autovisie deze maand
-
autovisie deze maand
Ik heb vandaag de nieuwe autovisie zitten lezen...hier staat een grote test in met een aantal auto's...
Ze gaan een aantal auto's testen en met de uitslagen gaan er een aantal door naar de nurburgring voor de finale...
Zit er in een vergelijking met de EVO9, en nog een aantal...
Gaat de EVO niet door omdat hij niet zo explosief aanvoelt...zoals bijvoorbeeld de vorige EVO's..
Ik vind dat zo'n domme conclusie...
Dus omdat hij niet zo aanvoelt maar onder tussen wel erg goede prestaties neerzet gaat hij niet door...
Hoe kan je dan de beste rijders auto neerzetten als je auto's in de finale neerzet die dan minder snel zijn maar wel zo aanvoelen...
Zal wel aan mij liggen...
Ze gaan een aantal auto's testen en met de uitslagen gaan er een aantal door naar de nurburgring voor de finale...
Zit er in een vergelijking met de EVO9, en nog een aantal...
Gaat de EVO niet door omdat hij niet zo explosief aanvoelt...zoals bijvoorbeeld de vorige EVO's..
Ik vind dat zo'n domme conclusie...
Dus omdat hij niet zo aanvoelt maar onder tussen wel erg goede prestaties neerzet gaat hij niet door...
Hoe kan je dan de beste rijders auto neerzetten als je auto's in de finale neerzet die dan minder snel zijn maar wel zo aanvoelen...
Zal wel aan mij liggen...
-
Ik heb ook met verbazing zitten lezen. Niet alleen de Evo die niet doorging. Maar het totale commentaar op diverse autos. Je kan ook verschillende filmpjes zien. Als je die eens vergelijkt met de tijden, dan is e.e.a. nog duidelijker. Komt ook nog eens bij dat er bij enkele auto's zeer verbazingwekkende meetgegevens genoteerd worden.
Helaas, voor mijn gevoel zakken ze steeds verder weg.
Helaas, voor mijn gevoel zakken ze steeds verder weg.
- Stéphane
Lijkt me ook niet. Dan valt iedere Porsche die minder is dan een GT3 RS ook af.Rico v Velzen schreef:Of een M3 beter is kan ik niet staven. maar het argument van AV dat de M3 beter is en daarom de M coupe niet doorgaat slaat nergens op. M3 is geen issue in deze test.
Ik kan het idee wel begrijpen. Ze willen gewoon eens wat andere auto's voor de test. Of de importeur wil gewoon niet dat zij met een Z4 M op de Ring gaan rijden...en moeten ze dus wel een andere auto kiezen

-
OnlineHielke
Vond de overwegingen om de verschillende auto's wel of niet mee te nemen ook vaak kant noch wal raken. Doe zo'n pre-test dan niet of schrijf er geen artikel over.
En dan die meetresultaten enkel en alleen op de slalom. Onbegrijpelijk. Als er iets weinig over de kwaliteiten van een auto zegt dan zijn het slalomtijden. Rondetijden op een circuit graag, en niets anders.
Heb van Andre begrepen dat Jasper van den Heuvel tijdens een circuitevenement niet meer dan middelmaat was. Werd toen door Andre zoek gereden. Niveau van de nederlandse rallyrijders is over het algemeen erbarmelijk. Begrijp zo'n keuze voor zo'n gast niet. Een wederdienst misschien? Kox had daar moeten staan. Snel, kundig en met een sterk analytisch vermogen.
Ach, moeten we maar zo denken, bij de test op De Ring hebben ze alles goed gedaan en krijgen we straks een dijk van een artikel
En dan die meetresultaten enkel en alleen op de slalom. Onbegrijpelijk. Als er iets weinig over de kwaliteiten van een auto zegt dan zijn het slalomtijden. Rondetijden op een circuit graag, en niets anders.
Heb van Andre begrepen dat Jasper van den Heuvel tijdens een circuitevenement niet meer dan middelmaat was. Werd toen door Andre zoek gereden. Niveau van de nederlandse rallyrijders is over het algemeen erbarmelijk. Begrijp zo'n keuze voor zo'n gast niet. Een wederdienst misschien? Kox had daar moeten staan. Snel, kundig en met een sterk analytisch vermogen.
Ach, moeten we maar zo denken, bij de test op De Ring hebben ze alles goed gedaan en krijgen we straks een dijk van een artikel

- Stéphane
Maar dan is Kox ook weer niet zo'n Ringkenner. Ik sprak hem onlangs bij de VLN en hij vertelde toen dat het al 10 jaar geleden was dat hij daar gereden had.
Kwam er hierdoor trouwens ook achter dat ik een hele lading foto's ben vergeten te plaatsen op 8200RPM.COM. Waaronder dus de Subaru Impreza WRX waar Kox mee reed
Die deed namelijk niet meer mee aan de race waarschijnlijk vanwege technische problemen.
Edit: nu die foto's er wel op gezet. Gelukkig nu met snellere computer en sneller Internet een stuk gemakkelijker.
Het ging om deze Subaru:
[img:500:333]http://www.8200rpm.com/gallery/vln281006/imm349.jpg[/img]
In deze Gallery, maar dat terzijde: http://www.8200rpm.com/index.php?p=1&t=2&g=239&o=0
Kwam er hierdoor trouwens ook achter dat ik een hele lading foto's ben vergeten te plaatsen op 8200RPM.COM. Waaronder dus de Subaru Impreza WRX waar Kox mee reed

