Vaarbelasting.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elmar

Vaarbelasting.

Bericht door Elmar » 15 jun 2011, 17:02

Het is weer mooi weer en de mensen met pleziervaartuigen trekken er weer massaal op uit...ergo, ik sta de laatste tijd alweer te vaak te wachten bij een (voor het bootje dan...) geopende brug. :wtf:

Dus om het begrotingstekort wat in te perken moeten ze maar eens snel met de vaarbelasting komen. 100 euro per strekkende meter? :sailing:

Luco

Re: Vaarbelasting.

Bericht door Luco » 15 jun 2011, 17:03

:lol:

Marc R

Bericht door Marc R » 15 jun 2011, 17:04

Ook als je onder de brug door kan?

Ik kan onder de meeste bruggen door met mijn bootje zie je...

Elmar

Bericht door Elmar » 15 jun 2011, 17:05

Nee, ook betalen.

Mijn honden komen zelden buiten mijn eigen terrein (ja dvh, ik heb wel eigen terrein :mrgreen: ) en toch moet ik hondenbelasting betalen.

Luco

Bericht door Luco » 15 jun 2011, 17:08

Elmar schreef:Nee, ook betalen.

Mijn honden komen zelden buiten mijn eigen terrein (ja dvh, ik heb wel eigen terrein :mrgreen: ) en toch moet ik hondenbelasting betalen.
Dat is gemeentelijk bepaald, je kan ook in een gemeente gaan wonen waar je geen hondenbelasting hoeft te betalen :blink:
Maar er is toch een soort van vaarbelasting?

Marc R

Bericht door Marc R » 15 jun 2011, 17:23

Met het benzineverbruik van mijn boot maak ik die vaarbelasting meer dan goed.... :devil:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 15 jun 2011, 17:24

Marc RS4 schreef:Met het benzineverbruik van mijn boot maak ik die vaarbelasting meer dan goed.... :devil:
Dus je verbruikt ook nog het schaarse zwarte goedje waar onze auto's op lopen! Waardoor wij nog meer moeten betalen voor benzine! :wtf:

:mrgreen:

Elmar

Bericht door Elmar » 15 jun 2011, 17:54

Gelukkig rijden mijn auto's en motoren op water. :hmmm:

dvh

Bericht door dvh » 15 jun 2011, 19:12

Hier weinig eigen terrein maar betaal ook geen hondenbelasting :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 15 jun 2011, 19:17

dvh schreef:

Betaal je niet voor jezelf :tong:

*gaat snel dvh aangeven*

steve smith

Bericht door steve smith » 15 jun 2011, 19:42

Pennucciracing Luco schreef:
dvh schreef:

Betaal je niet voor jezelf :tong:

*gaat snel dvh aangeven*
:mrgreen:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 15 jun 2011, 20:11

Elmar schreef:Het is weer mooi weer en de mensen met pleziervaartuigen trekken er weer massaal op uit...ergo, ik sta de laatste tijd alweer te vaak te wachten bij een (voor het bootje dan...) geopende brug. :wtf:

Dus om het begrotingstekort wat in te perken moeten ze maar eens snel met de vaarbelasting komen. 100 euro per strekkende meter? :sailing:
'Funny, I was thinking the same thing' :bro: (ik kon vanmiddag ook weer 4 minuten wachten voor 3 van die senioren).

Kan me voorstellen dat het voor een boel mensen een moeilijk te begrijpen frustratie is maar als je zoals ik uit een kanaaldorp komt waar je al je leven lang op open bruggen staat te wachten ('ik ben vandaag eens op tijd voor school, o kut, de brug staat weer eens open, ik van vandaag niet meer op tijd op school en moet me de pleuris fietsen') dan 'frustreert' het best. Gezien de niet geringe kosten van de vaarweginfrastructuur lijkt mij zo'n belasting een prima plan :coffee: .

Oof
Auto: M2 Competition H6

Bericht door Oof » 15 jun 2011, 22:03

Elmar, als je dit je echt dwars zit kan je hier iets aan doen. Als ik het goed heb was er in Holten een boer met een paar honden en hij heeft aangetoond dat zijn honden nooit het eigen terrein verlaten.
Hij hoeft geen hondenbelasting meer te betalen. Zal is kijken of ik het ergens nog kan vinden.

Marc R

Bericht door Marc R » 15 jun 2011, 22:06

Elmar schreef:Gelukkig rijden mijn auto's en motoren op water. :hmmm:

Mijn auto's gelukkig ook Elmar.... :hot:

Luco

Bericht door Luco » 15 jun 2011, 22:12

Oof schreef:

Elmar, als je dit je echt dwars zit kan je hier iets aan doen. Als ik het goed heb was er in Holten een boer met een paar honden en hij heeft aangetoond dat zijn honden nooit het eigen terrein verlaten.
Hij hoeft geen hondenbelasting meer te betalen. Zal is kijken of ik het ergens nog kan vinden.
@Oof
Wat ik heb begrepen is dat als je de belasting aanvecht zowiezo wint.
Hondenbelasting is namelijk ingevoerd voor werkhonden waarmee je dus inkomsten genereert, doe je dat niet hoef je officieel geen belasting te betalen.
Maar ja wie neemt die moeite voor die paar euro.
Hier in Wijk en Aalburg is de hondenbelasting (voor een aantal dorpen) dus ook afgeschaft, net als in diverse andere gemeenten.

