M3 motor voor 6e keer op rij de beste
- romo
- Berichten: 27048
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
M3 motor voor 6e keer op rij de beste
http://www.ukintpress.com/engineoftheye ... s/3_4.html
Werkelijk indrukwekkend, mooi commentaar ook...................................
De V10 doet het ook weer goed;
http://www.ukintpress.com/engineoftheye ... 4plus.html
Werkelijk indrukwekkend, mooi commentaar ook...................................
De V10 doet het ook weer goed;
http://www.ukintpress.com/engineoftheye ... 4plus.html
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
2006 sees Honda's 1-litre IMA triumph yet again in the Sub 1-litre category. The 995cc unit has now made it seven straight category wins since 2000, the year that the diminutive petrol-electric unit won the overall title of International Engine of the Year 2000. 8)
Maar verder, knappe prestatie van BMW
Maar verder, knappe prestatie van BMW

- Bert ///M3
- Berichten: 9408
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- romo
- Berichten: 27048
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Jan Visser schreef:2006 sees Honda's 1-litre IMA triumph yet again in the Sub 1-litre category. The 995cc unit has now made it seven straight category wins since 2000, the year that the diminutive petrol-electric unit won the overall title of International Engine of the Year 2000. 8)
Maar verder, knappe prestatie van BMW
Is ook knap, alleen gaat het niet om Honda snap U?


Als ik had willen vermelden dan hier; Japanse sushi
- Niels
- Berichten: 22495
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Niets ten nadele van de M3 motor hoor maar beetje waardeloze verkiezing als je het mij vraagt. Nergens score toewijzing met objectieve beoordelingen te zien.
Audi 3,2 FSI op plaats zes, de M3 motor prijzen om z´n specifieke vermogen en vervolgens de 4,2 FSI (RS4) motor geheel achterwege laten. Bijzonder zeg maar.......

Audi 3,2 FSI op plaats zes, de M3 motor prijzen om z´n specifieke vermogen en vervolgens de 4,2 FSI (RS4) motor geheel achterwege laten. Bijzonder zeg maar.......
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Om heel eerlijk te zijn begrijp ik het ook niet zo goed, ik geniet dagelijks van de deze motor, prachtige sportmotor, met supergasrespons, voldoende vermogen bij alle toerentallen. Maar ook erg nukkig als die nog koud is, alles behalve een mooie loop dan, ook bij lage toeren zeg maar tot 3000 touren is het nou niet bepaald een toonbeeld van "laufcultuur".
Iemand die niks met een sportmotor heeft zal zich snel ergeren aan het karakter van de motor. Hoge toerenhijger, schreeuwerig bijna hoerig.. Maar ook zo verslavend. Als je er van houd tenminste.
Iemand die niks met een sportmotor heeft zal zich snel ergeren aan het karakter van de motor. Hoge toerenhijger, schreeuwerig bijna hoerig.. Maar ook zo verslavend. Als je er van houd tenminste.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Valt wellicht in een andere categorie, 4,2l in een klasse tot 4lNiels schreef:Niets ten nadele van de M3 motor hoor maar beetje waardeloze verkiezing als je het mij vraagt. Nergens score toewijzing met objectieve beoordelingen te zien.![]()
Audi 3,2 FSI op plaats zes, de M3 motor prijzen om z´n specifieke vermogen en vervolgens de 4,2 FSI (RS4) motor geheel achterwege laten. Bijzonder zeg maar.......

- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Snap ik Romoromo schreef:Jan Visser schreef:2006 sees Honda's 1-litre IMA triumph yet again in the Sub 1-litre category. The 995cc unit has now made it seven straight category wins since 2000, the year that the diminutive petrol-electric unit won the overall title of International Engine of the Year 2000. 8)
Maar verder, knappe prestatie van BMW
Is ook knap, alleen gaat het niet om Honda snap U?![]()
![]()
Als ik had willen vermelden dan hier; Japanse sushi


- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Niels
- Berichten: 22495
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Die kun je verwachten tussen al het BMW geweld hierMari Oh Oh! schreef:LOL! Die AUDI-oogkleppen, he...

Results (Klasse boven 4 liter):
1. BMW 5-litre V10 (M5, M6) 310
2. Ferrari 4.3-litre V8 (F430) 159
3. Mercedes-AMG 6-litre bi-turbo (SL65, CL65, Maybach) 108
4. Volkswagen Diesel 5-litre V10 (Touareg, Phaeton) 91
5. Chevrolet 7-litre V8 (Corvette ZO6) 78
6. Ferrari 5.7-litre V12 (612, Superamerica) 75
Hier staat de RS4 motor helemaal niet tussen terwijl het een technisch hoogstandje is op dezelfde wijze als de M3 motor. Een V10 TDI fijner??
Leuk speelgoed maar objectief gezien geen partij voor de 4,2 V8 natuurlijk.
Appels met peren worden vergeleken. Turbo´s vs. atmo´s vs. hoogtoerige atmo´s, notabene diesels ertussen.
Gaat helemaal nergens meer over imho. Beter scheiden ze op sportieve motoren, dieselmotoren, turbo en non turbo. Straks krijg je volgend jaar in de klasse tot 4liter als winnaar de 335i motor omdat ie meer souplesse heeft dan de M3 motor

- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
-
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Er staat TOT 4 liter...Rico v Velzen schreef:Niels schreef:Straks krijg je volgend jaar in de klasse tot 4liter als winnaar de 335i motor omdat ie meer souplesse heeft dan de M3 motor.......duh..
Lijkt me niet dat de 335i mee gaat strijden in de 4 liter klasse, het is namelijk een 3 liter motor.
Jacco heb je m'n mailtje ontvangen?
Je mag me ook mobiel bellen...
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Ik snap 'm ook niet helemaal. Best performance BMW V10, hebben ze het over 500 (o.k. 507 dan) pk en iets van 500nm. Sprint van 4,7 sec naar 100, engine management etc.
Mercedes V12 BiTurbo staat er ook tussen, waarom de Veyron niet (1001 pk is niet slecht, optrekken sneller dan M5/6)?
.
.
.
.
Tot ik maar eens bij de jury ging kijken. Nederlandse inbreng:
Jeroen Jongeneel
Age: 51
Years in motoring journalism: 26
Outlet: De Telegraaf
Duitsland:
Thomas Imhof
Age: 47
Years in motoring journalism: 25
Outlets: MOT, Welt am Sonntag
Niet echt toonaangevende autobladen
Mercedes V12 BiTurbo staat er ook tussen, waarom de Veyron niet (1001 pk is niet slecht, optrekken sneller dan M5/6)?
.
.
.
.
Tot ik maar eens bij de jury ging kijken. Nederlandse inbreng:
Jeroen Jongeneel
Age: 51
Years in motoring journalism: 26
Outlet: De Telegraaf
Duitsland:
Thomas Imhof
Age: 47
Years in motoring journalism: 25
Outlets: MOT, Welt am Sonntag
Niet echt toonaangevende autobladen

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Inhoud is nog geen 3000 cc van de 335i.Robin schreef:Er staat TOT 4 liter...Rico v Velzen schreef:Niels schreef:Straks krijg je volgend jaar in de klasse tot 4liter als winnaar de 335i motor omdat ie meer souplesse heeft dan de M3 motor.......duh..
Lijkt me niet dat de 335i mee gaat strijden in de 4 liter klasse, het is namelijk een 3 liter motor.
Jacco heb je m'n mailtje ontvangen?
Je mag me ook mobiel bellen...
- Brava
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
- Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i
Jongeneel is jarenlang redacteur geweest van Autovisie, niet toonaangevend?wjn schreef:Ik snap 'm ook niet helemaal. Best performance BMW V10, hebben ze het over 500 (o.k. 507 dan) pk en iets van 500nm. Sprint van 4,7 sec naar 100, engine management etc.
Mercedes V12 BiTurbo staat er ook tussen, waarom de Veyron niet (1001 pk is niet slecht, optrekken sneller dan M5/6)?
.
.
.
.
Tot ik maar eens bij de jury ging kijken. Nederlandse inbreng:
Jeroen Jongeneel
Age: 51
Years in motoring journalism: 26
Outlet: De Telegraaf
Duitsland:
Thomas Imhof
Age: 47
Years in motoring journalism: 25
Outlets: MOT, Welt am Sonntag
Niet echt toonaangevende autobladen
En ik denk niet dat deze verkiezing alleen maar te maken heeft met zuiver vermogen, maar dat er ook andere factoren een rol spelen.
Is er trouwens een categorie tot 8 liter?
Laatst gewijzigd door Brava op 09 dec 2006, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Berichten: 22495
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Rico, hij mag het ook winnen van een standaard 3.0 van mij part. Het gaat me om de vergelijking tussen appels en peren waarbij vervolgens niet te achterhalen is hoe een score wordt opgebouwd en te zien is wat men de belangrijke punten vind. Als je nu hoogtoerige atmo´s tegenover elkaar zet dan zou je nog waardevolle conclusies kunnen trekken maar een V10 TDI in hetzelfde rijtje noemen als een M5 V10 gaat me echt te ver. Daarnaast is de TDI niet echt een toonbeeld van motorengineering als je em vergelijkt met een mooie hoogtoerige atmo.Rico v Velzen schreef:Inhoud is nog geen 3000 cc van de 335i.Robin schreef:Er staat TOT 4 liter...Rico v Velzen schreef:
Lijkt me niet dat de 335i mee gaat strijden in de 4 liter klasse, het is namelijk een 3 liter motor.
Het is een beetje als een auto van het jaar verkiezing.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten