Intrax of Eibach?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Timmert
Berichten: 198
Lid geworden op: 04 aug 2006, 22:22
Locatie: Delfgauw

Intrax of Eibach?

Bericht door Timmert » 18 mar 2012, 23:36

Om de wegligging van m'n Mondeo naar een wat hoger plan te tillen, zonder al teveel comfort te verliezen wil ik hem +/- 3cm verlagen icm Bilstein B4 dempers.

Nu kom ik uit op Intrax -30mm, of Eibach -40mm veren. Mijn voorkeur gaat uit naar -30mm, maar hoe zit het met de kwaliteit van Intrax in vergelijking met Eibach? Dat Eibach buitengewoon goed is lees ik overal, maar over Intrax is minder te vinden.

Heeft iemand hier ervaring op dit gebied?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40246
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Intrax of Eibach?

Bericht door Knot » 18 mar 2012, 23:48

Intrax is nu niet bepaald een verenleverancier.... neemt niet weg dat hun totaalplaatje altijd wel OK is.

Veren heb je zat keuze toch, H&R, Eibach, Weitec..... Ik zou altijd voor een eibach pro-kit gaan, 35/30mm verlaging meestal en dan heb je progressieve veren.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Intrax of Eibach?

Bericht door Steven N. » 19 mar 2012, 11:38

Wat Knot zegt. Pro kit is doorgaans een goede veer voor dagelijks gebruik en een prima verlaging.

Gebruikersavatar
jeroen-16v
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 feb 2010, 18:23

Re: Intrax of Eibach?

Bericht door jeroen-16v » 19 mar 2012, 22:39

Ik heb op mijn 106 gti ook een pro kit gehad en het comfort was nog echt fijn, maar ook lekker sportief.
Verlaging was ook mooi. Niet te hoog of te laag.

Ik zou voor een complete eibach set gaan.

Wouter81
Berichten: 9437
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: Intrax of Eibach?

Bericht door Wouter81 » 20 mar 2012, 08:59

Zit er ook aan te denken om wat aan mijn Golf GTI te doen. Is nu een aardige mix tussen comfort en sportief, alleen vind ik dat de auto teveel overhelt bij sportief gebruik. Hierdoor verlies ik nogal veel tractie bij het uitkomen van een bocht. Het zou wat strakker mogen, wat minder overhellen waardoor ik ook wat meer grip voor heb. Vind ik nu een nadeel aan de auto. Hij hangt te snel op één oor. Maar het moet ook weer geen stuiterbak worden, enige mate van comfort blijft gewenst.

Wat heb ik dan precies nodig? En wat kost het ongeveer? Geen zin in peperdure schroefsets, da's ook weer niet de bedoeling. Heb verder geen verstand van veren / dempers etc. En waar kun je zoiets dan evt. laten monteren (ergens in het noorden des lands).

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Intrax of Eibach?

Bericht door Peric » 20 mar 2012, 10:37

Gewoon een setje veren van Eibach eronder Wouter.
Die zijn niet superstug, blijven vrij comfortabel. Gaat toch zo'n 3 cm omlaag wat je wegligging erg ten goede komt. Je kunt daarbij je originele schokdempers behouden. Dus qua kosten is het ook wel te overzien.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Intrax of Eibach?

Bericht door GTRene » 20 mar 2012, 11:42

als je overhellen verder wil tegengaan moet hij dan geen dikkere stabi voor monteren?

Wouter81
Berichten: 9437
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: Intrax of Eibach?

Bericht door Wouter81 » 20 mar 2012, 19:44

Peric schreef:Gewoon een setje veren van Eibach eronder Wouter.
Die zijn niet superstug, blijven vrij comfortabel. Gaat toch zo'n 3 cm omlaag wat je wegligging erg ten goede komt. Je kunt daarbij je originele schokdempers behouden. Dus qua kosten is het ook wel te overzien.
Thx, zojuist besteld. :-) Eibach Pro Kit. Ook al montage adresje geregeld. Erg benieuwd!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten