Stelt zichzelf even voor - Zweedse roetmobiel

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Joopieboy

Stelt zichzelf even voor - Zweedse roetmobiel

Bericht door Joopieboy » 08 aug 2011, 21:20

Goedenavond,

Ik loop alweer een hele tijd mee, maar ik heb mij nog nooit echt voorgesteld!

Allereerst wat over mij, ik ben dus Johan, 21 jaar oud en ik kom uit Limburg. Ik ben een elektro monteur die door de weeks werkt bij AVO Techniek, en in de weekenden help ik mee bij Auto Kallen, een Volvo dealer hier in Geleen. Dat laatste doe ik al meer als 2 jaar, puur vanwege hobby eigenlijk en omdat ik Volvo gek ben.

Verdere hobby's, computers, audio, elektronica, auto's, motoren, karten, circuitrijden, mountainbiken, etc.

Paar foto's van mijn hobby's:
Afbeelding
Afbeelding
En mijn vorige auto's, allereerst een Renault 19 waar enorm veel geld in heeft gezeten en waar ik maar kort van heb kunnen genieten.
Afbeelding
En toen tijdelijk (1,5 jaar uiteindelijk) een 'goedkope' Suzuki Swift, qua onderhoud viel het wel mee, tot op het laatst met de vele kilometers die ik nu maak, en de afschrijving was helemaal idioot veel voor dat ding...
Afbeelding

En nu dus eindelijk een degelijke en comfortable auto gekocht, het is een V40 1.9 115pk diesel uit 2003 geworden via een collega Volvo dealer. Het is een zeer complete Europa Nordic uitvoering:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Prachtige auto, heerlijk compleet, net de grote beurt en distributiewissel gehad en alles. Leuk detail, wel gekocht bij de grote concurrent, Frank Klijn. :P

Plannen?
Allereerst de grill vervangen, hier is een stukje uit, deze krijg ik erbij.
Dan lekker deze banden oprijden voor de winter en vooral genieten! Op deze velgen winterbanden. Dan van de winter/voorjaar kijken voor 17 inch Arcadia velgen. Wat verlagen met (denk ik) een Weitec verenset. Bumperstrip voor vervangen, en eventueel bumperstrips laten spuiten. Sportline voorlip en spoiler erop en dan uiteraard witte sidemarkers erop.

Qua audio verloopstekkers halen zodat ik de Parrot kan inbouwen, en dan ook direct een Grom kitje bestellen zodat ik usb in de middenconsole heb. Helaas moet ik dan wel de cd wisselaar ontkoppelen... En kijken of ik audio bediening op het stuur kan inbouwen.

Verder lekker kilometers maken en de Volvo in goeie staat houden. En heel waarschijnlijk een Rica krachtkuurtje voor net even wat meer zweedse pepers onder de kap. :angel:
Laatst gewijzigd door Joopieboy op 28 nov 2015, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.

FrankS

Re: Joopieboy stelt zichzelf even voor - Zweedse roetmobiel

Bericht door FrankS » 08 aug 2011, 21:23

Eindelijk... Maar ga je dan zoveel meer km's maken? Overstap van klein japans hok naar zware zweedse diesel is wel groot :P

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 08 aug 2011, 21:25

Sja die Suzuki was ook niet helemaal mijn keuze. ;) En ik ga 45.000km maken, en met 1 meter 97 in de Suzuki en veel snelwegverkeer is het helemaal niet aan te raden:
Afbeelding

FrankS

Bericht door FrankS » 08 aug 2011, 21:27

ahja dan kan het wel uit ja :P

Feli :wave: :wave:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 08 aug 2011, 22:07

Gefeliciteerd met de Zweed :D Ziet er nog goed uit! Hoeveel kilometers staan er op de klok?

hendri

Bericht door hendri » 08 aug 2011, 22:38

Nette V40 en met de velgen die je op het oog hebt straks helemaal!
Joopieboy schreef:En heel waarschijnlijk een Rica krachtkuurtje voor net even wat meer zweedse pepers onder de kap. :angel:
Een klein puntje, wat je waarschijnlijk al wist: De dieseltjes zijn van Renault, maar doen het prima in de 40's :wink:
Have fun!

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 10 aug 2011, 22:21

Dankjewel en hij heeft net de 2,5 ton gepasseerd, nieuwe riemen erop, grote beurt gehad, dus hij kan eenzelfde hoeveelheid km's weer ermee vooruit.

En idd, blok is van Renault, versnellingsbak van Volvo, net zoals de turbo, intercooler, ecu, etc. :)

dvh

Bericht door dvh » 10 aug 2011, 22:33

En gebouwd in eigen land :)..

steve smith

Bericht door steve smith » 11 aug 2011, 16:09

Joopieboy schreef: En heel waarschijnlijk een Rica krachtkuurtje voor net even wat meer zweedse pepers onder de kap. :angel:
Franse pepers bedoel je?

Het fijnst aan zo'n 1,9D is dat er zo'n fijne Renault 1,9 dCi in ligt!

Kreeg er een keer eentje mee als leenauto toen die dingen nog actueel waren, en heb me toen verbaasd wat een fijne combi het is. Die oudere 1.9TD's waren echt ongelofelijke schijtauto's, terwijl de laatste D's zoals jij 'm nu hebt gewoon echt heel fijn rijden! Bizar hoeveel verschil een paar jaar ontwikkeling binnen hetzelfde type kan maken.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 11 aug 2011, 18:59

Ja de 1.9TD is ook niet te tunen, die is mechanisch, deze heeft elektronische injectie en alles. Maar dit is idd een hele soepele en smeuïge diesel ja. :)

Plaats reactie