Oof
Auto: M2 Competition H6

Bericht door Oof » 15 jun 2011, 22:23

Voor die paar euro hoef je het inderdaad niet te doen. Maar sommige dingen zijn uit principe ook te rechtvaardigen. Maar terug naar de vaarbelasting. Als je weet wat het kost om bootje te varen ben ik blij dat er geen vaarbelasting is.

@iko

Bericht door @iko » 15 jun 2011, 22:23

Oof schreef:

gewoon die gemeentelijke controleur laten opvreten :hungry:

Marc R

Bericht door Marc R » 15 jun 2011, 22:31

Oof schreef:Voor die paar euro hoef je het inderdaad niet te doen. Maar sommige dingen zijn uit principe ook te rechtvaardigen. Maar terug naar de vaarbelasting. Als je weet wat het kost om bootje te varen ben ik blij dat er geen vaarbelasting is.
Mee eens Oof,nou kijk ik niet zo krap maar een speedboot netjes houden en een knap plekje geven in een nette haven en dan nog eens regelmatig varen is gewoon een DURE hobby

Als ik mezelf neem dan ben ik per jaar wel rond de 2 a 3k kwijt aan alleen liggeld,stalling,benzine en onderhoud.

Dan vaar je lang niet alle dagen....gewoon af en toe es in het weekeinde.
Als je het berekend ben je tussen de 150 en 200 euro kwijt per dagje varen in het nederlandse klimaat.

Elmar

Bericht door Elmar » 15 jun 2011, 23:14

Dat een boot en varen duur is, is algemeen bekent.

Echter zoals door Kolkman al aangehaald, de infrastructuur en onderhoud van de waterwegen, sluizen en bruggen komt nu wel uit algemene middelen. Lijkt mij niets meer dan gerechtvaardigd dat er dus vaarbelasting komt.

100 euro per strekkende meter voor boten tot 5 meter, daarna kwadratisch oplopen...
kijken hoe vaak ik nog voor een open brug sta. :crazy:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 15 jun 2011, 23:17

Marc RS4 schreef:
Oof schreef:Voor die paar euro hoef je het inderdaad niet te doen. Maar sommige dingen zijn uit principe ook te rechtvaardigen. Maar terug naar de vaarbelasting. Als je weet wat het kost om bootje te varen ben ik blij dat er geen vaarbelasting is.
Mee eens Oof,nou kijk ik niet zo krap maar een speedboot netjes houden en een knap plekje geven in een nette haven en dan nog eens regelmatig varen is gewoon een DURE hobby

Als ik mezelf neem dan ben ik per jaar wel rond de 2 a 3k kwijt aan alleen liggeld,stalling,benzine en onderhoud.

Dan vaar je lang niet alle dagen....gewoon af en toe es in het weekeinde.
Als je het berekend ben je tussen de 150 en 200 euro kwijt per dagje varen in het nederlandse klimaat.
200 euro kwijt voor een dagje varen dan heb je nog niet eens zo heel veel vermogen :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 15 jun 2011, 23:18

Nee 150pk buitenboordmotor is ook ongeveer 150 euro per uur volgas :hot:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 15 jun 2011, 23:18

Elmar schreef:Dat een boot en varen duur is, is algemeen bekent.

Echter zoals door Kolkman al aangehaald, de infrastructuur en onderhoud van de waterwegen, sluizen en bruggen komt nu wel uit algemene middelen. Lijkt mij niets meer dan gerechtvaardigd dat er dus vaarbelasting komt.

100 euro per strekkende meter voor boten tot 5 meter, daarna kwadratisch oplopen...
Doen we ook meteen fietsbelasting voor als je voor het stoplicht staat. En loop belasting voor als je voor het zebrapad staat :mrgreen:

SteV6

Bericht door SteV6 » 15 jun 2011, 23:19

Elmar schreef:100 euro per strekkende meter voor boten tot 5 meter, daarna kwadratisch oplopen...

Nog langer, want dan willen die rozé zuipende senioren waar voor hun geld. En gaan ze op en neer varen :duck:

Luco

Bericht door Luco » 15 jun 2011, 23:25

SteV6 schreef:
Elmar schreef:100 euro per strekkende meter voor boten tot 5 meter, daarna kwadratisch oplopen...

Nog langer, want dan willen die rozé zuipende senioren waar voor hun geld. En gaan ze op en neer varen :duck:
Heeft Rene een boot :lol:

wjn

Bericht door wjn » 15 jun 2011, 23:55

G Kolkman schreef:
Elmar schreef:Het is weer mooi weer en de mensen met pleziervaartuigen trekken er weer massaal op uit...ergo, ik sta de laatste tijd alweer te vaak te wachten bij een (voor het bootje dan...) geopende brug. :wtf:

'Funny, I was thinking the same thing' :bro: (ik kon vanmiddag ook weer 4 minuten wachten voor 3 van die senioren).

Kan me voorstellen dat het voor een boel mensen een moeilijk te begrijpen frustratie is maar als je zoals ik uit een kanaaldorp komt waar je al je leven lang op open bruggen staat te wachten ('ik ben vandaag eens op tijd voor school, o kut, de brug staat weer eens open, ik van vandaag niet meer op tijd op school en moet me de pleuris fietsen') dan 'frustreert' het best. Gezien de niet geringe kosten van de vaarweginfrastructuur lijkt mij zo'n belasting een prima plan :coffee: .

Het gros van de kanalen/waterwegen heeft een ander doel dan pleziervaart, die beweegbare bruggen hebben ze ook niet voor pleziervaart gemaakt. :bignews:

Plaats reactie