog duidelijker. Komt ook nog eens bij dat er bij enkele auto's zeer verbazingwekkende meetgegevens genoteerd worden.
Helaas, voor mijn gevoel zakken ze steeds verder weg.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 13 dec 2006, 22:39

De Z4 M coupé een minder goede auto vinden dan de E46 M3, ook een aparte conclusie.

RVV

Bericht door RVV » 13 dec 2006, 23:23

Of een M3 beter is kan ik niet staven. maar het argument van AV dat de M3 beter is en daarom de M coupe niet doorgaat slaat nergens op. M3 is geen issue in deze test.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 13 dec 2006, 23:27

Rico v Velzen schreef:Of een M3 beter is kan ik niet staven. maar het argument van AV dat de M3 beter is en daarom de M coupe niet doorgaat slaat nergens op. M3 is geen issue in deze test.
Lijkt me ook niet. Dan valt iedere Porsche die minder is dan een GT3 RS ook af.

Ik kan het idee wel begrijpen. Ze willen gewoon eens wat andere auto's voor de test. Of de importeur wil gewoon niet dat zij met een Z4 M op de Ring gaan rijden...en moeten ze dus wel een andere auto kiezen :P

Hielke

Bericht door Hielke » 13 dec 2006, 23:40

Vond de overwegingen om de verschillende auto's wel of niet mee te nemen ook vaak kant noch wal raken. Doe zo'n pre-test dan niet of schrijf er geen artikel over.

En dan die meetresultaten enkel en alleen op de slalom. Onbegrijpelijk. Als er iets weinig over de kwaliteiten van een auto zegt dan zijn het slalomtijden. Rondetijden op een circuit graag, en niets anders.

Heb van Andre begrepen dat Jasper van den Heuvel tijdens een circuitevenement niet meer dan middelmaat was. Werd toen door Andre zoek gereden. Niveau van de nederlandse rallyrijders is over het algemeen erbarmelijk. Begrijp zo'n keuze voor zo'n gast niet. Een wederdienst misschien? Kox had daar moeten staan. Snel, kundig en met een sterk analytisch vermogen.

Ach, moeten we maar zo denken, bij de test op De Ring hebben ze alles goed gedaan en krijgen we straks een dijk van een artikel :)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 14 dec 2006, 00:03

Maar dan is Kox ook weer niet zo'n Ringkenner. Ik sprak hem onlangs bij de VLN en hij vertelde toen dat het al 10 jaar geleden was dat hij daar gereden had.

Kwam er hierdoor trouwens ook achter dat ik een hele lading foto's ben vergeten te plaatsen op 8200RPM.COM. Waaronder dus de Subaru Impreza WRX waar Kox mee reed :shock: Die deed namelijk niet meer mee aan de race waarschijnlijk vanwege technische problemen.

Edit: nu die foto's er wel op gezet. Gelukkig nu met snellere computer en sneller Internet een stuk gemakkelijker.

Het ging om deze Subaru:
[img:500:333]http://www.8200rpm.com/gallery/vln281006/imm349.jpg[/img]

In deze Gallery, maar dat terzijde: http://www.8200rpm.com/index.php?p=1&t=2&g=239&o=0

wimwerf

Bericht door wimwerf » 14 dec 2006, 10:05

Hielke schreef:Ach, moeten we maar zo denken, bij de test op De Ring hebben ze alles goed gedaan en krijgen we straks een dijk van een artikel :)
met auto's die er staan omdat ze het gevoel geven.. :?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 14 dec 2006, 11:46

Ik snap trouwens de hele criteria voor die test niet, op welke gronden een auto doorgaat of niet...

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 14 dec 2006, 11:49

Ze hadden trouwens mijn Golf 3 diesel mee moeten nemen. Als je daar 120 mee rijdt, dan heb je 'het gevoel' dat je 170 rijdt, zoveel 'beleving'.

Het ging toch om 'het gevoel'?

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 14 dec 2006, 11:49

In het blad www.evo.co.uk lag de evo en de sti er ook al vroeg uit :? (de GP trouwens ook maar wel een plaatsje hoger :wink: )

Hubert D

Bericht door Hubert D » 14 dec 2006, 12:22

Stéphane schreef:Maar dan is Kox ook weer niet zo'n Ringkenner. Ik sprak hem onlangs bij de VLN en hij vertelde toen dat het al 10 jaar geleden was dat hij daar gereden had.
Dat is raar. Autovisie heeft een jaar of 5 geleden een artikeltje gehad over Kox in een integra type R op de ring. Ik geloof zelfs geschreven door Thomas Bangma :D

Maar misschien had Kox het over racen.
Ik heb Kox trouwens ook wel eens een verhaaltje horen vertellen over zijn eerste (race!)ringrondjes. In een snelle BMW (E36M3 denk ik, hij had het over 300pk) de pit uit en de hem bekende gp-strecke op. Volgas een AX-je voorbij, linksaf de Nordschleife op en toen *shit, wat smal en onoverzichtelijk* :lol:. Maar toch zo hard mogelijk verder en na een paar km verschrikt in het spiegeltje kijken omdat er een AX-je zat te seinen dat ie er voorbij wilde. Enigzins beschaamd achter de citro aan het rondje afgemaakt :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 14 dec 2006, 12:36

haha mooie anekdote zeg !!

RVV

Bericht door RVV » 06 feb 2007, 16:45

Ik wilde ff zeggen dat ik autovisie deze keer wel heel erg butt vond.

Een of ander Dacia melkboerautootje

Een paar rare Nissan en Subaru pausmobielen, en nog meer rotzooi..

Zijn ze weg kwijt ofzo ?

Michel P

Bericht door Michel P » 06 feb 2007, 16:53

Rico v Velzen schreef:Ik wilde ff zeggen dat ik autovisie deze keer wel heel erg butt vond.

Een of ander Dacia melkboerautootje

Een paar rare Nissan en Subaru pausmobielen, en nog meer rotzooi..

Zijn ze weg kwijt ofzo ?
Begon ook weer hevig aan mijn abo te denken! Drama idd de laatste.

Michel

Tom

Bericht door Tom » 06 feb 2007, 16:53

Niet zeiken om die paar euro stelletje nederlanders... :P

RVV

Bericht door RVV » 06 feb 2007, 16:56

Tom dat jij zo graag over Dacia wil lezen wil nog niet zeggen dat ik dat ook wil. 8)

Trouwens die kop boven het Fiat Bravo artikel..

"De eerste Fiat die als een Alfa rijdt"

Nou dat belooft dan niet veel goeds.

Hubert D

Bericht door Hubert D » 06 feb 2007, 22:39

Rico v Velzen schreef:Ik wilde ff zeggen dat ik autovisie deze keer wel heel erg butt vond.
Drama inderdaad. Doorgebladert en ik kwam niks leuks tegen. Binnen 1 minuut uit.

BAH!

Francisco

Bericht door Francisco » 07 feb 2007, 15:31

daar zeg je wat Rico :) die alfa's van de laatste tijd zijn ook 3x niks.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 07 feb 2007, 15:57

Het wisselt heel erg bij AV, maar dan heb je het alleen over de auto's die besproken worden.

Maar wat niet wisselt is dat ik het vaak niet verrassend vind. Bij de eerste zinnen, of soms al de titel van het artikel, weet je al wat er in het artikel staat.

Ze zouden meer echte artikelen mogen schrijven over achtergronden, evenementen, verhalen, reizen, rapportages enzovoort. Feiten en meningen over auto's zie je tegenwoordig tot op de laatste schroef uitgekauwd op Internet al. Dat boeit niet zo, vind ik. Maar dan in die artikelen wel meer nadruk op de auto zelf, in plaats van een paar zinnen in zo'n verhaal. En dan gelijk een DVD met films erbij.

Tristan

Bericht door Tristan » 07 feb 2007, 16:14

Hubert Duijzer schreef:
Drama inderdaad. Doorgebladert en ik kwam niks leuks tegen. Binnen 1 minuut uit.

BAH!
Idd, was er zeer snel doorheen. :?

Joy

Bericht door Joy » 07 feb 2007, 16:23

Met alles wat op internet te vinden is ga ik autobladen ook steeds minder lezen. Die oersaaie verhalen over huis-tuin-keuken auto's hoef ik niet te lezen. Een blad zoals Performance Car vroeger was, dat wil ik. Verder niks.
Tests van highly tuned cars, exotics op Isle of man, Euro trip, dat soort dingen. Sportwagens als duurtesters.

Tom

Bericht door Tom » 07 feb 2007, 21:40

Sommige artikelen vind ik wel leuk in de Autovisie. Het wisselt wel inderdaad, huidige uitgave was ik ook snel doorheen gebladerd.

Maar van mij hoeft niet altijd specifiek over auto's te gaan. Zo'n artikel over rijden in de Dolemieten of met een MX5 door Portugal vind ik leuk om te lezen. Of die columns van Gordon Murray.
Niet alles hoeft gelijk superinteressant te zijn, ik koop tijdschriften ook omdat het gewoon leuk moet zijn om te lezen en qua stof aansluit op mijn interesse(autominded). Top Gear kijk je toch ook niet vanwege de oh zo goede informatie? ;)

Hubert D

Bericht door Hubert D » 08 feb 2007, 20:53

Tom schreef:Maar van mij hoeft niet altijd specifiek over auto's te gaan. Zo'n artikel over rijden in de Dolemieten of met een MX5 door Portugal vind ik leuk om te lezen. Of die columns van Gordon Murray.
Niet alles hoeft gelijk superinteressant te zijn, ik koop tijdschriften ook omdat het gewoon leuk moet zijn om te lezen en qua stof aansluit op mijn interesse
Volledig mee eens! Helaas was dit echt een dieptepunt.

Tom

Bericht door Tom » 08 feb 2007, 21:01

klopt ik was er ook in 5 minuten doorheen.

Plaats reactie