Dus afgelopen weekend loop ik enthousiast naar de M3 om 'em tot leven te roepen. Ik klik de auto open en merk direct al iets vreemds. Wil iets achterin leggen en doe de kofferbak open. Hmmm, weer iets vreemds. Krijg mijn vinger er niet achter maar mn gevoel was sneller dan de ratio. Ik neem plaats in de cockpit probeer te starten en tik-tik-tik. Accu leeg/zwak. Toen kwam de ratio: Waarschijnlijk kofferbak niet helemaal dicht gedaan, paar weken lampje gebrand, accu leeg. DAMN, ik had er zoooo een zin in.
En uiteraard spookt natuurlijk ook nog gewoon de gedachte: accu stuk, moet nieuwe in

Ik wist toen ik 'em kocht dat er een nieuwe in is gegaan. Dus dat kon toch niet ? Veels te vroeg. Totdat ik opzocht wanneer ik 'em ook alweer had gekocht, ahum april 2007. Time flies...
Maandagavond na het werk dus verlengsnoer naar buiten, accu ontkoppeld, en acculader aangesloten. 's avonds voor naar bed gaan verwijderd en dinsdagavond zelfde procedure. Dinsdagavond even geprobeerd te starten en ging prima. Vervolgens klein blokje gedaan en weer weggezet. Na me natuurlijk druk te hebben gemaakt over het feit dat de afstandbediening het niet meer deed. Maar dat schijnt normaal te zijn als de accu eraf is geweest. Moet ie opnieuw de sleutels inleren. Google is your friend. Vreemde is dat ie alleen de primaire sleutel moest inleren. Toen deed alles het weer en de secundaire sleutel ook.
Dus best wat gedoe allemaal. TOT VANDAAG

Vanochtend regen, regen, regen en ik moest in pak naar een seminar in Maartensdijk / Bilthoven. Kortom met een auto is dan wel lekker en dan voldoet een moterfiets niet. Was nog ff spannend of ie zou starten maar dat was allemaal geen probleem. Het lijkt er echt op dat ik de kofferklep open heb laten staan en een 3 weken brandend lampje de accu heeft leeg gezogen.
Goh wat was dat genieten zeg. Heen in de regen over de snelweg. Natuurlijk dwars de N11 opgegaan en daarna lekker op cruise-control naar Maartensdijk gestuurd. Buiten de spits dus kon gewoon doorrijden. Muziekje aan en genieten van een luxe GT met alle bijbehorende goodies. Waarbij absoluut het dikke ///M stuur en de heerlijke zetels bijdragen aan het genot.
Einde dag was het prachtig weer en had uiteraard geen zin in de snelweg. Raampje open, open dakje open voor wat wind door de "denkbeeldige haren" en natuurlijk om het S54 blok te horen snerpen. Lekker binnendoor gereden via Groenekan, Utrecht, Maarsen, Harmelen, Woerden en Bodegraven. Nu natuurlijk niet op cruise-control maar wat sportiever. Dus bijna continue in 3, wat hoger in de toeren en natuurlijk in de sportstand. De M3 schreeuwde het uit, ik was stil maar volledig aan het genieten. Bij elke tunnel heeft ie 8k rpm wel gehaald met uiteraard de bijbehorende vingertjes op het hoofd van medeweggebruikers die dit soort dingen niet snapt en nog nooit van driving-fun.com hebben gehoord.
Zo'n ///M blijft uniek qua balans tussen GT, luxe en sportiviteit. Ik ben nog nooit een auto tegen gekomen die zo'n een mooie balans hierin geeft. Ook duidelijk onderscheidend van de x30i/x35i modellen. Nergens echt heel goed in maar qua package voor dit werk blijft zo'n ding ///Magistraal.
Mark.
(anekdote: Vanavond ook nog even boodschappen gedaan in Boskoop. Loop samen met vrouwlief naar auto toe en zeg "zelfs na al die jaren blijft het gewoon het geil ding". En mij kennende vult ze direct aan "jaja, en dat kan je van al het andere zeker niet zeggen"
