///Magistraal

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
markk

///Magistraal

Bericht door markk » 06 jun 2012, 20:51

Begin mei nog even gereden met de M3. Daarna niet meer. Zat ook een weekje vliegvakantie tussen.

Dus afgelopen weekend loop ik enthousiast naar de M3 om 'em tot leven te roepen. Ik klik de auto open en merk direct al iets vreemds. Wil iets achterin leggen en doe de kofferbak open. Hmmm, weer iets vreemds. Krijg mijn vinger er niet achter maar mn gevoel was sneller dan de ratio. Ik neem plaats in de cockpit probeer te starten en tik-tik-tik. Accu leeg/zwak. Toen kwam de ratio: Waarschijnlijk kofferbak niet helemaal dicht gedaan, paar weken lampje gebrand, accu leeg. DAMN, ik had er zoooo een zin in.

En uiteraard spookt natuurlijk ook nog gewoon de gedachte: accu stuk, moet nieuwe in :-(
Ik wist toen ik 'em kocht dat er een nieuwe in is gegaan. Dus dat kon toch niet ? Veels te vroeg. Totdat ik opzocht wanneer ik 'em ook alweer had gekocht, ahum april 2007. Time flies...

Maandagavond na het werk dus verlengsnoer naar buiten, accu ontkoppeld, en acculader aangesloten. 's avonds voor naar bed gaan verwijderd en dinsdagavond zelfde procedure. Dinsdagavond even geprobeerd te starten en ging prima. Vervolgens klein blokje gedaan en weer weggezet. Na me natuurlijk druk te hebben gemaakt over het feit dat de afstandbediening het niet meer deed. Maar dat schijnt normaal te zijn als de accu eraf is geweest. Moet ie opnieuw de sleutels inleren. Google is your friend. Vreemde is dat ie alleen de primaire sleutel moest inleren. Toen deed alles het weer en de secundaire sleutel ook.

Dus best wat gedoe allemaal. TOT VANDAAG :-)

Vanochtend regen, regen, regen en ik moest in pak naar een seminar in Maartensdijk / Bilthoven. Kortom met een auto is dan wel lekker en dan voldoet een moterfiets niet. Was nog ff spannend of ie zou starten maar dat was allemaal geen probleem. Het lijkt er echt op dat ik de kofferklep open heb laten staan en een 3 weken brandend lampje de accu heeft leeg gezogen.

Goh wat was dat genieten zeg. Heen in de regen over de snelweg. Natuurlijk dwars de N11 opgegaan en daarna lekker op cruise-control naar Maartensdijk gestuurd. Buiten de spits dus kon gewoon doorrijden. Muziekje aan en genieten van een luxe GT met alle bijbehorende goodies. Waarbij absoluut het dikke ///M stuur en de heerlijke zetels bijdragen aan het genot.

Einde dag was het prachtig weer en had uiteraard geen zin in de snelweg. Raampje open, open dakje open voor wat wind door de "denkbeeldige haren" en natuurlijk om het S54 blok te horen snerpen. Lekker binnendoor gereden via Groenekan, Utrecht, Maarsen, Harmelen, Woerden en Bodegraven. Nu natuurlijk niet op cruise-control maar wat sportiever. Dus bijna continue in 3, wat hoger in de toeren en natuurlijk in de sportstand. De M3 schreeuwde het uit, ik was stil maar volledig aan het genieten. Bij elke tunnel heeft ie 8k rpm wel gehaald met uiteraard de bijbehorende vingertjes op het hoofd van medeweggebruikers die dit soort dingen niet snapt en nog nooit van driving-fun.com hebben gehoord.

Zo'n ///M blijft uniek qua balans tussen GT, luxe en sportiviteit. Ik ben nog nooit een auto tegen gekomen die zo'n een mooie balans hierin geeft. Ook duidelijk onderscheidend van de x30i/x35i modellen. Nergens echt heel goed in maar qua package voor dit werk blijft zo'n ding ///Magistraal.

