Rijd er eigenlijk nog wel iemand met een auto op DF ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
markk

Rijd er eigenlijk nog wel iemand met een auto op DF ?

Bericht door markk » 29 dec 2013, 14:21

Soms vraag ik het me af ? Rijd er iemand nog wel eens met een auto op DF ?

Ik uiteraard wel. Vanochtend na het gebruikelijke uitslapen en croissantjes uit de oven m'n vrouw gebeld. Zij was nl. al vanaf vroeg aan het werk (Verschil moet er wezen :-)). Maar gelukkig wou ze tussendoor even langskomen om samen met mij de hardtop van de auto te tillen zodat ik wat kon gaan toeren.

Door de dauw / vocht stond de auto er helemaal nat bij. Ook het wegdek was vochtig en het dashboard gaf 4.0 graden Celcius aan. Aan de andere kant moest je gewoon een zonnebril op i.v.m. de laagstaande felle winterzon. Dus direct bij het wegrijden wist ik het al: Dit wordt geen "8200rpm redline rit". Glad, koud, geen enkele vorm van traction/stability control, achterwiel aandrijving. Noop 8200rpm dat ging 'em niet worden. Dit werd gewoon rustig door het weiland cruisen op kronkelweggetjes en langs vaartjes.

Maar wat een pret met de zonnebril en muts op en de handschoenen / stoelverwarming aan. Koeien die staan te grazen in de dauw, de zon die vanaf boven alles laat glinsteren, en 6 cylindertjes die achter me rustig met max. 3000 rpm in de sportuitlaat blazen.

Uiteraard voor het onderhoud van de auto wel een keer doorgetrokken in z'n 2 ("a redline a day, keeps the bugs away") maar dat bevestigde alleen maar wat ik al vermoede. "On cam" boven de 5k rpm op nat wegdek trekt de achterkant weg. Vermakelijk maar dat was niet de bedoeling van deze prachtige zondag winter ochtend.

Uiteindelijk de hele Amstel afgereden en in ontwakend Oudekerk lekker bakkie gedronken. Vervolgens weer via de andere kant van de Amstel terug gereden. Ondertussen was de auto "droog" en kon ik een paar foto's nemen. Uiteindelijk maar eentje overgehouden maar toch, dit zijn DE ritjes voor een cabrio. Misschien nog wel meer dan in de zomer met 30 graden op je knar...

Heerlijk.

Mark.
Afbeelding

Arthur
Auto: Nr.51

Re: Rijd er eigenlijk nog wel iemand met een auto op DF ?

Bericht door Arthur » 29 dec 2013, 14:26

Om 07.15u vanmorgen nog auto gereden, straks om 16.00u weer :tooth:

TijnGTi

Bericht door TijnGTi » 29 dec 2013, 14:39

Die stukjes van jou lezen altijd leuk weg Mark :wink: Misschien zometeen hier maar eens een blokje om met de GTi :hungry:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 29 dec 2013, 14:54

Zo nog even rijden. Ik heb een maand geleden zelfs afscheid genomen van de hardtop zodat ik ook bij dit soort weer gewoon de kap omlaag kan gooien. That said: ook met slecht weer zou ik rijden vandaag :hungry: .

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 dec 2013, 14:57

Lekker bezig! Om eerlijk te zijn heb ik in de afgelopen anderhalve maand nog geen 400 kilometer gereden. Bevalt me eigenlijk prima.

Ik ga een scooter kopen! :tooth:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 29 dec 2013, 15:21

Vannacht toevallig nog 2 uur gereden. Had geen zin om op stap te gaan, geen zin om al op bed te gaan, niks leuks op tv, heldere hemel, droog, paar graden boven 0. Auto gestart, kap naar beneden en 2 uur over prachtige b-weggetjes in de provincie rondgereden. Gewoon lekker rustig rijden, genieten van de 6 cilinder met de kap open. Puur genieten! :thumbup:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 dec 2013, 15:22

:thumbup:

ErikS

Bericht door ErikS » 29 dec 2013, 15:24

De cabrio staat in de stalling.

Gisteren even wezen aaien, telt dat ook? :-)

Riceaux

Bericht door Riceaux » 29 dec 2013, 15:29

ErikS schreef:De cabrio staat in de stalling.

Gisteren even wezen aaien, telt dat ook? :-)
Nee, er uit halen dat ding, windscherm erin en knallen met dat hok! :df:

ErikS

Bericht door ErikS » 29 dec 2013, 15:30

Nee, drie auto's in de WB en verz is me net wat te gortig. ;-)

bm-dub

Bericht door bm-dub » 29 dec 2013, 16:49

leuk stukje en mooie foto! heb vandaag een kort stukje gereden met de E46 316i Touring. na 4 jaar lang onafgebroken ///M modellen te hebben gereden was ik benieuwd hoe het zou bevallen. maar wat doet zo'n auto gewoon goed wat die moet doen; rustig, zuinig, stil en comfortabel van a naar b toeren. daar sta je dan echt van te kijken als je uit een M3, of M6 stapt. ook is het leuk om de boordcomputer eens op andere waarden te zien zoals 6,5L op 100KM. daarna even goed gewassen en weer weggezet, na eens goed zoeken dan ook eindelijk het reservewiel gevonden. die zit bij een E46 dus écht goed verstopt!

GTRene

Bericht door GTRene » 29 dec 2013, 16:57

Arthur schreef:Om 07.15u vanmorgen nog auto gereden, straks om 16.00u weer :tooth:
:mrgreen:

markk

Bericht door markk » 29 dec 2013, 17:40

bm-dub schreef:leuk stukje en mooie foto! heb vandaag een kort stukje gereden met de E46 316i Touring. na 4 jaar lang onafgebroken ///M modellen te hebben gereden was ik benieuwd hoe het zou bevallen. maar wat doet zo'n auto gewoon goed wat die moet doen; rustig, zuinig, stil en comfortabel van a naar b toeren. daar sta je dan echt van te kijken als je uit een M3, of M6 stapt. ook is het leuk om de boordcomputer eens op andere waarden te zien zoals 6,5L op 100KM. daarna even goed gewassen en weer weggezet, na eens goed zoeken dan ook eindelijk het reservewiel gevonden. die zit bij een E46 dus écht goed verstopt!
Ja en je rijdt veel rustiger / relaxder. Je kunt wel trappen maar dan nog gaat het niet vooruit ;)

Mark.

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 29 dec 2013, 18:26

Vandaag voor de verandering via Aachen (B258) naar de Nordschleife gereden, daar de tank leeg gereden en na een korte tankstop weer naar huis. Heerlijk..

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 29 dec 2013, 18:29

Gisteren aan het begin van de middag: Ik moest even wat regelen met de lokale garagehouder dus daar even heen gereden (<5 min). Even in de Mazda dus.

Toen ik weer naar huis zou rijden besefte ik dat het eigenlijk prachtig weer was, wegen waren redelijk droog. Dus de radio uit, raampjes open, verwarming op warm en gaan! Heerlijk!

Moet zeggen dat er rond deze tijd wel een hoop mensen te wandelen zijn, maar dat mag de pret niet drukken.

Rijstijl eigenlijk hetzelfde als bij Mark: Rustig toerend, luisteren naar de 6 kaboutertjes die met plezier op en neer springen in het vooronder.

Vervolgens de auto even afgespoeld in de wasbox en toen weer netjes naast de BMW in de garage gezet. :thumbup:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 dec 2013, 18:35

Riceaux schreef:Vannacht toevallig nog 2 uur gereden. Had geen zin om op stap te gaan, geen zin om al op bed te gaan, niks leuks op tv, heldere hemel, droog, paar graden boven 0. Auto gestart, kap naar beneden en 2 uur over prachtige b-weggetjes in de provincie rondgereden. Gewoon lekker rustig rijden, genieten van de 6 cilinder met de kap open. Puur genieten! :thumbup:
3 meter trouwens? :tooth:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 29 dec 2013, 18:52

Petrolhead Tom schreef:
Riceaux schreef:Vannacht toevallig nog 2 uur gereden. Had geen zin om op stap te gaan, geen zin om al op bed te gaan, niks leuks op tv, heldere hemel, droog, paar graden boven 0. Auto gestart, kap naar beneden en 2 uur over prachtige b-weggetjes in de provincie rondgereden. Gewoon lekker rustig rijden, genieten van de 6 cilinder met de kap open. Puur genieten! :thumbup:
3 meter trouwens? :tooth:
Iets meer. Zo sloom is een BMW nou ook weer niet dat ik 2 uur nodig heb om 3 meter vooruit te komen. :mrgreen:

Peric

Bericht door Peric » 29 dec 2013, 22:34

Ja hoor.. Vorige week zondag nog 14 uur in de auto gezeten.. En volgende zaterdag dat weer..
Roemenie, Hongarije, Slowakije, Tsjechie, Duitsland en ons kikkerlandje weer.. :)

En dan bij thuiskomst de koppakking even vervangen.. :P

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 29 dec 2013, 23:12

Zeker! Laatst nog even de 320's (E21 en E30) voor een plezier rit meegenomen!

Afbeelding

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 30 dec 2013, 07:28

Pas geleden nog een proefritje gemaakt met de nieuwe Fiesta ST, over de Rondehoep Oost & Rondehoep West.. Jammer dat alles daar zo smal is. Wel een mooi gebied om te rijden Mark!

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 30 dec 2013, 09:57

Volgens mij rijden er nog zat mensen met hun auto, alleen voelen zij zich gelukkig niet geroepen om na elk ritje een a4tje vol te pennen............................ :tooth:

Peric

Bericht door Peric » 30 dec 2013, 10:50

Afbeelding

Andre

Bericht door Andre » 30 dec 2013, 11:43

Ik glij bijna elke dag een rallystage met de 1M. Vroeger poste ik nog wel eens wat hier. Maar er reageert geen hond meer op. Transvetten en fietsen en als je een auto inelkaar jankt heb je reacties. Dus Mark ik zou zeggen geniet van je ritten dat doe ik ook.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 30 dec 2013, 11:46

Leuk stukje Mark!

Ik pak zoveel mogelijk de auto. Vooral nu het wat gladder wordt. :tooth:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 30 dec 2013, 11:52

Zelfde hier. Gisteren de MPS nog even uit gelaten. Op vochtige wegen nirt te gek gedaan. Beetje landweggetjes meepakken, eierkoker aan en verwarming op op vl gas. Raampjes open en genieten van het gesuis wat die turbo maakt. Genieten elke keer weer:-)

Plaats reactie