Aan de kant gezet

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Tom

Aan de kant gezet

Bericht door Tom » 06 nov 2006, 19:02

Net op de A2 terug naar huis. Ik reed op de linkerbaan en zag iets verderop een KLPD auto. Uiteraard gingen m'n voorliggers op de rem en naar rechts (gebeurd anders nooit, maargoed). Dus ik haal die KLPDer in, zoiets doe ik altijd. Iets verderop netjes naar rechts maar had wel (op een gegeven moment) 135 km/u op de teller. Toegestaan is 100 km/u. KLPD kwam achter mij rijden, was te verwachten.

Iets verderop haalden ze mij in en kwam het bordje 'politie, volg'. Op afslag die ik moest hebben (handig ;)) aan de kant. Agent stelde zich voor en zei dat het niet zo handig was om een agent in te halen met die snelheid. Ik gaf hem gelijk. Hij vervolgde z'n verhaal. Ik vertelde dat ik het hypocriet vond dat iedereen ineens netjes 100 ging rijden zodra er een politie/KLPD-auto rijd en daar niet aan meedeed. Toen moest ie lachen. Hij zou me matsen en gaf een bekeuring voor 15 km/u te hard.

Toen ie terugkwam nog een kort praatje gemaakt. Was een relaxte kerel en ik vertelde dat ik met alle liefde een boete zou betalen dan een hypocriet klootzak zijn door ineens op de rem te gaan. Alsof zo'n man dat niet doorheeft dat iedereen zich niet aan de snelheid houd als ie in z'n prive auto rijd. Hij kon er wel om lachen en zei ook altijd op de rem te moeten voor die irritante flitspalen. Maargoed, hij zei dat ie maar even voor sinterklaas speelde door wat anders op te schrijven, zag z'n baas ook dat ie z'n werk deed :lol:

Ik heb em bedankt en nog een prettige dag toegewenst. Zo hoort het :)
Tom, die met alle liefde zo'n boete betaald.

Tristan

Bericht door Tristan » 06 nov 2006, 19:11

Dus zo kan het ook. Maar rij ook wel eens 'iets' te hard langs de KLPD auto, maar tot nu toe gaat het nog goed. Vind het ook hypocriet om er (net als iedereen) erachter te hangen.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 06 nov 2006, 19:12

Hehehe, met 35 te hard moet je er toch best langs knallen 8)

Christoph

Bericht door Christoph » 06 nov 2006, 19:12

Nice tom, ik zou er ook mee kunnen leven. Ik kan er ook slecht tegen als iedereen direct op zijn rem gaat..

Maik

Bericht door Maik » 06 nov 2006, 19:39

Tom heeft karakter (alleen wat dit betreft dan...)!
Ikzelf ga wel wat van het gas af, maar haal hem wel in zolang ik maar onder de 15km/u te hard zit. Dat pikken die gasten meestal wel :wink:
In de speedster is het anders, dit raven zitten altijd snel op mijn te kleine nummerplaatje te azen, dus vermijdt ik dan elke gelegenheid tot een close encounter...

Tom

Bericht door Tom » 06 nov 2006, 19:41

Ja, 35 km/u te hard is ook wel iets teveel van het goede.
Reed denk ik 120 km/u maar heb tijdens een inhaalactie wel even 135 km/u aangetikt.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 06 nov 2006, 22:39

Lol :lol:

RVV

Bericht door RVV » 06 nov 2006, 23:47

Kweenie Tom, dit komt een beetje over als 50 euro tijdens het rijden uit het raam smijten. Snap je principe wel, maar soms kosten principes onnodig geld.

Tom

Bericht door Tom » 07 nov 2006, 00:01

Ja is wel zonde van het geld, dat wel, maar 9 van de 10 keer gaat het (met een nette rijstijl verder) goed. Dat ze me nu wel aan de kant zetten vind ik geen probleem.

Jordy van Kouwen

Bericht door Jordy van Kouwen » 07 nov 2006, 00:16

Klinkt me bekend in de oren (waarschijnlijk door bijna gelijke auto :D). Toen ik met Martijn Feller na een lange reis vanuit Brands Hatch (Engeland) eindelijk weer in Nederland reed, hield ik het tempo redelijk hoog. Desondanks reed ik 140 met cruise control (op 120 weg) toen het wat drukker op de weg begon te worden. Ik was redelijk gaar, dus dan doen we het rustig aan.

