Klinkt me bekend in de oren (waarschijnlijk door bijna gelijke auto

). Toen ik met Martijn Feller na een lange reis vanuit Brands Hatch (Engeland) eindelijk weer in Nederland reed, hield ik het tempo redelijk hoog. Desondanks reed ik 140 met cruise control (op 120 weg) toen het wat drukker op de weg begon te worden. Ik was redelijk gaar, dus dan doen we het rustig aan.
In de verte zag ik een politiebusje waarvan de politie-agent een gelijk tempo aanhield en zich vrij dominant door het langzamere verkeer aan het bewegen was. Hier en daar dook hij op een bumpertje of kwam vrij hard op de voorligger af.
Ik zag het met gefronste wenkbrauwen aan, maar hield me er verder niet echt mee bezig en liet niet mijn tempo zakken waar anderen dit hypocriet wel deden (zie verhaal Tom).
Lanzaam liep ik in op het busje omdat die constant in de ankers moest en ze hadden mij opeens ook in de gaten. Ik ging elke keer netjes naar rechts maar hield dezelfde snelheid aan. Op een gegeven moment ging het busje opeens 115 rijden en ging ik er maar met 125-130 voorbij. Ik ga er niet provocerend voorbij knallen, maar ga er ZEKER niet achter plakken. Weer naar rechts en het busje accelereerde weer naar 140 en collega agent drukte zijn neus tegen het raam om te kijken wie er in hemelsnaam het lef had om hen in te halen. Titansilber E46 BMW coupe helpt ook niet echt natuurlijk.
Zo ging het de hele tijd door, busje reed 140, ik reed 140 er achteraan. Busje nam toevallig mijn afslag, maar hield zich op achter een vrachtwagen. Ik reed gewoon met toegestane snelheid de truck voorbij en voegde ook in, met de wielen net net over de doorgetrokken streep.
Ja, en dat had ik dus beter niet kunnen doen. Mocht bij het tankstation parkeren en meneer kwam vertellen dat mijn rijstijl waardeloos was. Als zij 140 mogen rijden, betekent het niet dat ik 140 mag rijden (euhm, ja mee eens) en ik ging vol over de witte streep en de vrachtwagenchauffeur schrok zich kapot (euhm, niet dus).
Opvallende uitspraken, aangezien hij asociaal reed. Had die discussie ook wel aangedurfd, maar ik dat zag ik meer als uitlokken. Hij was al redelijk over de zeik. Ondertussen werd mijn hele wagen nagetrokken, chassisnummer etc. Of dat mijn eigen auto was...
Hij gaf mijn papierbundel terug en liep toen weg zonder het laatste woord te hebben of iets dergelijks, terwijl zijn betoog toch vrij gefrustreerd was. Toen reden ze door naar de pomp om koffie te scoren.....
Kortom, lekker kansloze actie, maar geen boete gehad.
Als hij een boete had uitgedeeld, had ik zijn naam en kenteken ook genoteerd. maar waarschijnlijk wist hij ook dat hij fout zat?