Geachte heer Snijders,
Blijkbaar heeft u niet goed begrepen wat de functie van een moderator op een forum is. U als hoofdredacteur van driving-fun.com zou toch moeten weten dat er regels gelden op een forum en dat u als hoofdredacteur de moderators daar op dient te wijzen. Maar blijkbaar hebben jullie geen regels opgesteld want ik lees nergens op het forum: "Reactie verwijderd. Gelieve inhoudelijk te reageren en niet te beledigen of te kwetsen." terwijl er toch behoorlijk kwetsende dingen geschreven worden over mijn persoon. Ze wensen me nog net niet toe dat ik mezelf dood rijd. Het boeit mij persoonlijk eerlijk gezegd helemaal niets wat ze over me schrijven, maar de eigenaar van Autotesten.nl wil persé dat ik actie onderneem dus bij deze. Ik heb alle pagina's uit het "Het grote FAIL topic Pt. II" gedownload als bewijs en ga aangifte bij de politie doen wegens smaad als op 16 juli niet alle pagina’s en/of reacties waarin mijn naam voorkomt verwijderd zijn. Behalve dat ik aangifte ga doen bij de politie ga ik ook alle citaten over mijn persoon op een rijtje zetten en alle autoimporteurs een brief sturen over de walgelijke teksten omtrent mijn persoon op jullie forum. Op Autotesten.nl noem ik nooit namen als ik het heb over de Nederlandse autojournalistiek en zo hoort het ook. Als ik kritiek heb op andere autojournalisten omdat ze niet doorhebben dat er verkeerde voorbanden op een testauto zitten (Renault Clio RS Cup), de schokbrekers waardeloos zijn (Mitsubishi Lancer Evolution X) of de koppeling verrot is (Kia Soul) dan is dat mijn goed recht en ik onderbouw mijn kritiek ook maar ik speel NOOIT op de persoon zoals jullie wel doen. Ik ga hier niet over in discussie en mocht er een rechtzaak komen dan zal een rechter het zeker meenemen dat ik jullie netjes 2 weken de tijd heb gegeven om alles te verwijderen.
Zie ook: http://wetboek.net/lexicon/smaad.html" onclick="window.open(this.href);return false; daar staan alle wetregels omtrent smaad. Onder andere artikel 261 dat niets aan duidelijkheid te wensen overlaat. Vergeet niet dat ik het complete Fail-topic gedownload heb en zo uit kan printen indien nodig.
Artikel 261
1 Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2 Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
3 Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.
Met Vr. Gr. Daan van der Keur
PS.: Ik heb de redactie van Chicane Magazine ook een mail gestuurd omtrent deze kwestie.