In de verte zag ik een politiebusje waarvan de politie-agent een gelijk tempo aanhield en zich vrij dominant door het langzamere verkeer aan het bewegen was. Hier en daar dook hij op een bumpertje of kwam vrij hard op de voorligger af.

Ik zag het met gefronste wenkbrauwen aan, maar hield me er verder niet echt mee bezig en liet niet mijn tempo zakken waar anderen dit hypocriet wel deden (zie verhaal Tom).

Lanzaam liep ik in op het busje omdat die constant in de ankers moest en ze hadden mij opeens ook in de gaten. Ik ging elke keer netjes naar rechts maar hield dezelfde snelheid aan. Op een gegeven moment ging het busje opeens 115 rijden en ging ik er maar met 125-130 voorbij. Ik ga er niet provocerend voorbij knallen, maar ga er ZEKER niet achter plakken. Weer naar rechts en het busje accelereerde weer naar 140 en collega agent drukte zijn neus tegen het raam om te kijken wie er in hemelsnaam het lef had om hen in te halen. Titansilber E46 BMW coupe helpt ook niet echt natuurlijk.

Zo ging het de hele tijd door, busje reed 140, ik reed 140 er achteraan. Busje nam toevallig mijn afslag, maar hield zich op achter een vrachtwagen. Ik reed gewoon met toegestane snelheid de truck voorbij en voegde ook in, met de wielen net net over de doorgetrokken streep.

Ja, en dat had ik dus beter niet kunnen doen. Mocht bij het tankstation parkeren en meneer kwam vertellen dat mijn rijstijl waardeloos was. Als zij 140 mogen rijden, betekent het niet dat ik 140 mag rijden (euhm, ja mee eens) en ik ging vol over de witte streep en de vrachtwagenchauffeur schrok zich kapot (euhm, niet dus).

Opvallende uitspraken, aangezien hij asociaal reed. Had die discussie ook wel aangedurfd, maar ik dat zag ik meer als uitlokken. Hij was al redelijk over de zeik. Ondertussen werd mijn hele wagen nagetrokken, chassisnummer etc. Of dat mijn eigen auto was...

Hij gaf mijn papierbundel terug en liep toen weg zonder het laatste woord te hebben of iets dergelijks, terwijl zijn betoog toch vrij gefrustreerd was. Toen reden ze door naar de pomp om koffie te scoren.....

Kortom, lekker kansloze actie, maar geen boete gehad.
Als hij een boete had uitgedeeld, had ik zijn naam en kenteken ook genoteerd. maar waarschijnlijk wist hij ook dat hij fout zat?

Tom

Bericht door Tom » 07 nov 2006, 00:23

Grappig. Zo zijn de meeste agenten, beetje laten zien wie de baas is en niet toegeven als ze het zelf ook fout hebben.
En volgens mij zit er een HUGE verschil tussen normale agenten die wat aanrommelen in hun regio en KLPDers. Die mij aan de kant zette was namelijk wel een KLPDer geloof ik.

Ik was trouwens met de Alfa, met zo'n brave 1.6 sticker achterop.. scheelt misschien ook :)

Anyway, gewoon 140 op de cruisecontrol moet kunnen vind ik. Zeker met een nette rijstijl (richting aangeven enz.).

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 07 nov 2006, 02:36

Strakke actie Tom.
Ik ga er zelf ook rustig voorbij, als ik dan te hard rijd boeit mij niet.
MAARR :wink: Niet met 35 verschil :lol:
Zoals eerder beschreven, 10-15 verschil houd ik het bij :wink:

Wilbert

Bericht door Wilbert » 07 nov 2006, 08:28

Ik rij er ook wel voorbij met max 20 km/u boven toegestaande snelheid.

wimwerf

Bericht door wimwerf » 07 nov 2006, 09:41

@Tom...ach weetje...rotzakken kom je overal tegen...vergeet niet dat ze bij de KLPD meer bonnen per jaar moeten schrijven dan de regiopolitie...

