http://www.telegraaf.nl/tv/autovisie/tv ... 013__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Autovisie Supertest
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Autovisie Supertest
Heeft iemand deze gelezen? Een mager testje als je het vergelijkt met Evo car of the year en ik vind de rondetijden tegenvallen van Kox.. Iemand die ik toch wel hoog heb zitten, maar met de Exige V6 "slechts" een 2.02,55 neer te zetten.. op 13 december op de DF trackday had ik al een 2.02,1 met de Exige Cup 260 met minder vermogen.. (wel lichter) misschien moet Kox volgend jaar maar op 100% rijden ipv 90%
http://www.telegraaf.nl/tv/autovisie/tv ... 013__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telegraaf.nl/tv/autovisie/tv ... 013__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9723
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Autovisie Supertest
Ik ben bang dat als journalisten op 100% gaan rijden, dat het hele testrijd feest wel eens snel afgelopen kan zijn.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autovisie Supertest
Kox is geen journalist.smiley schreef:Ik ben bang dat als journalisten op 100% gaan rijden, dat het hele testrijd feest wel eens snel afgelopen kan zijn.
Ik denk dat ieder Nederlands autoblad graag (gráág!) een test zou organiseren zoals Evo dat doet, maar dat ten eerste de bladen er het geld niet voor hebben en ten tweede de importeurs de auto niet hebben. De auto's een dag bij elkaar krijgen is iets anders dan ze een week bij elkaar krijgen.
- Joop
- Berichten: 9077
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Autovisie Supertest
Precies...
...de laatste 'analoge supercar test' van Evo is ook een test die zelfs zij niet zo maar weer even organiseren. Alleen de McLaren F1 moest al voor 5 miljoen pond verzekerd worden (nog los van het eigen risico) en dan hebben we het nog niet eens over de overige titanen...
...de laatste 'analoge supercar test' van Evo is ook een test die zelfs zij niet zo maar weer even organiseren. Alleen de McLaren F1 moest al voor 5 miljoen pond verzekerd worden (nog los van het eigen risico) en dan hebben we het nog niet eens over de overige titanen...
-
Tom
- Berichten: 22439
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Autovisie Supertest
Daarom heb ik alleen nog maar een abo op Evo 
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Autovisie Supertest
Ik ook. Klaar. De rest is allemaal leuk en aardig maar kan er niet aan tippen. Niet voor wat ik in auto's zoek.Tom schreef:Daarom heb ik alleen nog maar een abo op Evo
Al moet ik zeggen dat ik EVO ook niet meer zo geweldig vind als vroeger.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autovisie Supertest
Het heeft allemaal z'n voors en tegens. Ik lees veel Engelse autobladen (regelmatig Evo, en daarnaast ook Car en Octane) maar bij de maten en gewichten moet ik regelmatig even diep nadenken.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9723
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Autovisie Supertest
En wat had een redelijke tijd moeten zijn voor die exige op CPZ?
Alles onder de 2.0 is ok?
Alles onder de 2.0 is ok?
-
OnlineLuco
- Berichten: 29511
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Autovisie Supertest
Tijden zeggen natuurlijk helemaal niks als je niet dezelfde dag onder dezelfde omstandigheden rijdt.
Wat voor banden reed jij mee, wat voor banden reed kox mee?
Is er uberhaupt al een vergelijking geweest tussen de exige cup en de V6, misschien is de cup wel gewoon vlotter.
Wat voor banden reed jij mee, wat voor banden reed kox mee?
Is er uberhaupt al een vergelijking geweest tussen de exige cup en de V6, misschien is de cup wel gewoon vlotter.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9723
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Autovisie Supertest
Alleen al aan rauwe specs loopt het niet veel uit elkaar denk ik, door dat gewicht.
S2 lotus exige cup 260, 260pk / 236nm / 935 kilo / 4.1 sec / 278pk per ton
S3 Lotus exige V6 350pk / 400nm / 1180 kilo /3.8 sec / 296pk per ton
S2 lotus exige cup 260, 260pk / 236nm / 935 kilo / 4.1 sec / 278pk per ton
S3 Lotus exige V6 350pk / 400nm / 1180 kilo /3.8 sec / 296pk per ton
- Niels
- Berichten: 22535
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Autovisie Supertest
Hans lobbyt gewoon om de volgende keer, tegen betaling, die auto's op CPZ af te raggen 
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9723
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Autovisie Supertest
Niet nodig.
Ik verwacht elk moment een post dat de cup eruit is, en de V6 aangekocht is.
Ik verwacht elk moment een post dat de cup eruit is, en de V6 aangekocht is.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Autovisie Supertest
Hehe.. nee hoor ben heel tevreden met de Cup, wellicht een keer de V6 Cup
Betreft de Cup vs V6, dat is de referentie die ik heb.. de rondetijd vd Golf GTI PP met 2.12,33 valt mij ook tegen..
Maar goed ik had mijn abo op Autovisie ook al opgezegd en het kerstnummer los gekocht, valt gewoon op hoe mager die test is, een paar regels bij de auto en klaar, daar kunnen ze zoveel meer uithalen.. misschien idd verwend met de Evo
Betreft de Cup vs V6, dat is de referentie die ik heb.. de rondetijd vd Golf GTI PP met 2.12,33 valt mij ook tegen..
Maar goed ik had mijn abo op Autovisie ook al opgezegd en het kerstnummer los gekocht, valt gewoon op hoe mager die test is, een paar regels bij de auto en klaar, daar kunnen ze zoveel meer uithalen.. misschien idd verwend met de Evo
- Robin
- Berichten: 56077
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Autovisie Supertest
Aha, dan zal ik 'm straks toch even kopen. Vind die AV supertest inderdaad beetje gerommel in de marge/ ondeskundige journalisten.
Kox vond ik 'n prima rijder(doh) maar 'n langeafstandsrijder heeft 'n andere insteek/ideaalbeeld van 'n auto dan 'n DTM piloot of sterker, een Loeb of Ogier. Dat viel en valt(?) op in z'n manier van oordelen. Verder ben ik na >20 jaar een jaar of 5 terug gestopt met het AV abo, ik vind het blad niet voortbestaanswaardig sorry. Autoweek brengt 't nog easier en op sommige momenten deskundiger.
En dus met de rest eens die EVO (en Autocar/Sportauto etc) prefereren.
Kox vond ik 'n prima rijder(doh) maar 'n langeafstandsrijder heeft 'n andere insteek/ideaalbeeld van 'n auto dan 'n DTM piloot of sterker, een Loeb of Ogier. Dat viel en valt(?) op in z'n manier van oordelen. Verder ben ik na >20 jaar een jaar of 5 terug gestopt met het AV abo, ik vind het blad niet voortbestaanswaardig sorry. Autoweek brengt 't nog easier en op sommige momenten deskundiger.
En dus met de rest eens die EVO (en Autocar/Sportauto etc) prefereren.
- markk
- Berichten: 3895
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Autovisie Supertest
Laatst speciaal voor de supertest de Autovisie gekocht. Vond het geen verkeerde uitgave. Heb genoten van de supertest en ook de andere onderwerpen.
Mark.
Mark.
- Robin
- Berichten: 56077
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Autovisie Supertest
Dus, wat krijg ik voor 4.25?
Een kalendertje, kan die van de Chinees in de prullenbak:)
Verder een impressie van de 458 Speciale. Straks even lezen. Zal wel weer herhaling zijn.
Supertest nog niet gelezen. Zie het zwikje auto's op de foto. En weet 't eindoordeel nog niet, maar hun kennende de 991 GT3. Klaar.Tja.

Verrek het is n TURBO S, dus de Macca. Graag:)
Een kalendertje, kan die van de Chinees in de prullenbak:)
Verder een impressie van de 458 Speciale. Straks even lezen. Zal wel weer herhaling zijn.
Supertest nog niet gelezen. Zie het zwikje auto's op de foto. En weet 't eindoordeel nog niet, maar hun kennende de 991 GT3. Klaar.Tja.
Verrek het is n TURBO S, dus de Macca. Graag:)
- Robin
- Berichten: 56077
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Autovisie Supertest
Die M550xD touring. Wat 'n positieve auto voor op Zandvoort en de balans en de motor en hij is zoveel beter dan 'n 535d.
Wie dit nog serieus neemt?
Cayman verhaal en TurboS en Macca verhaal kan ik wel wat mee.
Cayman verhaal en TurboS en Macca verhaal kan ik wel wat mee.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Autovisie Supertest
AV is inderdaad aan sleet onderhevig.
Maar ik zal zometeen toch maar even naar de boekhandel. Kox kan sturen en analyseren, een gouden combo.
Maar ik zal zometeen toch maar even naar de boekhandel. Kox kan sturen en analyseren, een gouden combo.
