Driving-fun.com = BMW fun ?!!? (afgesplitst)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Luco

Driving-fun.com = BMW fun ?!!? (afgesplitst)

Bericht door Luco » 15 dec 2011, 16:36

Pfffffff is het nou al zo erg dat men zelfs de configurator van de 3 serie nieuws vind. :bag: :bag: :bag: :bag: :goodnight:

Dutch

Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Bericht door Dutch » 15 dec 2011, 16:55

Dennis Cavallino schreef:Rico en Tom, hebben jullie de test van Mattijs uberhaupt gelezen?
Vast en zeker, waarschijnlijk net zoals ze het filmpje aan boord met Leopold von Bayern hebben gehoord. Nee, het klinkt voor geen meter, wat ik ook met zoveel woorden schreef. Voor de een belangrijk, voor de ander niet. Terwijl die motor zelf wel trekt als een pas geveegde schoorsteen. En dus komen verschillende lezers tot verschillende conclusies.

En zo kan DF zowel voor- als tegenstanders waardevol consumentenadvies bieden! Tot uw dienst! :mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 15 dec 2011, 17:06

Ach...ik zie het gewoon als plussen en minnen.

4 cilinder turbo tov. 6 cilinder atmosferisch:

+ goedkoper (door minder co2 grammen)
+ zuiniger
+ onderin veel sterker dus schakellui kunnen rijden
+ lichter in de neus dus beter stuurgedrag
+ evt. makkelijk meer vermogen uit te halen nog

- minder mooi geluid

Oftewel, de pluspunten overheersen. Geluid is jammer maar voor de rest is het een vooruitgang imo.

RVV

Bericht door RVV » 15 dec 2011, 17:17

Wouter ik zie het nu zo.. het zijn geen pluspunten tov de 6 cilinder, maar pluspunten tov de 4 cilinder atmo.

Dan is het inderdaad een grote vooruitgang.

Maargoed ik denk dat alles er wel over gezegd is. De focus ligt op de turbo's bij de nieuwe 3 serie, of dit nou 4 of 6 cilinders zijn.. de 320i vind ik een koopje en de 335i vind ik een koopje. De 328i vind ik in verhouding tot de 320i te duur.

Als daily de 320i zou ik zeggen. Denk dat je geen pk mist tov de 328i.

Snipe

Bericht door Snipe » 15 dec 2011, 17:30

Luco schreef:Pfffffff is het nou al zo erg dat men zelfs de configurator van de 3 serie nieuws vind. :bag: :bag: :bag: :bag: :goodnight:
Kennelijk vindt men (de bezoekers van Driving Fun) dat inderdaad nieuws. Het is misschien niet het interessantste nieuwtje van de maand, maar het artikel is tot nu toe bijvoorbeeld beter bekeken dan het artikel dat vandaag over de nieuwe Mercedes SL verscheen.

Artikelen over BMW scoren nou eenmaal goed op de frontpage, ik kan er ook niks aan doen. Zelf vind ik het leuk dat we de eerste Nederlandstalige site zijn met zo'n uitgebreide rijimpressie van de Toyota GT 86, maar de bezoekers van DF zien liever de test van de 3 Serie. Die test heeft ongeveer twee keer zoveel bezoekers getrokken als die Toyota-test PLUS de test van de 911 GT3 RS 4.0 PLUS de test van de Range Rover Evoque.

Luco

Bericht door Luco » 15 dec 2011, 19:04

Ow das nieuw, de bezoekers maken het nieuws :thnx:

Snipe

Bericht door Snipe » 15 dec 2011, 19:14

Luco schreef:Ow das nieuw, de bezoekers maken het nieuws :thnx:
Nee, we houden alleen bij de onderwerpkeuze rekening met wat bezoekers graag lezen. Als er bij een slager elke dag duizend mensen een hamburger willen kopen, wat zou die slager dan doen? Iets meer hamburgers maken? Of toch weinig hamburgers maken omdat 'ie zelf toevallig vindt dat biefstukken ook heel lekker zijn?

Luco

Bericht door Luco » 15 dec 2011, 19:20

Ik ga hier echt niet meer over in discussie, maar ja als die slager wil blijven zal die niet alleen hamburgers moeten verkopen, want dan is die binnen de kortse keren een mc donald.

bmw-fun.com :sealed:

RVV

Bericht door RVV » 15 dec 2011, 19:23

Ik zeg, van een biefstuk een hamburger maken :kikker:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 15 dec 2011, 19:25

Kwestie van vraag en aanbod.