Mark.
(anekdote: Vanavond ook nog even boodschappen gedaan in Boskoop. Loop samen met vrouwlief naar auto toe en zeg "zelfs na al die jaren blijft het gewoon het geil ding". En mij kennende vult ze direct aan "jaja, en dat kan je van al het andere zeker niet zeggen" :-)

Roy RS

Re: ///Magistraal

Bericht door Roy RS » 06 jun 2012, 21:08

hmm, das altijd lastig...dus heb ik een jumpstarter, kun je altijd aan de gang! Je accu kan overigens binnen een maandje best leeg zijn zonder lampjes, beetje lek stroom heeft de een meer als de ander.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 07 jun 2012, 00:17

Ik moet de S54 ook maar weer eens laten snerpen :wave: De E46 M3 blijft zeker een topper :df:

bm-dub

Bericht door bm-dub » 07 jun 2012, 06:44

mooi stukje weer! wat mis ik dat ding als ik zoiets lees zeg...
:df:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 jun 2012, 08:31

Lekkah!

Vanuit Bilthoven/Maartensdijk rijd ik altijd via Breukelen-Woerdense Verlaat-Ter Aar naar huis als ik haast heb en via Meije als ik tijd over heb. Leukere route en lekkerder doorrijden dan via Woerden.

Als de A12 vast staat pak ik Woerden/Nieuwerbrug-Bodegraven en vice-versa wel regelmatig, maar sinds de A12 is verbreed klappen ze niet meer op elkaar 's ochtends en 's avonds bij Nieuwerbrug.

Dat is 't voordeel van Alphen, je kunt er op tig manieren naartoe rijden.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 07 jun 2012, 08:33

Bij mij is de jacht vanaf vandaag ook officieel geopend. S50 exit, (MINI op termijn exit), op naar de S54!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 jun 2012, 09:56

Leuk verhaal Mark, ik herinner mij mijn 2002 M3 nog goed. Superding en leuker dan de E90M3 eigenlijk.
Dennis Cavallino schreef:
Geen enkele andere stad/woonplaats biedt dat gegeven inderdaad. Uniek in de wereld. :kikker:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 jun 2012, 10:24

Ik doelde er eigenlijk op dat vrijwel niemand daar gebruik van maakt. De vaste routes zitten letterlijk vast, de kleine weggetjes rijden bijna net zo snel aan en zijn altijd leeg.

Als ik over de A12 en N11 rijd doe ik 35 minuten over mijn ww-traject. Rijd ik binnendoor, dan doe ik er 45 minuten over. Makkelijke keuze dus als ik af en toe een beetje rijplezier wil.

RVV

Bericht door RVV » 07 jun 2012, 12:36

LOL@Robin@GoogleMaps :D

ErikS

Bericht door ErikS » 07 jun 2012, 13:43

Erik dB schreef:Bij mij is de jacht vanaf vandaag ook officieel geopend. S50 exit, (MINI op termijn exit), op naar de S54!
Top! :wave:

bm-dub

Bericht door bm-dub » 07 jun 2012, 18:17

Erik dB schreef:Bij mij is de jacht vanaf vandaag ook officieel geopend. S50 exit, (MINI op termijn exit), op naar de S54!
best snel verkocht dan, congrats! weetje al wat het gaat worden? cabrio/coupé, smg/handbak?

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 07 jun 2012, 18:41

Dat zijn de voor mij bekende plaatsen waar je bent geweest :blink:

Zijn hier in de omgeving wat leuke routes, alhoewel ze sommige een beetje hebben weten te verpesten met verkeersdrempels

markk

Bericht door markk » 07 jun 2012, 20:25

tsja en nu? Het oude 19" evo setje incl. beschadigingen en tot circa 3mm gepijnigde toyo's zitten er nog onder. Eigenlijk tijd voor het fonkelnieuwe csl setje met bijbehorende michelins dat in de schuur ligt Veel mooier, veel meer grip.

Maar driften is ook zo leuk en dat gaat veel gemakkelijker en voelt ook veel beter met de Toyo's...

:)

Mark

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 jun 2012, 21:37

Robin schreef:Leuk verhaal Mark, ik herinner mij mijn 2002 M3 nog goed. Superding en leuker dan de E90M3 eigenlijk.
Dennis Cavallino schreef:
Geen enkele andere stad/woonplaats biedt dat gegeven inderdaad. Uniek in de wereld. :kikker:

+1

Blijft een uniek model, een E46 M3...........de 1M is daar de overtreffende trap van..........

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 07 jun 2012, 23:21

Wat word ik depri als ik dit soort dingen lees... ik zit hier, en me E46 M3 staat in kuwait :( *kijkt op kalender* fuck nog meer dan 3 maanden voordat ik weer achter het stuur kan klimmen :wtf:

Plaats reactie