Pim's Corolla gaat ook de baan op!

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
PimV
Auto: E46 M3

Pim's Corolla gaat ook de baan op!

Bericht door PimV » 11 jan 2013, 13:58

Hallo mede vlammers en cruisers! :df:

Het leek me leuk om me ook op dit forum aan te melden om zo in contact te komen met meer auto- en trackday enthousiastelingen!

Ik ben Pim, 24 jaar oud en student aan de TU Delft, al hoop ik dit jaar wel af te studeren. :whistle:
Mijn wagentje is een Toyota Corolla GTSI uit 1997 en nu een kleine vier jaar in mijn bezit. Ik ben er altijd ontzettend zuinig op geweest, maar vier jaar gebruikt als vervoersmiddel in de stad heeft wel zijn tol geëist qua parkeerdeukjes, krasjes etc. Tot overmaat van ramp besloot iemand vorig jaar met chirurgische precisie mijn gehele auto met een sleutel te bekrassen, u begrijpt het wel, de realiteit sloeg een beetje toe, dat een auto perfekt strak houden, vrijwel onmogelijk is. :dood:

Afbeelding

Het lijdend voorwerp, mijn trots

Daarnaast hou ik ook wel van een beetje (verantwoord) cruisen en bochtjes pakken, dus vorig jaar eindelijk eens de stoute schoenen aangetrokken en een aantal keer wezen vrij rijden op Zandvoort.
Dat beviel me wel zo erg, dat dit zeker vaker op de planning staat komend jaar. De auto was al voorzien van een schroefset en veerpootbruggen, de laatste aanwinst is nu ook een setje 15 inch Toyo R1R plakkers, die dit jaar hopelijk flink voor hun kiezen gaan krijgen. :popcorn:

Kortom, ik ben rustig aan bezig om deze auto wat meer klaar te maken voor circuit rijden, nu toch over niet al te lange tijd dit een hobby auto gaat worden naast mijn waarschijnlijke suffe leasebak. Al hoop ik toch zodra daar budget voor is over een jaartje of wat toch een beter platform voor het circuit rijden aan te kunnen schaffen (Subaru Impreza of een Mitsubishi Evo o.i.d.)

Groetjes Pim :peace:

Roy RS

Re: Pim's Corolla gaat ook de baan op!

Bericht door Roy RS » 11 jan 2013, 15:30

Leuk karretje, ik weet nog goed hoe cool ik die auto vond toen een vader van een maatje hem kocht, hij was net uit en had wel 50 pk meer als de golf gti die ik toen wilde hebben...leek een epic car!

Riceaux

Bericht door Riceaux » 11 jan 2013, 15:42

Welkom! Heb je wat meer foto's en een lijstje met aanpassingen? :df:

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 11 jan 2013, 20:23

Welkom!
Leuke auto, wil ook best wel wat meer ervan zien.

ZP

Bericht door ZP » 11 jan 2013, 20:33

Welkom! Mooie auto, mooie stad :D

PimV
Auto: E46 M3

Bericht door PimV » 12 jan 2013, 10:21

Haha dank u allen!

Speclist so far:

Motorisch:
Green open lucht filter en catback open uitlaat "japstyle"
Eigenlijk standaard dus, maar dat zal ook wel zo blijven, het is best een vlot autootje met een behoorlijk bulletproof blok. Valt weinig extra uit te halen en heb niet zo'n zin om na iedere keer gas geven die hele motor uit elkaar te moeten trekken (het blijft ook een daily driver tenslotte) :blink:

Onderstel:
*Schroefset
*Veerpootbrug voor
*Planning: sterkere swaybar achter
*15 inch velgjes (krijgen nog een mooi kleurtje) met Toyo R1R 195/50/15 banden. Bewust nog niet voor "echte" semi slicks gekozen omdat ik eerst nog wat meer ervaring op wil doen en deze banden nog net iets eerder waarschuwen als het fout gaat.
*17 inch zomerset (foto's) met Pirelli P Zero Nero
*14 inch Steelies met winterbanden

Remmen zijn ook nog standaard, heb tot nu toe geen last van brake fading gehad :hosanna: Maar binnenkort toch een upgrade van remblokken en stalen remleidingen voor de zekerheid.

Ohja om een beetje gewicht op de achteras te houden liggen er nog 2 versterkers en 2 subwoofers achterin. Ik ben nogal een muziekfanaat en vrijwel het eerste wat ik na aanschaf ben gaan doen is de auto helemaal dempen en een mooie audio installatie inbouwen, gericht op zuiver spelen en niet alleen hard. (geen zorgen, ik ben niet zo'n petje die z'n hele auto uit elkaar beukt bij het stoplicht :headbang: )

Oke genoeg :bignews: , foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Foto van mijn eerste Zandvoort sessie. Die carbon folie heb ik helaas moeten gebruiken om de vandalisme krassen te bedekken, tegen roest e.d.. Staat op zich nog wel aardig, maar ben er nog steeds niet echt heel blij van :duh:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 12 jan 2013, 13:31

Pim welkom

mark m

Bericht door mark m » 13 jan 2013, 19:46

Heey Pimmetjuh!

Jij ook hier. Welkom!

Plaats reactie