iemand een idee?
wat is dit voor stekker in de aanjager volvo v70
- Roy RS
wat is dit voor stekker in de aanjager volvo v70
op de foto is het gat te zien van de ventilator van een Volvo V70, onder de motorkap. Rechts bovenin zit een gat waar een losse stekker zat, een kleine blauwe met 3 draden erin als ik het goed onthouden heb. deze kwam in de ventilator wat geluid veroorzaakte, nu vraag ik me enkel af wat die stekker zou moeten doen, er is daar geen tegenpool om hem op te steken...
iemand een idee?

iemand een idee?
- EmielS60
Re: wat is dit voor stekker in de aanjager volvo v70
Daar hoort een AQS (Air Quality Sensor) in te zitten. Die meet de lucht die binnenkomt en kan daarmee de recirculatie aansturen. Als je bv. achter een slachtafvalvrachtwagen zit (om maar een lekker luchtje te noemen) dan meet die sensor dat en gaat de klep dicht.
Ze zijn echter van een beroerde kwaliteit, de oudere V70's hebben bijna allemaal een storing in de AQS. Sensor zit rond de 180 euro.
Ze zijn echter van een beroerde kwaliteit, de oudere V70's hebben bijna allemaal een storing in de AQS. Sensor zit rond de 180 euro.
- ///Joost
Nou, completer kun je je antwoord niet krijgen lijkt me!EmielS60 schreef:Daar hoort een AQS (Air Quality Sensor) in te zitten. Die meet de lucht die binnenkomt en kan daarmee de recirculatie aansturen. Als je bv. achter een slachtafvalvrachtwagen zit (om maar een lekker luchtje te noemen) dan meet die sensor dat en gaat de klep dicht.

- Tim N
Tja wat bertikipedia is voor BMW is Emielikipedia voor Volvo 

- Roy RS
ah top jongens! Dan kan ik dus met een gerust hart rond blijven rijden....ik doe wel zelf de klep dicht als het stinkt! De airco van het kreng is stuk, ik dacht "niet dat het gewoon met een stekkertje te maken heeft en de airco boer me een poot uitdraait voor het terug inpluggen
)

- EmielS60
Tim N schreef:Tja wat bertikipedia is voor BMW is Emielikipedia voor Volvo