Edit: nu die foto's er wel op gezet. Gelukkig nu met snellere computer en sneller Internet een stuk gemakkelijker.
Het ging om deze Subaru:
[img:500:333]http://www.8200rpm.com/gallery/vln281006/imm349.jpg[/img]
In deze Gallery, maar dat terzijde: http://www.8200rpm.com/index.php?p=1&t=2&g=239&o=0
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
In het blad www.evo.co.uk lag de evo en de sti er ook al vroeg uit
(de GP trouwens ook maar wel een plaatsje hoger
)

- Hubert D
Dat is raar. Autovisie heeft een jaar of 5 geleden een artikeltje gehad over Kox in een integra type R op de ring. Ik geloof zelfs geschreven door Thomas BangmaStéphane schreef:Maar dan is Kox ook weer niet zo'n Ringkenner. Ik sprak hem onlangs bij de VLN en hij vertelde toen dat het al 10 jaar geleden was dat hij daar gereden had.

Maar misschien had Kox het over racen.
Ik heb Kox trouwens ook wel eens een verhaaltje horen vertellen over zijn eerste (race!)ringrondjes. In een snelle BMW (E36M3 denk ik, hij had het over 300pk) de pit uit en de hem bekende gp-strecke op. Volgas een AX-je voorbij, linksaf de Nordschleife op en toen *shit, wat smal en onoverzichtelijk*

- Macboy
- Michel P
- Stéphane
Het wisselt heel erg bij AV, maar dan heb je het alleen over de auto's die besproken worden.
Maar wat niet wisselt is dat ik het vaak niet verrassend vind. Bij de eerste zinnen, of soms al de titel van het artikel, weet je al wat er in het artikel staat.
Ze zouden meer echte artikelen mogen schrijven over achtergronden, evenementen, verhalen, reizen, rapportages enzovoort. Feiten en meningen over auto's zie je tegenwoordig tot op de laatste schroef uitgekauwd op Internet al. Dat boeit niet zo, vind ik. Maar dan in die artikelen wel meer nadruk op de auto zelf, in plaats van een paar zinnen in zo'n verhaal. En dan gelijk een DVD met films erbij.
Maar wat niet wisselt is dat ik het vaak niet verrassend vind. Bij de eerste zinnen, of soms al de titel van het artikel, weet je al wat er in het artikel staat.
Ze zouden meer echte artikelen mogen schrijven over achtergronden, evenementen, verhalen, reizen, rapportages enzovoort. Feiten en meningen over auto's zie je tegenwoordig tot op de laatste schroef uitgekauwd op Internet al. Dat boeit niet zo, vind ik. Maar dan in die artikelen wel meer nadruk op de auto zelf, in plaats van een paar zinnen in zo'n verhaal. En dan gelijk een DVD met films erbij.
- Tristan
- Joy
Met alles wat op internet te vinden is ga ik autobladen ook steeds minder lezen. Die oersaaie verhalen over huis-tuin-keuken auto's hoef ik niet te lezen. Een blad zoals Performance Car vroeger was, dat wil ik. Verder niks.
Tests van highly tuned cars, exotics op Isle of man, Euro trip, dat soort dingen. Sportwagens als duurtesters.
Tests van highly tuned cars, exotics op Isle of man, Euro trip, dat soort dingen. Sportwagens als duurtesters.
-
Sommige artikelen vind ik wel leuk in de Autovisie. Het wisselt wel inderdaad, huidige uitgave was ik ook snel doorheen gebladerd.
Maar van mij hoeft niet altijd specifiek over auto's te gaan. Zo'n artikel over rijden in de Dolemieten of met een MX5 door Portugal vind ik leuk om te lezen. Of die columns van Gordon Murray.
Niet alles hoeft gelijk superinteressant te zijn, ik koop tijdschriften ook omdat het gewoon leuk moet zijn om te lezen en qua stof aansluit op mijn interesse(autominded). Top Gear kijk je toch ook niet vanwege de oh zo goede informatie?
Maar van mij hoeft niet altijd specifiek over auto's te gaan. Zo'n artikel over rijden in de Dolemieten of met een MX5 door Portugal vind ik leuk om te lezen. Of die columns van Gordon Murray.
Niet alles hoeft gelijk superinteressant te zijn, ik koop tijdschriften ook omdat het gewoon leuk moet zijn om te lezen en qua stof aansluit op mijn interesse(autominded). Top Gear kijk je toch ook niet vanwege de oh zo goede informatie?

- Hubert D
Volledig mee eens! Helaas was dit echt een dieptepunt.Tom schreef:Maar van mij hoeft niet altijd specifiek over auto's te gaan. Zo'n artikel over rijden in de Dolemieten of met een MX5 door Portugal vind ik leuk om te lezen. Of die columns van Gordon Murray.
Niet alles hoeft gelijk superinteressant te zijn, ik koop tijdschriften ook omdat het gewoon leuk moet zijn om te lezen en qua stof aansluit op mijn interesse