Dus om het begrotingstekort wat in te perken moeten ze maar eens snel met de vaarbelasting komen. 100 euro per strekkende meter? :sailing:
Dat is gemeentelijk bepaald, je kan ook in een gemeente gaan wonen waar je geen hondenbelasting hoeft te betalenElmar schreef:Nee, ook betalen.
Mijn honden komen zelden buiten mijn eigen terrein (ja dvh, ik heb wel eigen terrein) en toch moet ik hondenbelasting betalen.
Dus je verbruikt ook nog het schaarse zwarte goedje waar onze auto's op lopen! Waardoor wij nog meer moeten betalen voor benzine!Marc RS4 schreef:Met het benzineverbruik van mijn boot maak ik die vaarbelasting meer dan goed....
Hier weinig eigen terrein maar betaal ook geen hondenbelastingElmar schreef:Nee, ook betalen.
Mijn honden komen zelden buiten mijn eigen terrein (ja dvh, ik heb wel eigen terrein) en toch moet ik hondenbelasting betalen.
Betaal je niet voor jezelfdvh schreef:Hier weinig eigen terrein maar betaal ook geen hondenbelastingElmar schreef:Nee, ook betalen.
Pennucciracing Luco schreef:Betaal je niet voor jezelfdvh schreef:Hier weinig eigen terrein maar betaal ook geen hondenbelastingElmar schreef:Nee, ook betalen.
![]()
*gaat snel dvh aangeven*
'Funny, I was thinking the same thing' :bro: (ik kon vanmiddag ook weer 4 minuten wachten voor 3 van die senioren).Elmar schreef:Het is weer mooi weer en de mensen met pleziervaartuigen trekken er weer massaal op uit...ergo, ik sta de laatste tijd alweer te vaak te wachten bij een (voor het bootje dan...) geopende brug.![]()
Dus om het begrotingstekort wat in te perken moeten ze maar eens snel met de vaarbelasting komen. 100 euro per strekkende meter? :sailing:
Elmar, als je dit je echt dwars zit kan je hier iets aan doen. Als ik het goed heb was er in Holten een boer met een paar honden en hij heeft aangetoond dat zijn honden nooit het eigen terrein verlaten.Elmar schreef:Nee, ook betalen.
Elmar schreef:Gelukkig rijden mijn auto's en motoren op water.
@OofOof schreef:Elmar, als je dit je echt dwars zit kan je hier iets aan doen. Als ik het goed heb was er in Holten een boer met een paar honden en hij heeft aangetoond dat zijn honden nooit het eigen terrein verlaten.Elmar schreef:Nee, ook betalen.
Hij hoeft geen hondenbelasting meer te betalen. Zal is kijken of ik het ergens nog kan vinden.
gewoon die gemeentelijke controleur laten opvretenOof schreef:Elmar, als je dit je echt dwars zit kan je hier iets aan doen. Als ik het goed heb was er in Holten een boer met een paar honden en hij heeft aangetoond dat zijn honden nooit het eigen terrein verlaten.Elmar schreef:Nee, ook betalen.
Hij hoeft geen hondenbelasting meer te betalen. Zal is kijken of ik het ergens nog kan vinden.
Mee eens Oof,nou kijk ik niet zo krap maar een speedboot netjes houden en een knap plekje geven in een nette haven en dan nog eens regelmatig varen is gewoon een DURE hobbyOof schreef:Voor die paar euro hoef je het inderdaad niet te doen. Maar sommige dingen zijn uit principe ook te rechtvaardigen. Maar terug naar de vaarbelasting. Als je weet wat het kost om bootje te varen ben ik blij dat er geen vaarbelasting is.
200 euro kwijt voor een dagje varen dan heb je nog niet eens zo heel veel vermogenMarc RS4 schreef:Mee eens Oof,nou kijk ik niet zo krap maar een speedboot netjes houden en een knap plekje geven in een nette haven en dan nog eens regelmatig varen is gewoon een DURE hobbyOof schreef:Voor die paar euro hoef je het inderdaad niet te doen. Maar sommige dingen zijn uit principe ook te rechtvaardigen. Maar terug naar de vaarbelasting. Als je weet wat het kost om bootje te varen ben ik blij dat er geen vaarbelasting is.
Als ik mezelf neem dan ben ik per jaar wel rond de 2 a 3k kwijt aan alleen liggeld,stalling,benzine en onderhoud.
Dan vaar je lang niet alle dagen....gewoon af en toe es in het weekeinde.
Als je het berekend ben je tussen de 150 en 200 euro kwijt per dagje varen in het nederlandse klimaat.
Doen we ook meteen fietsbelasting voor als je voor het stoplicht staat. En loop belasting voor als je voor het zebrapad staatElmar schreef:Dat een boot en varen duur is, is algemeen bekent.
Echter zoals door Kolkman al aangehaald, de infrastructuur en onderhoud van de waterwegen, sluizen en bruggen komt nu wel uit algemene middelen. Lijkt mij niets meer dan gerechtvaardigd dat er dus vaarbelasting komt.
100 euro per strekkende meter voor boten tot 5 meter, daarna kwadratisch oplopen...
kijken hoe vaak ik nog voor een open brug sta.
Elmar schreef:100 euro per strekkende meter voor boten tot 5 meter, daarna kwadratisch oplopen...
Heeft Rene een bootSteV6 schreef:Elmar schreef:100 euro per strekkende meter voor boten tot 5 meter, daarna kwadratisch oplopen...
Nog langer, want dan willen die rozé zuipende senioren waar voor hun geld. En gaan ze op en neer varen
G Kolkman schreef:'Funny, I was thinking the same thing' :bro: (ik kon vanmiddag ook weer 4 minuten wachten voor 3 van die senioren).Elmar schreef:Het is weer mooi weer en de mensen met pleziervaartuigen trekken er weer massaal op uit...ergo, ik sta de laatste tijd alweer te vaak te wachten bij een (voor het bootje dan...) geopende brug.![]()
Kan me voorstellen dat het voor een boel mensen een moeilijk te begrijpen frustratie is maar als je zoals ik uit een kanaaldorp komt waar je al je leven lang op open bruggen staat te wachten ('ik ben vandaag eens op tijd voor school, o kut, de brug staat weer eens open, ik van vandaag niet meer op tijd op school en moet me de pleuris fietsen') dan 'frustreert' het best. Gezien de niet geringe kosten van de vaarweginfrastructuur lijkt mij zo'n belasting een prima plan.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Edwin de Haas, frankie, MarcF en 9 gasten