M3 motor voor 6e keer op rij de beste

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

M3 motor voor 6e keer op rij de beste

Bericht door romo » 07 dec 2006, 22:30

http://www.ukintpress.com/engineoftheye ... s/3_4.html



Werkelijk indrukwekkend, mooi commentaar ook...................................




De V10 doet het ook weer goed;


http://www.ukintpress.com/engineoftheye ... 4plus.html

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5073
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 07 dec 2006, 23:10

Je zou er bijna niet meer van op kijken.... :)

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 08 dec 2006, 00:58

2006 sees Honda's 1-litre IMA triumph yet again in the Sub 1-litre category. The 995cc unit has now made it seven straight category wins since 2000, the year that the diminutive petrol-electric unit won the overall title of International Engine of the Year 2000. 8)

Maar verder, knappe prestatie van BMW :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9408
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 08 dec 2006, 01:50

995cc is geen motorblok, eerder leuk als aggregaat voor je wasdroger :lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 dec 2006, 07:29

Jan Visser schreef:2006 sees Honda's 1-litre IMA triumph yet again in the Sub 1-litre category. The 995cc unit has now made it seven straight category wins since 2000, the year that the diminutive petrol-electric unit won the overall title of International Engine of the Year 2000. 8)

Maar verder, knappe prestatie van BMW :wink:

Is ook knap, alleen gaat het niet om Honda snap U? :wink: :wink:

Als ik had willen vermelden dan hier; Japanse sushi

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22495
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 08 dec 2006, 15:05

Niets ten nadele van de M3 motor hoor maar beetje waardeloze verkiezing als je het mij vraagt. Nergens score toewijzing met objectieve beoordelingen te zien. :?

Audi 3,2 FSI op plaats zes, de M3 motor prijzen om z´n specifieke vermogen en vervolgens de 4,2 FSI (RS4) motor geheel achterwege laten. Bijzonder zeg maar.......

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 dec 2006, 16:11

Om heel eerlijk te zijn begrijp ik het ook niet zo goed, ik geniet dagelijks van de deze motor, prachtige sportmotor, met supergasrespons, voldoende vermogen bij alle toerentallen. Maar ook erg nukkig als die nog koud is, alles behalve een mooie loop dan, ook bij lage toeren zeg maar tot 3000 touren is het nou niet bepaald een toonbeeld van "laufcultuur".

Iemand die niks met een sportmotor heeft zal zich snel ergeren aan het karakter van de motor. Hoge toerenhijger, schreeuwerig bijna hoerig.. Maar ook zo verslavend. Als je er van houd tenminste.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 08 dec 2006, 16:11

Niels schreef:Niets ten nadele van de M3 motor hoor maar beetje waardeloze verkiezing als je het mij vraagt. Nergens score toewijzing met objectieve beoordelingen te zien. :?

Audi 3,2 FSI op plaats zes, de M3 motor prijzen om z´n specifieke vermogen en vervolgens de 4,2 FSI (RS4) motor geheel achterwege laten. Bijzonder zeg maar.......
Valt wellicht in een andere categorie, 4,2l in een klasse tot 4l ;)

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 08 dec 2006, 16:13

LOL! Die AUDI-oogkleppen, he...

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 08 dec 2006, 16:38

romo schreef:
Jan Visser schreef:2006 sees Honda's 1-litre IMA triumph yet again in the Sub 1-litre category. The 995cc unit has now made it seven straight category wins since 2000, the year that the diminutive petrol-electric unit won the overall title of International Engine of the Year 2000. 8)

Maar verder, knappe prestatie van BMW :wink:

Is ook knap, alleen gaat het niet om Honda snap U? :wink: :wink:

Als ik had willen vermelden dan hier; Japanse sushi
Snap ik Romo :) .Ik zat alleen ff te stangen :wink:

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 08 dec 2006, 16:41

De 4.2 liter Audi motor valt in de klasse boven de 4.0 liter en daar wint de 5,0 van de M5/M6.

Ik snap ook niet waarom die motor wint.Het specifieke vermogen van de BMW is niet echt bijzonder.Ik vind de specs van de 4.3 liter Ferrari motor veel indrukwekkender.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22495
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 08 dec 2006, 16:43

Mari Oh Oh! schreef:LOL! Die AUDI-oogkleppen, he...
Die kun je verwachten tussen al het BMW geweld hier :wink: maar goed ik moet als niet BMW rijder toch een beetje tegengas geven 8)

Results (Klasse boven 4 liter):

1. BMW 5-litre V10 (M5, M6) 310

2. Ferrari 4.3-litre V8 (F430) 159

3. Mercedes-AMG 6-litre bi-turbo (SL65, CL65, Maybach) 108

4. Volkswagen Diesel 5-litre V10 (Touareg, Phaeton) 91

5. Chevrolet 7-litre V8 (Corvette ZO6) 78

6. Ferrari 5.7-litre V12 (612, Superamerica) 75

Hier staat de RS4 motor helemaal niet tussen terwijl het een technisch hoogstandje is op dezelfde wijze als de M3 motor. Een V10 TDI fijner??
Leuk speelgoed maar objectief gezien geen partij voor de 4,2 V8 natuurlijk.

Appels met peren worden vergeleken. Turbo´s vs. atmo´s vs. hoogtoerige atmo´s, notabene diesels ertussen.
Gaat helemaal nergens meer over imho. Beter scheiden ze op sportieve motoren, dieselmotoren, turbo en non turbo. Straks krijg je volgend jaar in de klasse tot 4liter als winnaar de 335i motor omdat ie meer souplesse heeft dan de M3 motor :? .......duh..

