Bedankt allemaal!
AlexMK4 schreef:Ik ga september beginnen met afstuderen, laatste loodjes dus. Zal voorlopig ook niet meer in Arnhem zijn dus, alleen om mn diploma op te halen.
Ik rij in een lage knal-blauwe golf 4, die moet je ook wel eens gezien hebben haha.
He Alex, dan ben je me net een stapje voor! Succes met afstuderen!! Golf heb ik idd wel is gezien, gaaf ding!
Ar schreef:De Volvo rijders weten met aardige vermogens te rijden op LPG met een turbo. Voordeel is dat ze fabriekaf al een turbo hebben, nadeel dat ze een cilinder minder hebben.
Een collega van mij liet zijn oude Audi S6 overschakelen op benzine, omdat zijn flink getunede motor te weinig LPG ingespoten kreeg.
He Ar, Volvo is inderdaad ook goed geschikt. Scheelt inderdaad wel dat ze fabriek af een turbo hebben. Vind Volvo's sowiezo erg leuke auto's, alleen eeuwig zonde dat de meeste voorwielaandrijving hebben..
Overigens zijn de oude BMW motoren ook erg geschikt omdat die ook niet zo'n extreem hoge compressie hebben..(en makkelijk te verlagen zijn in compressie)
Het vermogen wat je kan draaien met LPG is inderdaad wel beperkt. Mijn verdamper zou in theorie goed moeten zijn voor 300pk, maar dat red hij in de praktijk bij lange na niet. Voordat ik de staged injection aan de gang had zag je in de datalog dat vanaf 4500 toeren de AFR omhoog schoot terwijl de dutycycle nog flink opliep. Overigens vind ik LPG een erg mooie brandstof; waar ik met benzine al lang detonatie had, had ik met LPG nog nergens last van. Hij loopt qua EGT's ook nauwelijks warmer op LPG. Het enige nadeel is dat je de verdampingsenergie minder goed kan benutten omdat de LPG al verdampt in de verdamper (door de energie van de koelvloeistof) in plaats van vlak voor de inlaatklep. (waar bij verdamping de energie in de vorm van warmte aan de omgeving word onttrokken, zoals bij inspuiting van vloeibare benzine)
Wat dat betreft is LPI, oftewel vloeibare gasinjectie heel erg interessant, maar die systemen vereisen een bijzonder onderhoudsgevoelige pomp die vaak maar heel weinig vermogen kan leveren..
Overigens is deze LPG/benzine combinatie voor mij waarschijnlijk maar van tijdelijke aard als de huidige plannen voor de oldtimer regeling worden doorgezet. Vind het erg jammer omdat dit erg goed werkt. Bovendien kan ik er nu nog aardig mee rijden zonder dat het extreem duur word, want zuinig is hij uiteraard niet

(Als ik rustig aan doe kan ik de 1:7 nog wel halen, maarja rustig aan doen..

)
EvdP schreef:RIj jij met de originele koppeling? Dat werd mij afgeraden. Ik heb een Sachs performance koppeling (en drukgroep).
Ik rij inderdaad nu nog wel met standaard koppeling. Ik wist uiteraard van te voren al dat die het niet ging houden. Echter kan ik als student ook niet alles tegelijk, (mag blij zijn dat ik het überhaupt allemaal kan doen) en een andere koppeling (drukgroep+plaat) is toch al snel weer een investering van 500 euro. Ik ga nu naar een versterkte drukgroep met sinterplaat, die ongeveer 800Nm moet kunnen houden. Voorlopig is dat wel genoeg. Overigens is het hele project constant in beweging hoor, ik doe het vooral als leer project, en zal zodoende de grens steeds verder opschroeven. Het vermogendoel ligt dan ook voorlopig op 500pk, als ik dat heb bereikt en hij rijd enigsinds betrouwbaar gaan we uiteraard gewoon weer verder. Als je eenmaal ben begonnen aan zo'n project en heb geproeft aan de power word het echt een uitdaging om steeds verder te gaan. (gewoon omdat het kan en technisch zeer interessant is) Ik doe het ook niet alleen voor het rijden; het bouwen en uitzoeken is minstens net zo'n groot deel van de hobby, zoniet groter.. (en ook nog leuk icm mijn opleiding)