remmen + blokken

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

remmen + blokken

Bericht door duifjes.com » 14 okt 2006, 10:39

Sorry mijn geneuzel over de M3...maar even een vraag....

Als ik andere schivjen+blokken wil....wat is het beste om te kopen..

kilometers per jaar 2500.

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 14 okt 2006, 10:48

hoe rijdt je die 2500km?

op een circuit zou ik nadenken over mov'it,brembo,ap

anders de sandtler gt met ferodo 2500 voor straat gebruik meer dan voldoende en af en toe eens een rondje ring kan dan ook geen kwaad

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 14 okt 2006, 14:10

Hawk of Pagid remblokken zijn ook goed/beter ivm Ferrodo DS2500. Schijven zou ik lekker standaard laten. Anders Brakemax, kost geen drol en heb er zeer positieve ervaringen mee: www.autopartsonline.nl
Movit voor die km's is echt weggegooid geld. Pas als je 10.000 km per jaar op de Ring rijdt vind ik dat zinvol.

Remvloeistof wel ieder jaar verversen voor DOT 5.1
En teflon (volksmond: stalen) remleidingen monteren.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 14 okt 2006, 22:29

Voor je GT: schijven van een 3.2L E36 M3 en Pagid S-type blokken voor op de weg. Dat Hawk HT10 & Pagid geel/andere kleuren is allemaal leuk op het circuit maar zou ik op de weg niet doen.

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 15 okt 2006, 16:16

Ferodo blokken:

[img:233:150]http://www.cartuning-guide.com/images/ferodo.jpg[/img]
Tar-Ox schijven:

[img:200:194]http://www.awesome-gti.co.uk/images/taroxg88disc.jpg[/img]

DOT 5.1:

[img:225:221]http://www.rspeed.net/images/product/Fe ... eFluid.jpg[/img]

Stalen leidingen:

[img:328:211]http://www.vacmotorsports.com/db/images ... nekits.jpg[/img]


De kans op fading is zo nihil en je hebt een pak meer remvermogen door de betere schijven en blokken!

Als je voor een BBK ga zou ik voor AP Racing of Brembo gaan...

[img:512:384]http://www.amber-performance.co.uk/medi ... 122209.jpg[/img]

[img:400:265]http://www.carobu.com/assets/images/brembo-pic.gif[/img]

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 15 okt 2006, 16:50

Tarox is in principe geen betere schijf als die BMW origineel op de 3,2L zet. Plus dat de originelen gewoon blanco zijn, geen groeven (vreten blokken) of gaten (scheuren) of andere onzin.

Stalen leidingen voegt niet heel veel toe, het is meer ter bescherming dat je leidingen niet beschadigen als je een keer door de grindbak ragt.

Ik rij met standaard 3,2L schijven, Castrol SRF remolie en Pagid geel blokken op het circuit en geen problemen mee. Maar die gele blokken zijn wat aan de prijs + overkill voor op de straat. Plus dat ze heel erg piepen als ze koud zijn.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], SlowCo en 34 gasten