wat is dit voor stekker in de aanjager volvo v70

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Roy RS

wat is dit voor stekker in de aanjager volvo v70

Bericht door Roy RS » 04 jul 2012, 23:18

op de foto is het gat te zien van de ventilator van een Volvo V70, onder de motorkap. Rechts bovenin zit een gat waar een losse stekker zat, een kleine blauwe met 3 draden erin als ik het goed onthouden heb. deze kwam in de ventilator wat geluid veroorzaakte, nu vraag ik me enkel af wat die stekker zou moeten doen, er is daar geen tegenpool om hem op te steken...

iemand een idee?

Afbeelding

EmielS60

Re: wat is dit voor stekker in de aanjager volvo v70

Bericht door EmielS60 » 05 jul 2012, 18:09

Daar hoort een AQS (Air Quality Sensor) in te zitten. Die meet de lucht die binnenkomt en kan daarmee de recirculatie aansturen. Als je bv. achter een slachtafvalvrachtwagen zit (om maar een lekker luchtje te noemen) dan meet die sensor dat en gaat de klep dicht.

Ze zijn echter van een beroerde kwaliteit, de oudere V70's hebben bijna allemaal een storing in de AQS. Sensor zit rond de 180 euro.

///Joost

Bericht door ///Joost » 06 jul 2012, 09:14

EmielS60 schreef:Daar hoort een AQS (Air Quality Sensor) in te zitten. Die meet de lucht die binnenkomt en kan daarmee de recirculatie aansturen. Als je bv. achter een slachtafvalvrachtwagen zit (om maar een lekker luchtje te noemen) dan meet die sensor dat en gaat de klep dicht.

Ze zijn echter van een beroerde kwaliteit, de oudere V70's hebben bijna allemaal een storing in de AQS. Sensor zit rond de 180 euro.
Nou, completer kun je je antwoord niet krijgen lijkt me! :thumbup:

Tim N

Bericht door Tim N » 06 jul 2012, 09:41

Tja wat bertikipedia is voor BMW is Emielikipedia voor Volvo :bignews:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 11 jul 2012, 09:24

ah top jongens! Dan kan ik dus met een gerust hart rond blijven rijden....ik doe wel zelf de klep dicht als het stinkt! De airco van het kreng is stuk, ik dacht "niet dat het gewoon met een stekkertje te maken heeft en de airco boer me een poot uitdraait voor het terug inpluggen :D )

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 12 jul 2012, 19:41

Tim N schreef:Tja wat bertikipedia is voor BMW is Emielikipedia voor Volvo :bignews:
:hot:

Plaats reactie