MartijnGizmo schreef:Zo'n internationaal rijbewijs is geldklopperij, is ook geen officieel document. Ik zou het vooral ff met de verzekering checken.
Nee klopt maar buiten de EU kunnen ze er wel naar vragen. Eigenlijk stelt het niks voor, in principe is het niks anders als een vertaling van je gewone rijbewijs. Geen officieel document inderdaad.
Een buitenlander mag hier trouwens zeker wel in een Nederlandse auto rijden. Ze mogen 180 dagen gebruik maken van een internationaal rijbewijs. Ongeacht land van herkomst volgens mij. Het is alleen wel zo dat omwisselen naar een nederlands/europees rijbewijs maar beperkt mogelijk is.
LOL, vandaag nog aangehouden in Pattaya en ze vroegen om een internationaal rijbewijs. Had ik natuurlijk niet, maar de meste man wist wel exact wat er op mijn rijbewijs stond. 7,50 euro boete voor rijden zonder rijbewijs maar wel gewoon door mogen rijden
In de USA kon ik gewoon een auto huren op mijn Nederlandse rijbewijs. Maar de regels willen daar nog wel eens per staat verschillen. Voor die 15 euro zou ik dus wel even een internationaal rijbewijs halen.