En het hoef niet allemaal zo stroef te gaan..t is maar hoe men zich opstelt...ook de agent

Ik vind het wel top dat je goudeerlijk bent...maar aan de andere kant..goudeerlijk zijn kost je wel geld in dit geval...

Ik kan het altijd wel waarderen als ik iemand staande heb gehouden, dat de betrokkene eerlijk is...en gewoon uitkomt voor zijn actie...getuigt bij mij van volwassenheid....

Knot

Bericht door Knot » 07 nov 2006, 10:10

Ik boek er altijd gewoon volle pijp 270 voorbij 8)

Tom

Bericht door Tom » 07 nov 2006, 10:19

Mooi dan haal ik straks een E36 M3 GT op bij domeinen voor 5000 euro ;)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 nov 2006, 10:50

Hehe goeie acties van Tom en Jordy (dat heb ik je niet geleerd toch?!?!). :)

Ben ooit vanuit de Ardennen naar Ieper gereden met mijn Alfa 75. 190-200 op de teller. Opeens komt er zo'n ouderwetse flat 4 VW politiebus de snelweg op kruipen. Ben maar volgas doorgereden. Tegen de tijd dat hij 100km reed, was ik al een paar kilometer verderop. Mijn maatje heeft nog naar ze gezwaaid en volgens hem zwaaiden ze terug alsof ze het dashboard probeerden af te koelen.

Macboy

Bericht door Macboy » 07 nov 2006, 11:00

Bekend verhaal. Toevallig vorige week nog. Rij terug van de Oberhauser Straight en kom in NL aan en rij gewoon 140 op teller. Voor me politiebusje, maar blijf dan gewoon 140 rijden en rij erlangs terwijl alle mongolen remmen en erachter rijden.

Niks aan de hand. Netjes afstand houden, knipperlicht en tijdig naar rechts en langzaam uit het zicht verdwijnen.

Hubert D

Bericht door Hubert D » 07 nov 2006, 11:15

Dennis Cavallino schreef:.....volgens hem zwaaiden ze terug alsof ze het dashboard probeerden af te koelen.
LOL :lol:

In Italie ben ik weleens met 170 een politiewagen voorbijgegaan. Ze keken niet op of om...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 nov 2006, 11:16

Als je gewoon keurig richting aangeeft, afstand houdt, 2 handjes op het stuur en niet belt, dan vinden ze 140 op de teller vaak prima acceptabel.

Tristan

Bericht door Tristan » 07 nov 2006, 11:21

Zag pas geleden bij Blik op de Weg ook een man die reed 20 km/u te hard op de snelweg maar er reed geen kip, reed netjes op de rechterbaan. Ze waren wel aan het discussieren om hem aan te houden, maar ze lieten 'm toch gaan.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 07 nov 2006, 11:33

Grappig verhaal.
Ik reed een tijdje terug (met de 147 nog) over de Autobahn, teller keurig uit de schaal, kom op een gegeven moment achter een politie-Golf die met zwaailichten en sirenes aan toch zeker ook 200 op de teller reed.
Dan twijfel je op zo'n moment toch ook wel even als je zo'n auto inhaalt. :oops: :lol:

Hans

Bericht door Hans » 07 nov 2006, 11:37

Peter Tunissen schreef:Grappig verhaal.
Ik reed een tijdje terug (met de 147 nog) over de Autobahn, teller keurig uit de schaal, kom op een gegeven moment achter een politie-Golf die met zwaailichten en sirenes aan toch zeker ook 200 op de teller reed.
Dan twijfel je op zo'n moment toch ook wel even als je zo'n auto inhaalt. :oops: :lol:
Ik heb in Duitsland wel eens een politie auto in gehaald die volle pijp reed met zijn zwaailampen aan, hij ging netjes naar rechts om me voorbij te laten. Was wel een apparte ervaring. Trouwens ook wel eens Brandweer wagens en ambulance's met feestverlichting aan.

Macboy

Bericht door Macboy » 07 nov 2006, 11:50

Das wel bizar ja !

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 07 nov 2006, 12:38

Waarom kan dat hier niet?
Hier ben je gelijk je rijbewijs kwijt.. , vreemd of ligt het hem nu aan mij?
Uiteraard is het hier drukker en zijn de snelwegen wat kleiner...

Plaats reactie