Even voorstellen - Nick Doesburg M535i Turbo

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
nickdoesburg
Auto: F01 740i / F12 M6 / E30

Even voorstellen - Nick Doesburg M535i Turbo

Bericht door nickdoesburg » 06 aug 2013, 20:44

Hallo allemaal,

Ik ben Nick, afkomstig uit Utrecht en op dit moment 23 jaar. Ben aardig autogek. Naast uiteraard het rijden sleutel ik ook graag aan mijn autotjes :mrgreen: Ik studeer op dit moment HTS Autotechniek in Arnhem, waar ik aankomend jaar hoop af te studeren.

Lees hier regelmatig mee, dus vond het ook wel leuk om me is aan te melden. Ben benieuwd wat jullie van mijn auto vinden!

Ik ben in het bezit van een BMW E28 M535i turbo. Deze auto heb ik nu ongeveer 3 jaar en is eigenlijk een doorlopend (leer)project. het begon een jaar geleden met een vrijprogrammeerbaar motormanagement icm LPG injectie. Nadat ik dat succesvol had afgerond was het tijd voor de volgende stap: een turboproject..
Om een lang verhaal kort te maken, inmiddels zitten de eerste proefritten erop. Doelvermogen van dit project is voorlopig gesteld op ongeveer 500pk. Op dit moment ben ik nog wat beperkt in het verhogen van de boost omdat ik eerst nog een paar aanpassingen moet doen, vandaar dat ik op dit moment ongeveer 0,6bar boost draai, wat icm met de 3,4l 6 cilinder ongeveer 450nm en >300pk oplevert. Ook al bijzonder gaaf om mee te rijden. Levert nu een acceleratie op van 0-100 in ongeveer 5 sec. Maargoed, doel is nog niet bereikt dus binnenkort gaan we weer lekker verder sleutelen :mrgreen: Genoeg over deze auto hier tot zover, ik zal binnenkort ook even een "mijn auto" topic aanmaken om uitgebreid over dit project te vertellen. (genoeg te vertellen :mrgreen: )

Afbeelding

Nog een foto van de motorruimte, nu nog een beetje rommelig, alles zit nog in de testfase..
Afbeelding