Laatste nieuwtjes 1 en 2 serie.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Laatste nieuwtjes 1 en 2 serie.

Bericht door Andre » 17 nov 2006, 15:32

2007 Geneva debut
BMW’s smallest model, the Series 1, has been on the market since 2004. Now the Bavarian car maker is preparing a first restyling of the Series 1, due for launch at next spring’s Geneva Motor Show.

At the same time the Series 1 will come on the market as an additional three door variant. Finally – in autumn 2007 – BMW will extend the model range even with a coupe, the matching convertible of which is to follow even later in 2008.

The pictures are showing prototypes of the new three-door as well as the four door, both featuring the restyling.

There are changes at the front end including bumpers, grille and headlights, as well as taillights and bumper at the rear end.


[img:800:600]http://www.germancarfans.com/spyphotos/ ... mini1L.jpg[/img]

http://www.worldcarfans.com/spyphotos.c ... s-facelift

http://www.2addicts.com/forums/attachme ... 1163722443

http://www.2addicts.com/forums/attachme ... 1163722443

Sprak laatst met iemand van bmw nl. En meestal is het zeker als er een cabriolet versie komt dat er zeker een coupe aan vooraf gaat.

Nog even geduld dus.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 nov 2006, 20:05

Zo te zien wordt het er niet beter op, the styling that is.................. :shock: :?

Restyling..............................face lift zou beter zijn............................


Van Bangle naar R. Shoemacher is maar een kleine stap voor de mens, maar een grote stap voor de mensheid

http://www.medischcentrumscheveningen.nl/

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 17 nov 2006, 21:03

Wacht jij de coupe nu maar af of haal maar snel zo n geblazen stoomboot.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 nov 2006, 21:19

Wil best wachten, maar na de introductie september 2007 duurt het nog weer een jaar of 2 voordat er een M versie beschikbaar is, als ie al komt...........................dat duurt toch nog wel erg lang, niet dan?

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 17 nov 2006, 21:19

Andre schreef:Wacht jij de coupe nu maar af of haal maar snel zo n geblazen stoomboot.
4 cyl 275pk graag!

Michel

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 nov 2006, 21:20

Andre schreef:Wacht jij de coupe nu maar af of haal maar snel zo n geblazen stoomboot.
Met Sinterklaas dan maar, dat zou passend zijn toch?

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 17 nov 2006, 22:04

Ja lol

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 18 nov 2006, 12:12

Michel Pol schreef:
Andre schreef:Wacht jij de coupe nu maar af of haal maar snel zo n geblazen stoomboot.
4 cyl 275pk graag!

Michel
Volgens mij had de WTCC 320si net een krappe 300pk in full-WTCC-trim.

4 cyl N/A 275pk lijkt me dus een utopie in een consumentenvoertuig.

Gebruikersavatar
Hubert D
Berichten: 665
Lid geworden op: 10 jul 2006, 10:52

Bericht door Hubert D » 18 nov 2006, 12:40

Martijn schreef:Volgens mij had de WTCC 320si net een krappe 300pk in full-WTCC-trim.

4 cyl N/A 275pk lijkt me dus een utopie in een consumentenvoertuig.
Toch rijd Pol er mee rond :wink:

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 18 nov 2006, 12:48

Ja ok, na tuning kan er een hoop.

Ik bedoel af-fabriek 275pk (met 2 jaar fabrieksgarantie enzo) uit een N/A 2.0 4-cilinder.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 18 nov 2006, 15:31

Deze kreeg ik via de mail...


[img:602:228]http://img217.imageshack.us/img217/2565 ... iesxz3.jpg[/img]

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 19 nov 2006, 11:33


Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27048
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 nov 2006, 14:12

Het enige wat er mooi aan is..................................die blauwe kleur van de bovenste foto.........................................super..........................

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 26 nov 2006, 20:45

Gewicht: 970 Kg (VLN: Klasse H4)

Motor: Basis ist der 3.0 Liter Magnesium Motor. Die erstmalig
entwickelte Drosselklappeneinspritzung und
EFI/VGS-Sport-Einspritzung bringt 340 PS bei 8'000 U/min.

Antrieb: 6-Gang Renngetriebe mit H-Schaltung, Drexler-Achse, (i.
ges. 3,73 - 4,25:1)

Felgen: ATS Race Line, 8,2 kg, 9 x 17 ET -20

Reifen: Avon 235 / 620.17

Bremsen: Brembo-Scheiben, Hawk Bremsbeläge

Fahrwerk: Supercompetition, Zug-/Druck-, High-/Lowspeed verstellbar,
mit Ausgleichsbehälter

Auspuffanlage: Rennauspuff Superflow mit 2 x 100-Zellen-Kat.,
ICONEL-Edelstahlanlage


Karrosserieteile: Karrosserieteile designed by Ulli Packeisen/Peter
Flossmann

Sicherheitszelle: Sicherheitszelle nach FIA

Sicherheitseinrichtung: Recaro/Hans-Sitze, Feuerlöschanlage, Tank
FIA-FT3


[img:448:336]http://hanspeter-strehler.eu/images/zolder017.jpg[/img]

[img:448:336]http://hanspeter-strehler.eu/images/zolder018.jpg[/img]

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 nov 2006, 00:21

340pk uit de 3.0 liter pff

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16557
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 27 nov 2006, 00:28

En slechts 970 kg, das een aardig krachtpakket :D

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 27 nov 2006, 11:14

Peter Flossmann, der auch an BMW Motorsport Werksfahrzeugen entwickelt (BMW Racing Parts) arbeitete die Teile der Karosserie in einem so leichten Kohlefaser, dass wir weit unter den geforderten 1100kg liegen. Deshalb haben wir uns entschieden den neu aufgebauten M3 Motor wieder herraus zu nehmen und den BMW 1er 3,0l Magnesium Motor weiter zu entwickeln.


Mit aufwendiger Zylinder Block/Kopf Bearbeitung, EFI Einspritzung und Einzeldrosselkomponenten sowie neu entwickelter Airbox, holten die Wuppertaler ersteinmal 340 PS aus dem in der Serie behaftetem 265PS Agregat.


Dus bmw M moet even heel snel een einser op de markt brengen met een 340pk 3 liter motor. lekkah.

Robin
Berichten: 54887
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 27 nov 2006, 19:34

skitterend. dit lijkt er ECHT op. geen woorden voor, of toch:GVD wat mooi man. Alle gezeik her en der en op dat andere forum ten spijt over de 130i....

Duur? :D

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 27 nov 2006, 19:55

En die 1 serie van Packeisen is nog goed ook, tijdens de 24h van de Nürburgring schijnen ze waanzinnige bochtensnelheden uit het apparaat gehaald te hebben. Topklasse!

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 999
Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54

Bericht door Sander » 27 nov 2006, 20:44

Robin schreef:skitterend. dit lijkt er ECHT op. geen woorden voor, of toch:GVD wat mooi man.
Deze tekst staat wel vaker op film ;) (iets met driften.. :roll: )

Maargoed, hoe vaker ik de 1-serie zie hoe mooier/aparter hij is. Helemaal met M-pakket is hij helemaal af, de cabrio ziet er ook veel belovend uit! 8)
Je zou eigenlijk gewoon een 1-serie rijden omdat veel mensen er een haat/liefde verhouding mee hebben net als de Fiat Multipla :wink:

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 27 nov 2006, 22:46


Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 nov 2006, 23:52

Ik mis mijn 130i :-( als alrounder. kan zomaar zijn dat ik hem terug koop.

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 28 nov 2006, 10:42

LoL

Ik kan in jou situatie komen rico.

130i is een lekkere auto om in te rijden en je kan hem overal parkeren.

Je moet het eigenlijk zo hebben.

M3 voor de speciale momenten.
130i voor dagelijks en het ragwerk.
dan een kleine goedkope boodschappen auto voor de vrouw kan ook wel 2e hands zijn die moet op de zaak staan. Catalogus waarde niet hoger dan 15k.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 nov 2006, 13:26

M3 is fantastisch, maar ik blijf erbij gewoon zonde om als dagelijkse familycar te gebruiken, auto is ook niet optimaal daarvoor, te ruig, rauw etc. Je kan gewoon niet eruit halen wat er op dat moment in zit. Geeft allemaal niks daarvoor heb ik die touring nog.

Maar die is ook 6 jaar oud, begint links en rechts te ratelen, kleine dingetjes hoor. maar toch. En dan zie ik afgelopen Zondag weer jouw 130i Andre, dan denk ja dat was hem toch als allrounder.

1 ding is lastig, de kleinste zit nog in zo'n omgekeerd stoeltje dus die past nog niet in de 130i (het stoeltje dan), maar straks met een maand of 2 zou ze er wel in kunnen.

Nouja we zien wel, hou het in ieder geval wel open. Wel weer zakelijk maar dan ga ik ook een kilometer administratie bijhouden, want ik ben het bijtellen helemaal klaar.

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05

Bericht door Marc » 28 nov 2006, 13:56

Dat van die M3, dat kan ik me wel enigszins voorstellen, Rico. Vandaar ook dat een Alpina B3S bij mij ook hoger op het verlanglijstje staat dan de M3. Omdat ie volgens mij beter geschikt is voor alledag. Op het sperdiff na, dat is gewoon zwaar K, dat die alleen op de M-etjes zitten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Majestic-12 [Bot] en 10 gasten