Ik uiteraard wel. Vanochtend na het gebruikelijke uitslapen en croissantjes uit de oven m'n vrouw gebeld. Zij was nl. al vanaf vroeg aan het werk (Verschil moet er wezen

Door de dauw / vocht stond de auto er helemaal nat bij. Ook het wegdek was vochtig en het dashboard gaf 4.0 graden Celcius aan. Aan de andere kant moest je gewoon een zonnebril op i.v.m. de laagstaande felle winterzon. Dus direct bij het wegrijden wist ik het al: Dit wordt geen "8200rpm redline rit". Glad, koud, geen enkele vorm van traction/stability control, achterwiel aandrijving. Noop 8200rpm dat ging 'em niet worden. Dit werd gewoon rustig door het weiland cruisen op kronkelweggetjes en langs vaartjes.
Maar wat een pret met de zonnebril en muts op en de handschoenen / stoelverwarming aan. Koeien die staan te grazen in de dauw, de zon die vanaf boven alles laat glinsteren, en 6 cylindertjes die achter me rustig met max. 3000 rpm in de sportuitlaat blazen.
Uiteraard voor het onderhoud van de auto wel een keer doorgetrokken in z'n 2 ("a redline a day, keeps the bugs away") maar dat bevestigde alleen maar wat ik al vermoede. "On cam" boven de 5k rpm op nat wegdek trekt de achterkant weg. Vermakelijk maar dat was niet de bedoeling van deze prachtige zondag winter ochtend.
Uiteindelijk de hele Amstel afgereden en in ontwakend Oudekerk lekker bakkie gedronken. Vervolgens weer via de andere kant van de Amstel terug gereden. Ondertussen was de auto "droog" en kon ik een paar foto's nemen. Uiteindelijk maar eentje overgehouden maar toch, dit zijn DE ritjes voor een cabrio. Misschien nog wel meer dan in de zomer met 30 graden op je knar...
Heerlijk.
Mark.