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 dec 2006, 16:48

Is inderdaad wel erg vreemd dat de RS4 motor er niet bij staat :?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13423
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 08 dec 2006, 16:52

Ik mis de Lambo V12 van de LP640. Dat is toch wel een juweeltje, qua vermogen en geluid.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 08 dec 2006, 17:17

VW komt wèl meerdere malen in de lijst voor dus zo partijdig zijn ze nou ook weer niet.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 dec 2006, 17:24

Niels schreef:Straks krijg je volgend jaar in de klasse tot 4liter als winnaar de 335i motor omdat ie meer souplesse heeft dan de M3 motor :? .......duh..

Lijkt me niet dat de 335i mee gaat strijden in de 4 liter klasse, het is namelijk een 3 liter motor.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 08 dec 2006, 17:32

Waarvan akte!

N.

Wouter81
Berichten: 9403
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 08 dec 2006, 17:41

Ach ja, tis net als met de uitslag van de 2e kamer verkiezingen. Daar begrijp ik ook niets van. :)

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 08 dec 2006, 17:50

hehehe

N.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 08 dec 2006, 18:46


Robin
Berichten: 54896
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 08 dec 2006, 19:03

Rico v Velzen schreef:
Niels schreef:Straks krijg je volgend jaar in de klasse tot 4liter als winnaar de 335i motor omdat ie meer souplesse heeft dan de M3 motor :? .......duh..

Lijkt me niet dat de 335i mee gaat strijden in de 4 liter klasse, het is namelijk een 3 liter motor.
Er staat TOT 4 liter...

Jacco heb je m'n mailtje ontvangen?
Je mag me ook mobiel bellen...

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 08 dec 2006, 20:45

Ik snap 'm ook niet helemaal. Best performance BMW V10, hebben ze het over 500 (o.k. 507 dan) pk en iets van 500nm. Sprint van 4,7 sec naar 100, engine management etc.

Mercedes V12 BiTurbo staat er ook tussen, waarom de Veyron niet (1001 pk is niet slecht, optrekken sneller dan M5/6)?

.
.
.
.

Tot ik maar eens bij de jury ging kijken. Nederlandse inbreng:

Jeroen Jongeneel
Age: 51
Years in motoring journalism: 26
Outlet: De Telegraaf

Duitsland:

Thomas Imhof

Age: 47
Years in motoring journalism: 25
Outlets: MOT, Welt am Sonntag

Niet echt toonaangevende autobladen ;)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 dec 2006, 21:25

Robin schreef:
Rico v Velzen schreef:
Niels schreef:Straks krijg je volgend jaar in de klasse tot 4liter als winnaar de 335i motor omdat ie meer souplesse heeft dan de M3 motor :? .......duh..

Lijkt me niet dat de 335i mee gaat strijden in de 4 liter klasse, het is namelijk een 3 liter motor.
Er staat TOT 4 liter...

Jacco heb je m'n mailtje ontvangen?
Je mag me ook mobiel bellen...
Inhoud is nog geen 3000 cc van de 335i.

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Bericht door Brava » 08 dec 2006, 23:15

wjn schreef:Ik snap 'm ook niet helemaal. Best performance BMW V10, hebben ze het over 500 (o.k. 507 dan) pk en iets van 500nm. Sprint van 4,7 sec naar 100, engine management etc.

Mercedes V12 BiTurbo staat er ook tussen, waarom de Veyron niet (1001 pk is niet slecht, optrekken sneller dan M5/6)?

.
.
.
.

Tot ik maar eens bij de jury ging kijken. Nederlandse inbreng:

Jeroen Jongeneel
Age: 51
Years in motoring journalism: 26
Outlet: De Telegraaf

Duitsland:

Thomas Imhof

Age: 47
Years in motoring journalism: 25
Outlets: MOT, Welt am Sonntag

Niet echt toonaangevende autobladen ;)
Jongeneel is jarenlang redacteur geweest van Autovisie, niet toonaangevend?

En ik denk niet dat deze verkiezing alleen maar te maken heeft met zuiver vermogen, maar dat er ook andere factoren een rol spelen.

Is er trouwens een categorie tot 8 liter?
Laatst gewijzigd door Brava op 09 dec 2006, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22495
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 09 dec 2006, 02:11

Rico v Velzen schreef:
Robin schreef:
Rico v Velzen schreef:
Lijkt me niet dat de 335i mee gaat strijden in de 4 liter klasse, het is namelijk een 3 liter motor.
Er staat TOT 4 liter...
Inhoud is nog geen 3000 cc van de 335i.
Rico, hij mag het ook winnen van een standaard 3.0 van mij part. Het gaat me om de vergelijking tussen appels en peren waarbij vervolgens niet te achterhalen is hoe een score wordt opgebouwd en te zien is wat men de belangrijke punten vind. Als je nu hoogtoerige atmo´s tegenover elkaar zet dan zou je nog waardevolle conclusies kunnen trekken maar een V10 TDI in hetzelfde rijtje noemen als een M5 V10 gaat me echt te ver. Daarnaast is de TDI niet echt een toonbeeld van motorengineering als je em vergelijkt met een mooie hoogtoerige atmo.

Het is een beetje als een auto van het jaar verkiezing.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 13 gasten