- Robin
- Berichten: 56077
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Autovisie Supertest
Ik heb ook sterk 't idee dat de AV journo's hier meelezen en de boel op het spits drijven door bijv de M550xD zo (te) hoog te laten scoren, for the sake of it en omdat journo's altijd gelijk hebben(tov de nietsvermoedende lezer)

-
OnlineLuco
- Berichten: 29511
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Autovisie Supertest
Ja voor die paar paardekoppen die hier bmw rijden passen ze gewoon de resultaten aanRobin schreef:Ik heb ook sterk 't idee dat de AV journo's hier meelezen en de boel op het spits drijven door bijv de M550xD zo (te) hoog te laten scoren, for the sake of it en omdat journo's altijd gelijk hebben(tov de nietsvermoedende lezer)
- Kasteel
- Berichten: 5465
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Autovisie Supertest
Blader ook altijd een beetje door de rondetijden heen, vond vooral de std Cayman met een 2.7 en 275pk eruit springen
(2.03 oid; incl 'te lange' handbak en lage temperatuur)
Laatst gewijzigd door Kasteel op 28 dec 2013, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robin
- Berichten: 56077
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Autovisie Supertest
Eigenlijk vind ik inderdaad die 275pk tamme Cayman de winnaar.
Eigenlijk maar 4 karren die eruit springen: Macca, Turbo, Cayman en Jag(voor zover 't om fun gaat)
Eigenlijk maar 4 karren die eruit springen: Macca, Turbo, Cayman en Jag(voor zover 't om fun gaat)
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Autovisie Supertest
Maar we lopen dan weer Chris Harris achterna, die zei dat een Cayman 275pk te weinig pk hep, omdat die een Audi s8 (of zo) niet kon bijhouden in een rechte lijn ...Robin schreef:Eigenlijk vind ik inderdaad die 275pk tamme Cayman de winnaar.
Eigenlijk maar 4 karren die eruit springen: Macca, Turbo, Cayman en Jag(voor zover 't om fun gaat)
Zeggen ze in de AV ook iets over het 'Audi-sturen' in de nieuwste Porsies? Ik ga zo maar eens het blaadje kopen, altijd leuk.
Met Hielke eens, Kox kan prima die auto's beoordelen, niets mis mee.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Autovisie Supertest
Die tijd van de Golf is de grootste dissonant uit de test. Uit de foto van die linker voorband trouwens ook goed verklaarbaar. Uit het verslag (niet de tekst van Kox) willen ze doen blijken dat die extreme slijtage het gevolg is van het elektronisch geregelde mechanische sper. Ik geloof daar geen snars van. Het zou betekenen dat een ieder die met zo'n auto het circuit opgaat, na een gering aantal snelle rondjes ook alweer huiswaarts kan gaan omdat de banden opgerookt zijn. Nonsense. Waarschijnlijk waren die banden al niet best (dom van Pon), en nog waarschijnlijker is het dat een andere Autovisie medewerker gedurende de dag die auto over een aantal ronden doodleuk door het onderstuur heen heeft gestuurd zonder dit te merken. Krijgt Kox dan nadien die auto in handen om z'n kunstje te doen dan kan zelfs hij er niks fatsoenlijk meer van maken. Op staaldraad is het moeilijk grip vinden.
Welke auto? De Cayman natuurlijk.
Welke auto? De Cayman natuurlijk.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Autovisie Supertest
Bullshit. Wat interesseert Pon het nou wat voor een tijd die Golf rijdt op het circuit.Hielke schreef:Die tijd van de Golf is de grootste dissonant uit de test. Uit de foto van die linker voorband trouwens ook goed verklaarbaar. Uit het verslag (niet de tekst van Kox) willen ze doen blijken dat die extreme slijtage het gevolg is van het elektronisch geregelde mechanische sper. Ik geloof daar geen snars van. Het zou betekenen dat een ieder die met zo'n auto het circuit opgaat, na een gering aantal snelle rondjes ook alweer huiswaarts kan gaan omdat de banden opgerookt zijn. Nonsense. Waarschijnlijk waren die banden al niet best (dom van Pon), en nog waarschijnlijker is het dat een andere Autovisie medewerker gedurende de dag die auto over een aantal ronden doodleuk door het onderstuur heen heeft gestuurd zonder dit te merken. Krijgt Kox dan nadien die auto in handen om z'n kunstje te doen dan kan zelfs hij er niks fatsoenlijk meer van maken. Op staaldraad is het moeilijk grip vinden.
Welke auto? De Cayman natuurlijk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Darudevampire, erwin20vt, Google [Bot], Kadett, PeterM, Semrush [Bot] en 31 gasten