Snipe

Bericht door Snipe » 15 dec 2011, 19:30

Luco schreef:Ik ga hier echt niet meer over in discussie, maar ja als die slager wil blijven zal die niet alleen hamburgers moeten verkopen, want dan is die binnen de kortse keren een mc donald.

bmw-fun.com :sealed:
Wat Marco zegt, een kwestie van vraag en aanbod. Maar om je gerust te stellen: we hebben dus als eerste Nederlandstalige site een uitgebreide rijimpressie van de Toyota GT 86. Binnenkort volgen nog tests van de Jaguar XKR-S, Cadillac CTS-V en Mercedes SLS AMG Roadster. En we hebben op Zandvoort met een Saker Rapx gereden.

RVV

Bericht door RVV » 15 dec 2011, 19:33

Weer geen Renault :ongeveer als:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 dec 2011, 19:35

RVV schreef:Weer geen Renault :ongeveer als:

Als ze weer 'ns fatsoenlijke achterwielaandrijver in mekaar flansen , misschien dan?Kunnen ze wél.

De karren die Snipe opnoemt hierboven hebben allemaal rwd, raar....

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 15 dec 2011, 19:44

DF occasions bestaat ook voor 90% uit BMW's dus daarvoor is die configurator een mooi verlengstuk. DF service. :-)

Robin

Bericht door Robin » 15 dec 2011, 19:53

Het is hier ook wel wat BMW -fun inderdaad, maar wat de kijker wil he. Er is (daardoor?) ook 'n hoop AVERSIE HIER egen het merk(ontkennen helpt niks), ook binnen de BMW scene (hier) zelfs. Ik ook soms. Mag van mijn part wel minder BMW. Maar:

Aan de andere kant bestaan er(ook irl) BMW bashers die bashen wat ze bashen(is hun goed recht), maar ik zie 't soms 'n beetje als dit voorbeeld je:
De buurvrouw is hoerig/slutty hot/elegant/sexy/lekker/duur(qua merken wat ze koopt)/whatever, en je slonzige vrouw heeft je gewaarschuwd: Als je maar naar de buurvrouw kijkt, krijg je al 'n pak rammel met de deegroller, je bent gewaarschuwd.
Dus zeik je overal de hot buurvrouw af waar 't maar kan, terwijl je op momenten fantasieeen hebt hoe 't zou zijn met die buurvrouw en totdat je je vrouw kan inruilen op die buurvrouw. :tong: :kikker:

RVV

Bericht door RVV » 15 dec 2011, 20:14

LOL@Robin's lustfantasy.com :clap:

Robin

Bericht door Robin » 15 dec 2011, 20:25

RVV schreef:LOL@Robin's lustfantasy.com :clap:
Daarmede doelend op sommige non-BMW rijders die BMW(rijders) bashen. Niet de BMW bashende BMW rijders(waar jij en ik ook wel eens toe behoren).

Dit zullen ze in alle toonaarden ontkennen, natuurlijk.

Hielke

Bericht door Hielke » 15 dec 2011, 20:34

Robin schreef:

Als ze weer 'ns fatsoenlijke achterwielaandrijver in mekaar flansen , misschien dan?Kunnen ze wél.

Wel of niet cynisch van jou bedoeld Robin, maar feitelijk is het natuurlijk te gek voor woorden dat de koning van de trackcars genegeerd wordt ten faveure van een hele rits RWD slagschepen. Hoezo Driving Fun?

Is het teveel BMW dat hier op Bimmerpost-light de revue passeert? Misschien juist wel niet. Het doet in ieder geval wel afbreuk aan de geloofwaardigheid van de autotests. Tests door, voor en met BMW minded rijders. Hoe goed en leuk de rijverslagen ook zijn. Zou toch makkelijk anders en beter kunnen lijkt me. Tenzij, en daar kom ik weer terug op het vraagteken in deze alinea, wil je aan Bimmerpost-light voorbij of juist niet.

Nog even over die 328i motor. Heel gedurfd om een 245 pk leverende 2 liter als massaproduct te gaan aanbieden. Turbotechniek is tegenwoordig zo goed dat het waarschijnlijk zonder op betrouwbaarheid in te boeten kan. Ben heel benieuwd naar de driveability van die motor.

Robin

Bericht door Robin » 15 dec 2011, 20:41

Hielke schreef:[Wel of niet cynisch van jou bedoeld Robin, maar feitelijk is het natuurlijk te gek voor woorden dat de koning van de trackcars genegeerd wordt ten faveure van een hele rits RWD slagschepen. Hoezo Driving Fun?
Misschien 'n beetje cynisch inderdaad, Hylke. De rwd auto's die Snipe opnoemde maken mij de zeik ook niet lauw. Maar welke koning van de trackcars? Een Radical? Een Andre specced 1M? een 1987er E30 325i of de iets duurdere tegenhanger GT86 ? Dat ding van Ferdi? Een GT3RS 4.0? En 458?

Welke bedoel je? Alle karren hierboven draag ik 'n warm hart toe hoor. :D

En Driving-Fun is een heel ruim begrip. Voor de een anders dan voor de ander en voor de ander weer anders dan voor die ene. Die discussie is allang en breed klaar wat mij betreft.

Snipe

Bericht door Snipe » 15 dec 2011, 20:46

Hielke schreef:
Robin schreef:

Wel of niet cynisch van jou bedoeld Robin, maar feitelijk is het natuurlijk te gek voor woorden dat de koning van de trackcars genegeerd wordt ten faveure van een hele rits RWD slagschepen. Hoezo Driving Fun?

Is het teveel BMW dat hier op Bimmerpost-light de revue passeert? Misschien juist wel niet. Het doet in ieder geval wel afbreuk aan de geloofwaardigheid van de autotests. Tests door, voor en met BMW minded rijders. Hoe goed en leuk de rijverslagen ook zijn. Zou toch makkelijk anders en beter kunnen lijkt me. Tenzij, en daar kom ik weer terug op het vraagteken in deze alinea, wil je aan Bimmerpost-light voorbij of juist niet.
Ik wil niet al te veel off-topic gaan in dit topic, maar zeg je hier nu dat je een Saker onder de RWD-slagschepen rekent en dat je een Renault de koning van de trackcars vindt?

Anyway, los van de interesse die er eventueel wel of niet zou zijn voor allerlei Renault-tests, de importeur leent ons geen auto's uit, we bestaan te kort of zo. Dan ben je dus snel klaar met testen. Dus vandaar dat we nu maar een afspraak hebben gemaakt voor de SLS AMG in plaats van een Twingo of een Clio.

En wat Robin zegt, driving fun is een vrij ruim begrip. Als je de kijkcijfertoppers ziet zou je niet zeggen dat iemand hier interesse heeft in enige activiteit op of om een circuit ;-)

Luco

Bericht door Luco » 15 dec 2011, 20:50

Daar gaat het helemaal niet om, waar het om gaat is dat het nu voor bijna 95% over bmw gaat, noem het beestje dan ook zo en doe niet net alsof het over sportieve of driving fun auto's gaat.
Volgens mij zijn er veel leukere auto;s die ook door de bezoekers genoemd worden, maar daar zie ik geen nieuws over een configurator verschijnen.
Als je dat al nieuws mag noemen zeg.

Robin

Bericht door Robin » 15 dec 2011, 20:55

Als Hylke met koning van de track de Megane RS bedoelt, heb ik dat verkeerd begrepen. En dan weet iedereen waaróm ik republikein ben. Buiten dat produceert Frankrijk al sinds 14 juli 1789 geen echte koningen meer. LOL.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 dec 2011, 21:06

BMW, negatief sentiment, centenkwestie................kortom; what else is new? :kikker:

Snipe

Bericht door Snipe » 15 dec 2011, 21:17

Robin schreef:De rwd auto's die Snipe opnoemde maken mij de zeik ook niet lauw.
Kijk, daar heb je het al. Een Jaguar coupé met 550 pk, een SLS AMG met 571 pk en een speciaal voor het circuit gebouwde auto maken mensen de zeik al niet meer lauw. Dat geeft verder niet, maar een logische consequentie is dat we natuurlijk rekening proberen te houden met wat mensen wél willen zien. Nou, hier is dat toevallig wat meer BMW.
We hebben ook wel eens een Saab getest, omdat we dachten dat dat ook een merk met een grote groep liefhebbers was. Nou, als we alle lezers van die test alle Nederlandse autobladen met een test van die auto hadden opgestuurd waren we de helft goedkoper uit geweest.
Robin schreef:Maar welke koning van de trackcars? (...) Een GT86 ? (..) Een GT3RS 4.0?
At your service:
- http://www.driving-fun.com/2550/home/te ... at-is.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.driving-fun.com/2527/home/te ... begin.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Hielke

Bericht door Hielke » 15 dec 2011, 21:20

Robin schreef:Als Hylke met koning van de track de Megane RS bedoelt, heb ik dat verkeerd begrepen. En dan weet iedereen waaróm ik republikein ben. Buiten dat produceert Frankrijk al sinds 14 juli 1789 geen echte koningen meer. LOL.
Ja, dat bedoel ik. Een auto die je op donderdagavond om 5 voor 9 in de stromende regen nog even naar de Appie Heijn kunt rijden, en die je op zondagmiddag fulle pulle ronde na ronde strak en snel over het circuit kunt jagen.

Maar ach, net wat Romo zegt, de posities zijn al sinds jaar en dag ingenomen.

Plaats reactie