Autovisie Supertest

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Autovisie Supertest

Bericht door Hans R » 27 dec 2013, 20:26

Heeft iemand deze gelezen? Een mager testje als je het vergelijkt met Evo car of the year en ik vind de rondetijden tegenvallen van Kox.. Iemand die ik toch wel hoog heb zitten, maar met de Exige V6 "slechts" een 2.02,55 neer te zetten.. op 13 december op de DF trackday had ik al een 2.02,1 met de Exige Cup 260 met minder vermogen.. (wel lichter) misschien moet Kox volgend jaar maar op 100% rijden ipv 90% :wink:

http://www.telegraaf.nl/tv/autovisie/tv ... 013__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Re: Autovisie Supertest

Bericht door smiley » 27 dec 2013, 20:47

Ik ben bang dat als journalisten op 100% gaan rijden, dat het hele testrijd feest wel eens snel afgelopen kan zijn.

Snipe

Bericht door Snipe » 27 dec 2013, 20:54

smiley schreef:Ik ben bang dat als journalisten op 100% gaan rijden, dat het hele testrijd feest wel eens snel afgelopen kan zijn.
Kox is geen journalist.

Ik denk dat ieder Nederlands autoblad graag (gráág!) een test zou organiseren zoals Evo dat doet, maar dat ten eerste de bladen er het geld niet voor hebben en ten tweede de importeurs de auto niet hebben. De auto's een dag bij elkaar krijgen is iets anders dan ze een week bij elkaar krijgen.

Joop

Bericht door Joop » 27 dec 2013, 21:08

Precies...

...de laatste 'analoge supercar test' van Evo is ook een test die zelfs zij niet zo maar weer even organiseren. Alleen de McLaren F1 moest al voor 5 miljoen pond verzekerd worden (nog los van het eigen risico) en dan hebben we het nog niet eens over de overige titanen...

Tom

Bericht door Tom » 27 dec 2013, 21:19

Daarom heb ik alleen nog maar een abo op Evo :)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 27 dec 2013, 21:45

Tom schreef:Daarom heb ik alleen nog maar een abo op Evo :)
Ik ook. Klaar. De rest is allemaal leuk en aardig maar kan er niet aan tippen. Niet voor wat ik in auto's zoek.

Al moet ik zeggen dat ik EVO ook niet meer zo geweldig vind als vroeger.

Snipe

Bericht door Snipe » 27 dec 2013, 22:03

Het heeft allemaal z'n voors en tegens. Ik lees veel Engelse autobladen (regelmatig Evo, en daarnaast ook Car en Octane) maar bij de maten en gewichten moet ik regelmatig even diep nadenken.

smiley

Bericht door smiley » 27 dec 2013, 22:04

En wat had een redelijke tijd moeten zijn voor die exige op CPZ?
Alles onder de 2.0 is ok?

Luco

Bericht door Luco » 27 dec 2013, 22:12

Tijden zeggen natuurlijk helemaal niks als je niet dezelfde dag onder dezelfde omstandigheden rijdt.
Wat voor banden reed jij mee, wat voor banden reed kox mee?
Is er uberhaupt al een vergelijking geweest tussen de exige cup en de V6, misschien is de cup wel gewoon vlotter.

smiley

Bericht door smiley » 27 dec 2013, 22:32

Alleen al aan rauwe specs loopt het niet veel uit elkaar denk ik, door dat gewicht.

S2 lotus exige cup 260, 260pk / 236nm / 935 kilo / 4.1 sec / 278pk per ton
S3 Lotus exige V6 350pk / 400nm / 1180 kilo /3.8 sec / 296pk per ton

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 28 dec 2013, 00:39

Hans lobbyt gewoon om de volgende keer, tegen betaling, die auto's op CPZ af te raggen :mrgreen:

smiley

Bericht door smiley » 28 dec 2013, 00:52

Niet nodig.
Ik verwacht elk moment een post dat de cup eruit is, en de V6 aangekocht is.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 28 dec 2013, 06:23

Hehe.. nee hoor ben heel tevreden met de Cup, wellicht een keer de V6 Cup :wink:
Betreft de Cup vs V6, dat is de referentie die ik heb.. de rondetijd vd Golf GTI PP met 2.12,33 valt mij ook tegen..

Maar goed ik had mijn abo op Autovisie ook al opgezegd en het kerstnummer los gekocht, valt gewoon op hoe mager die test is, een paar regels bij de auto en klaar, daar kunnen ze zoveel meer uithalen.. misschien idd verwend met de Evo :bignews:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 dec 2013, 09:39

Aha, dan zal ik 'm straks toch even kopen. Vind die AV supertest inderdaad beetje gerommel in de marge/ ondeskundige journalisten.
Kox vond ik 'n prima rijder(doh) maar 'n langeafstandsrijder heeft 'n andere insteek/ideaalbeeld van 'n auto dan 'n DTM piloot of sterker, een Loeb of Ogier. Dat viel en valt(?) op in z'n manier van oordelen. Verder ben ik na >20 jaar een jaar of 5 terug gestopt met het AV abo, ik vind het blad niet voortbestaanswaardig sorry. Autoweek brengt 't nog easier en op sommige momenten deskundiger.

En dus met de rest eens die EVO (en Autocar/Sportauto etc) prefereren.

markk

Bericht door markk » 28 dec 2013, 09:45

Laatst speciaal voor de supertest de Autovisie gekocht. Vond het geen verkeerde uitgave. Heb genoten van de supertest en ook de andere onderwerpen.

Mark.

Robin

Bericht door Robin » 28 dec 2013, 09:55

Dus, wat krijg ik voor 4.25?

Een kalendertje, kan die van de Chinees in de prullenbak:)

Verder een impressie van de 458 Speciale. Straks even lezen. Zal wel weer herhaling zijn.

Supertest nog niet gelezen. Zie het zwikje auto's op de foto. En weet 't eindoordeel nog niet, maar hun kennende de 991 GT3. Klaar.Tja.

:coffee:

Verrek het is n TURBO S, dus de Macca. Graag:)

Robin

Bericht door Robin » 28 dec 2013, 10:25

Die M550xD touring. Wat 'n positieve auto voor op Zandvoort en de balans en de motor en hij is zoveel beter dan 'n 535d.

:lol: Wie dit nog serieus neemt?

Cayman verhaal en TurboS en Macca verhaal kan ik wel wat mee.

Hielke

Bericht door Hielke » 28 dec 2013, 10:29

AV is inderdaad aan sleet onderhevig.

Maar ik zal zometeen toch maar even naar de boekhandel. Kox kan sturen en analyseren, een gouden combo.

Robin

Bericht door Robin » 28 dec 2013, 10:45

Ik heb ook sterk 't idee dat de AV journo's hier meelezen en de boel op het spits drijven door bijv de M550xD zo (te) hoog te laten scoren, for the sake of it en omdat journo's altijd gelijk hebben(tov de nietsvermoedende lezer)

:kikker:

Luco

Bericht door Luco » 28 dec 2013, 10:47

Robin schreef:Ik heb ook sterk 't idee dat de AV journo's hier meelezen en de boel op het spits drijven door bijv de M550xD zo (te) hoog te laten scoren, for the sake of it en omdat journo's altijd gelijk hebben(tov de nietsvermoedende lezer)

:kikker:
Ja voor die paar paardekoppen die hier bmw rijden passen ze gewoon de resultaten aan :tooth:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 28 dec 2013, 10:55

Blader ook altijd een beetje door de rondetijden heen, vond vooral de std Cayman met een 2.7 en 275pk eruit springen :| (2.03 oid; incl 'te lange' handbak en lage temperatuur)
Laatst gewijzigd door Kasteel op 28 dec 2013, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 28 dec 2013, 11:03

Eigenlijk vind ik inderdaad die 275pk tamme Cayman de winnaar.

Eigenlijk maar 4 karren die eruit springen: Macca, Turbo, Cayman en Jag(voor zover 't om fun gaat)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 30 dec 2013, 11:23

Robin schreef:Eigenlijk vind ik inderdaad die 275pk tamme Cayman de winnaar.

Eigenlijk maar 4 karren die eruit springen: Macca, Turbo, Cayman en Jag(voor zover 't om fun gaat)
Maar we lopen dan weer Chris Harris achterna, die zei dat een Cayman 275pk te weinig pk hep, omdat die een Audi s8 (of zo) niet kon bijhouden in een rechte lijn ...

Zeggen ze in de AV ook iets over het 'Audi-sturen' in de nieuwste Porsies? Ik ga zo maar eens het blaadje kopen, altijd leuk.

Met Hielke eens, Kox kan prima die auto's beoordelen, niets mis mee.

Hielke

Bericht door Hielke » 30 dec 2013, 11:53

Die tijd van de Golf is de grootste dissonant uit de test. Uit de foto van die linker voorband trouwens ook goed verklaarbaar. Uit het verslag (niet de tekst van Kox) willen ze doen blijken dat die extreme slijtage het gevolg is van het elektronisch geregelde mechanische sper. Ik geloof daar geen snars van. Het zou betekenen dat een ieder die met zo'n auto het circuit opgaat, na een gering aantal snelle rondjes ook alweer huiswaarts kan gaan omdat de banden opgerookt zijn. Nonsense. Waarschijnlijk waren die banden al niet best (dom van Pon), en nog waarschijnlijker is het dat een andere Autovisie medewerker gedurende de dag die auto over een aantal ronden doodleuk door het onderstuur heen heeft gestuurd zonder dit te merken. Krijgt Kox dan nadien die auto in handen om z'n kunstje te doen dan kan zelfs hij er niks fatsoenlijk meer van maken. Op staaldraad is het moeilijk grip vinden.

Welke auto? De Cayman natuurlijk.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 30 dec 2013, 12:25

Hielke schreef:Die tijd van de Golf is de grootste dissonant uit de test. Uit de foto van die linker voorband trouwens ook goed verklaarbaar. Uit het verslag (niet de tekst van Kox) willen ze doen blijken dat die extreme slijtage het gevolg is van het elektronisch geregelde mechanische sper. Ik geloof daar geen snars van. Het zou betekenen dat een ieder die met zo'n auto het circuit opgaat, na een gering aantal snelle rondjes ook alweer huiswaarts kan gaan omdat de banden opgerookt zijn. Nonsense. Waarschijnlijk waren die banden al niet best (dom van Pon), en nog waarschijnlijker is het dat een andere Autovisie medewerker gedurende de dag die auto over een aantal ronden doodleuk door het onderstuur heen heeft gestuurd zonder dit te merken. Krijgt Kox dan nadien die auto in handen om z'n kunstje te doen dan kan zelfs hij er niks fatsoenlijk meer van maken. Op staaldraad is het moeilijk grip vinden.

Welke auto? De Cayman natuurlijk.
Bullshit. Wat interesseert Pon het nou wat voor een tijd die Golf rijdt op het circuit.

Plaats reactie