Ik ben Mark, 28 jaar en kom uit midden-limburg.
Op dit moment heb ik de volgende auto's
-audi a3 1.9 tdi woonwerk slaaf
-opel astra f 1.6i de kruiwagen van de vriendin
-bmw e30 325i sedan 1988
Maar die is 100% origineel en zonde om te verprutsen, en ik wil toch weer een badass gooi en smijt auto.
Hiervoor heb ik een volvo 360 gekocht.
Oke een volvo 360 dan, hoe kom je daar toch bij.
Nou simpel, feestje bier en een vriend oppert dat dit een prima sleeper is voor een circuit/drift auto.
Beginnen met zoeken en dat viel wel tegen, veel roestige exemplaren en toch nog voor veel geld.
Maar ik heb een geimporteerde zwitser gevonden met 118.000km in originele staat, wel wat roest maar geen grote herstel werkzaamheden.
Dan ga je plannen maken en kijken wat voor motor je erin wilt.
Eerder heb ik een nissan sunny gti gehad, waarmee ik 220pk heb gehaald door een turbo setup.
Dit is altijd in mijn achterhoofd gebleven, dat reed zo mooi en het afblaasgeluid van de turbo was gewoon verslavend.
Dus een SR20DET it is.
Verder wordt deze auto gebouwt voor circuit dagen, dus interieur eruit, kooi kuipjes etc erin.
Onderstel geheel aangepast met coilovers rondom en de bladveren eruit.
hier wat plaatjes van het hok
Hier even een beeld van hoe ik de auto wil gaan opbouwen zoals ik er nu de auto voor ogen heb:
Exterieur:
- kleurstelling bekend maar die hou ik nog voor me
-15 velgen ivm met big brakes voorzijde
-MKIII originele bumpers zwart
-Antenne verwijderd
-Motorkap en kofferklep sluitingen
-Smoked koplampen
-Smoked Knipperlichten voor
-Smoked achterlichten
Interieur:
-Volledig wit gespoten
-Overbodige zaken verwijderen, clean look.
-rolkooi
-kuipstoelen, bestuurder verstelbaar.
-4/5/6 punts gordels?
-90mm diep stuur
-Aluminium deurpanelen
-Pedalbox
-Aluminium voetsteun bestuurder en bijrijder
-Oliedruk, Olie temp, Voltmeter, Turbodruk, Water temp, EGT, AFR.
-Hoofdstroomschakelaar incl T-pull
-Schakelaars ecu, benzinepomp, claxon en andere zaken.
-Accubak achter voorstoelen
-Brandblusser
-Zonneband
Remmen:
-grotere schijven voor bigbrake kit 284mm, heb ik toevallig nog een set liggen van de bmw.
-remtrommels vervangen door de standaard schijven/klauwen van de voorzijde
-Hydraulische handrem
-Stalen remslangen/koperen leidingen
Onderstel/wielophanging:
-GAZ volledig instelbare coilovers voor en achter, blad veren weg en as voorzien van panhard stang en 5-link stangen.
-S13 camper plates voor
-PU bussen onderstel
-Veerpootbruggen V&A
Motor/aandrijving:
-SR20DET met vvt uit een 1997 nissan 200sx
-350Z versnellingsbak
-BMW e30 3.91 ratio differentieel 45% sperr, mischien nog een extra gelast diff.
-3 inch uitlaat met side pipe voor het linker achterwiel
-horsham stage 1a chip
-freeflow luchtfilter
-sterkere benzine pomp 255L/uur
-Electronische Boost controller
-Front mount intercooler
-Garrett GT28 turbo
De motor is gereinigd, en de drijfstanglagers vervangen.
De lagerschalen na 185.000 automaat kilometers.
Daarna dus alles weer dicht,
Strippen van de volvo
Voor:
Na:
alle bitumen is er aan de binnenzijde ook uit.
De bak is 12mm afgefreesd en het vliegwiel gevlakt, en maar meteen de bak weer gemonteerd.
Aan de volvo zit wat laswerk, met name rondom de voorruit.
Hiervoor op de sloop een paar stukken uit een auto geslepen waarvan de hoeken beter waren.
Ik dacht dat er nog nooit aan de auto gelast was, maar hieronder het bewijs dat ik fout zat.
Wat plaatjes erin gebakken, opgevuld met kit/klei/plamuur.
Midden onder de voorruit
Andere hoek
Had van rustyco goede recenties gelezen, en omdat ik niet van plan was voor ieder puntje roest een nieuw stuk erin te lassen. Heb ik dus alles blank gemaakt, een of meer keer behandeld met dit spul en daarna ijzermenie aangebracht.
Helemaal ontleed en de roest is goed diep gekomen.
Reparatie stuk los gemaakt van de hoek uit de sloper.
1ste deel gelast
2de deel gelast
Overzicht
Onderhoek in de menie, mooi kleurtje hé
Zover ben ik nu, zal de nieuwe vorderingen wel in een project topic stoppen net als met dit bericht.
De groeten