Iso Rivolta 7 Litri

Een eigen hoekje voor alle klassiekers!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Iso Rivolta 7 Litri

Bericht door Dennis Cavallino » 11 nov 2011, 13:59

Afbeelding

Hogedrukspuit materiaal! http://www.classicdriver.de/de/magazine ... sp?id=6961" onclick="window.open(this.href);return false;

Heej, das mijn tekst, maar dan in 't Duits:
Volle Pulle!

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Iso Rivolta 7 Litri

Bericht door steve smith » 11 nov 2011, 14:17

Iso Rivolta is de merknaam. Grifo is de naam van het beestje.....

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Iso Rivolta 7 Litri

Bericht door Dennis Cavallino » 11 nov 2011, 16:16

Ja sorry, rukken en typen gaat me nog niet zo goed af.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Iso Rivolta 7 Litri

Bericht door GTRene » 11 nov 2011, 17:37

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22277
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Iso Rivolta 7 Litri

Bericht door Niels » 11 nov 2011, 22:35

Prachtig!

Robin
Berichten: 51517
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Iso Rivolta 7 Litri

Bericht door Robin » 13 nov 2011, 08:08

De Grifo 7 Litri kenmerkt zich door die opmerkelijke motorkap. De minder powerful broeders hadden dat niet. Maar waren misschien daardóór minstens zo mooi imo.
Afbeelding

Ook was er nog 'n 7.4 liter Can Am. Er waren maar 90 7 Litris van de totaal 400 ofzo Grifo's gebouwd.

Wiki zegt:
In 1968 the Grifo 7 Litri was introduced with a Chevrolet L71 big-block engine, a Tri-Power version of the 427 engine. This seven-liter power plant required changes to the car to fit, and a hood scoop was needed because of the engine's height. It produced 435 hp (324 kW) at 5800 rpm and the factory claimed it could reach a top speed of 300 km/h (186 mph). This particular 7 Litri is still lost.

Had hier ergens nog een Dinky (of was 't toch Corgi ?) Toy van zo'n Grifo. Prachtige stoere kar.
Verrek nee 'n Monteverdi,. die lijkt wel wat op 'n Grifo. :bag:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Iso Rivolta 7 Litri

Bericht door GTRene » 13 nov 2011, 10:42

best een elegante kar van die tijd, doch lijkt me wel groot en ook groot aanvoelende als je er mee rijd is men inschatting :D

Gebruikersavatar
Dinkel
Berichten: 869
Lid geworden op: 15 dec 2006, 23:18
Locatie: Leusden

Re: Iso Rivolta 7 Litri

Bericht door Dinkel » 02 feb 2012, 20:16

Vergeleken met een period Camaro heb je liever de Iso.

Deze dan:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Iso Rivolta 7 Litri

Bericht door Dennis Cavallino » 02 mei 2012, 13:59

4-deurs auto's kunnen alleen sexy zijn als ze uit Italië komen, toch?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lees hier 't hele verhaal over de Iso Rivolta Fidia, met meer fapwaardige plaatjes:
http://www.classicdriver.com/uk/magazin ... p?id=15964

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Iso Rivolta 7 Litri

Bericht door GTRene » 02 mei 2012, 16:04

Robin schreef:De Grifo 7 Litri kenmerkt zich door die opmerkelijke motorkap. De minder powerful broeders hadden dat niet. Maar waren misschien daardóór minstens zo mooi imo.
Afbeelding
zat nog eens te kijken, dacht hey...dat lijkt wel een Fiat Dino Coupe zo :D

Afbeelding

http://www.ritzsite.nl/Fiat_Dino/05_Fiat_Dino.htm

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Iso Rivolta 7 Litri

Bericht door Dennis Cavallino » 02 mei 2012, 16:12

Die Dino past er volledig in denk ik. Veul groter die Iso. :D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Iso Rivolta 7 Litri

Bericht door GTRene » 02 mei 2012, 16:24

lol, ja de Dino is wel wat kleiner, de lijnen hebben er wel wat van weg en die 2.4 V6 past wel 3x in die 7L V8 :lol:
doch schijnbaar fraaie techniek (2.4 dan) schijnbaar motor an de Dino Ferrari en remmen delende met Tomaso en Lambo Muira las ik net ergens...(zie bijlage in italiaanse porno)

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=900

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Iso Rivolta 7 Litri

Bericht door Dennis Cavallino » 02 mei 2012, 16:28

Met die 2 liter in een Dino is ook niet veel mis qua techniek hoor. De puristen zeggen vaak dat de 2 liter lekkerder aan 't gas hangt en dus leuker rijdt. Ik geloof dat niet. Zelf zou ik ook de 2.4 V6 kiezen. Ooit (13 jaar terug?) heb ik eens een Dino Coupe met 2.4 laten staan (blok was erg stuk, maar toch had ik 'm willen hebben, was helemaal roestvrij, oranje en ubercool). Had ik al weleens verteld dat ik een fan ben van ontwerpers als Gandini en Giugiaro (deze Dino is van Giugiaro, de Dino 308 GT/4 van Gandini).

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Iso Rivolta 7 Litri

Bericht door GTRene » 02 mei 2012, 17:06

denk het ook niet, doch de 2.4 schijnt door/bij Ferrari gemaakt te zijn las ik en die motor ook in de beroemde Dino (Ferrari) te zitten, wat de gedachten waarde omhoog drijft denk :D ik weet niet hoe die 2.0 aan het gas hangt, wellicht iets flotter vanwege minder draaiende delen en of kleiner vliegwiel e.d.

lol, ja 13 jaar terug...ik heb denk 24 jaar terug oid ook wel eens gekeken naar de Dino maar ook wat anderen van Fiat, in die tijden hadden ze redelijk wat speciale auto's,
ook voor de kleinere beurs met hun "sport" aangeduide modellen.

trouwens de Dino GT/4 zoals je al aangeeft heeft ook best iets, bovendien vrij goedkoop nog aan te schaffen...

deze is wat duurder doch klaar gemaakt voor het circuit :D best gaaf>>

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fe ... LSO_EXPORT

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Iso Rivolta 7 Litri

Bericht door Dennis Cavallino » 02 mei 2012, 17:18

Als racer ook wel grappig, maar doe mij er maar 1 voor op straat. Speciaal zat.

Dat V8 geluid uit die 308 GT/4 is één van mooiste ter wereld.

De 2.4 V6 en 2.0 V6 zijn volgens mij nagenoeg hetzelfde hoor, want ze begonnen als 2 liter in de race- en rallysport. Stratos had ze ook achterin liggen....

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Iso Rivolta 7 Litri

Bericht door GTRene » 02 mei 2012, 17:27

Dennis Cavallino schreef:Als racer ook wel grappig, maar doe mij er maar 1 voor op straat. Speciaal zat.

Dat V8 geluid uit die 308 GT/4 is één van mooiste ter wereld.

De 2.4 V6 en 2.0 V6 zijn volgens mij nagenoeg hetzelfde hoor, want ze begonnen als 2 liter in de race- en rallysport. Stratos had ze ook achterin liggen....
Toch schijnen er wat verschillen te zijn buiten dat van 2.0 naar 2.4 en of electronische dingen
Fiat was meanwhile working on a second series with which it wanted to iron out some of the problems of the 2 litre model, some of which had been imposed upon them by Enzo Ferrari due to his need of an engine as close to possible to the racing version to limit the need for him to have to make heavy modifications, and partly due to the fact that when Fiat designed the Dino, they were under a tremendous time pressure and had to make some decisions that possibly with more time they would have done differently. Both the Spider and Coupé were subjected to a raft of changes touching virtually every body panel and many of the mechanical components too. Some obvious changes are the increase engine capacity to 2418cc (by altering the bore and stroke to 92.5mm x 60mm) using a cast iron block instead of the previous aluminium one, a different 5 speed ZF gearbox and independent rear suspension (taken from the Fiat 130).
zijn die 2.0 V6 dan alu?

meer van dat, ook dat het naar de Ferrari fabriek ging e.d.>>

http://www.fiatdinocoupe2400.dk/59879466

edit, ja dus...ook een leuk verhaaltje over de 206 dino en het vermogen :D
2.0 DOHC V6 65° (aluminium block) 1987 cc 160 PS (118 kW; 158 hp) PS @7200 rpm 163 N·m (120 lb·ft) @6000 rpm
2.4 DOHC V6 (cast iron block) 2418 cc 180 PS (132 kW; 178 hp) @6600 rpm 216 N·m (159 lb·ft) @4600 rpm (1969)
http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Dino

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast