Om de wegligging van m'n Mondeo naar een wat hoger plan te tillen, zonder al teveel comfort te verliezen wil ik hem +/- 3cm verlagen icm Bilstein B4 dempers.
Nu kom ik uit op Intrax -30mm, of Eibach -40mm veren. Mijn voorkeur gaat uit naar -30mm, maar hoe zit het met de kwaliteit van Intrax in vergelijking met Eibach? Dat Eibach buitengewoon goed is lees ik overal, maar over Intrax is minder te vinden.
Heeft iemand hier ervaring op dit gebied?
Intrax of Eibach?
- Timmert
- Knot
Re: Intrax of Eibach?
Intrax is nu niet bepaald een verenleverancier.... neemt niet weg dat hun totaalplaatje altijd wel OK is.
Veren heb je zat keuze toch, H&R, Eibach, Weitec..... Ik zou altijd voor een eibach pro-kit gaan, 35/30mm verlaging meestal en dan heb je progressieve veren.
Veren heb je zat keuze toch, H&R, Eibach, Weitec..... Ik zou altijd voor een eibach pro-kit gaan, 35/30mm verlaging meestal en dan heb je progressieve veren.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Wat Knot zegt. Pro kit is doorgaans een goede veer voor dagelijks gebruik en een prima verlaging.
- jeroen-16v
Ik heb op mijn 106 gti ook een pro kit gehad en het comfort was nog echt fijn, maar ook lekker sportief.
Verlaging was ook mooi. Niet te hoog of te laag.
Ik zou voor een complete eibach set gaan.
Verlaging was ook mooi. Niet te hoog of te laag.
Ik zou voor een complete eibach set gaan.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Zit er ook aan te denken om wat aan mijn Golf GTI te doen. Is nu een aardige mix tussen comfort en sportief, alleen vind ik dat de auto teveel overhelt bij sportief gebruik. Hierdoor verlies ik nogal veel tractie bij het uitkomen van een bocht. Het zou wat strakker mogen, wat minder overhellen waardoor ik ook wat meer grip voor heb. Vind ik nu een nadeel aan de auto. Hij hangt te snel op één oor. Maar het moet ook weer geen stuiterbak worden, enige mate van comfort blijft gewenst.
Wat heb ik dan precies nodig? En wat kost het ongeveer? Geen zin in peperdure schroefsets, da's ook weer niet de bedoeling. Heb verder geen verstand van veren / dempers etc. En waar kun je zoiets dan evt. laten monteren (ergens in het noorden des lands).
Wat heb ik dan precies nodig? En wat kost het ongeveer? Geen zin in peperdure schroefsets, da's ook weer niet de bedoeling. Heb verder geen verstand van veren / dempers etc. En waar kun je zoiets dan evt. laten monteren (ergens in het noorden des lands).
- Peric
Gewoon een setje veren van Eibach eronder Wouter.
Die zijn niet superstug, blijven vrij comfortabel. Gaat toch zo'n 3 cm omlaag wat je wegligging erg ten goede komt. Je kunt daarbij je originele schokdempers behouden. Dus qua kosten is het ook wel te overzien.
Die zijn niet superstug, blijven vrij comfortabel. Gaat toch zo'n 3 cm omlaag wat je wegligging erg ten goede komt. Je kunt daarbij je originele schokdempers behouden. Dus qua kosten is het ook wel te overzien.
- GTRene
als je overhellen verder wil tegengaan moet hij dan geen dikkere stabi voor monteren?
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Thx, zojuist besteld.Peric schreef:Gewoon een setje veren van Eibach eronder Wouter.