Nog wat anders over de eerste auto in deze draad de neue 991 S. Prima kar.
Maar een remweg ligt buiten factoren als remmerij zelf, inderdaad aan het type/breedte band als contact met het al dan niet stroeve wegdek.
Dit heb ik gehaald uit de nieuwe SPORTAUTO waar de 991S wordt getest.
De 991S die 7:44 op 'n droge Ring doet wat uitmuntend is voor z'n pk's en klasse, heeft dit VOORAL te danken aan z'n superbanden (Pirelli P Zero speciaal voor de 991 op drooggrip ontwikkeld), vandar ook 1,4G , voorganger deed 1.35G, 1.4G is GT3 niveau. M3GTS is bijv 1.3G.
De 36 meter slalom is super met 139kmh, de Ausweichtest 110meter met 156kmh ook 'n '10'waard.
Remweg, alduds Rene's bron hierboven 100-0: 32.4. In Sportauto kalt 33.8 en warm 33.5.....
Dezelfde kar als op de foto van Rene, de S-GO 4041 dus....
MAAR dan de Nasshandling op dat achtbaantje.
R8 1:29
GT3 1:29.9
997S 1:30.5
Z06 1:32.7
AM V8 1:33.4
M3 GTS 1:36.8
Nieuwe 991S 1:46.1
Op droog briliante gripeigenschappen, maar de als allrounder P Zero bekend staande heeft xz'n breedte niet mee(maar de bovenstaande rest ook niet echt) , komt SPORAUTO dan tot de conclusie dat dat type Zero onder de 991S eerder 'gaternte'Sporteifen zijn. Vermomde sportbanden.
Komt 't natte wegdek en ook remnweg dus niet ten goede.
Ik heb m'n winterbanden er ook nog niet onder, komt nog wel 'n keertje.
In datzelfde blad racet de GT3 4.0 997 tegen de 458/2012 op de Sachsenring. De 4.0 is 'n halve seconde sneller op Pilots Sport Cup N1 met 1:33.8 tov de 458(1:34.3) met straatbanden aldus (SPORTAUTO) PIlot Sport K1.