Auto geeft zelf gas vanaf 1000 toeren naar 1200/1300
-
Auto geeft zelf gas vanaf 1000 toeren naar 1200/1300
Ik heb een klein probleempje die me irriteert tijdens het rijden.
Auto: 535iA uit 1986
Brandstof: LPG met LPI installatie, probleem doet zich iets minder vaak voor op benzine.
Km stand: 178.000
Net koprevisie gehad
Als ik gas los laat tijdens het rijden en het toerental zakt naar 1000 toeren dan gaat hij zelf gas bij geven naar 1200/1300 toeren.
Het kan zijn dat hij dat maar 1x doet, maar kan ook 9x zijn.
Als ik bij rem wordt het wel minder. Hij doet dit zowel koud als warm, korte ritten of lange, maakt niet uit.
De verbruiksmeter zakt helemaal terug naar 0 als ik gas los. Zodra ik iets gas geef of bijrem plopt de meter vrij van 0 naar 5. Dan is het probleem er niet meer.
Filmpje: [www.youtube.com]
Vacuum = goed
TPS (throttle position sensor)= goed
Leerlaufregelventil = goed
LHM (lucht hoeveelheidsmeter)= goed
Tempzenders (naar dash en naar ECU) = goed en nieuw
Brandstofdrukregelaar = goed
ECU = goed
Lambasonde = goed
Oliepeilstok sluit af
Er wordt gesuggereerd: Kleppen stellen (zeer kort geleden echter nog gedaan).
Maar ook:
Injectoren laten reinigen
slangetje van de kachel, inlaapspruitstuk/ interieurtemp. sensor.
afdichtingen injectoren incl koudestart injector
inlaat pakkingen
lekke thermosensor
benzinedrukregelaar (aar hij doet ook op LPG)
Heeft iemand enig idee?
Auto: 535iA uit 1986
Brandstof: LPG met LPI installatie, probleem doet zich iets minder vaak voor op benzine.
Km stand: 178.000
Net koprevisie gehad
Als ik gas los laat tijdens het rijden en het toerental zakt naar 1000 toeren dan gaat hij zelf gas bij geven naar 1200/1300 toeren.
Het kan zijn dat hij dat maar 1x doet, maar kan ook 9x zijn.
Als ik bij rem wordt het wel minder. Hij doet dit zowel koud als warm, korte ritten of lange, maakt niet uit.
De verbruiksmeter zakt helemaal terug naar 0 als ik gas los. Zodra ik iets gas geef of bijrem plopt de meter vrij van 0 naar 5. Dan is het probleem er niet meer.
Filmpje: [www.youtube.com]
Vacuum = goed
TPS (throttle position sensor)= goed
Leerlaufregelventil = goed
LHM (lucht hoeveelheidsmeter)= goed
Tempzenders (naar dash en naar ECU) = goed en nieuw
Brandstofdrukregelaar = goed
ECU = goed
Lambasonde = goed
Oliepeilstok sluit af
Er wordt gesuggereerd: Kleppen stellen (zeer kort geleden echter nog gedaan).
Maar ook:
Injectoren laten reinigen
slangetje van de kachel, inlaapspruitstuk/ interieurtemp. sensor.
afdichtingen injectoren incl koudestart injector
inlaat pakkingen
lekke thermosensor
benzinedrukregelaar (aar hij doet ook op LPG)
Heeft iemand enig idee?
- Knot
Re: Auto geeft zelf gas vanaf 1000 toeren naar 1200/1300
Stationair stappenmotor al gereinigd?
- GTRene
kan hem goed zijn....
afhalen en heen en weer rammelen, dan zie je zo of ie vies is en blijft hangen
dan bv wat wasbenzine erin, handen voor de gaten en een tijdje goed schudden...en dan nog een keer tot de wasbenzine schoon is, je ziet/merkt dan meteen dat het inwendige ineens weer heel soepel gaat
met een beetje geluk is het dat.
afhalen en heen en weer rammelen, dan zie je zo of ie vies is en blijft hangen

dan bv wat wasbenzine erin, handen voor de gaten en een tijdje goed schudden...en dan nog een keer tot de wasbenzine schoon is, je ziet/merkt dan meteen dat het inwendige ineens weer heel soepel gaat

met een beetje geluk is het dat.
-
http://www.youtube.com/watch?v=PkCHZNbA0VU" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier bij nog even het filmpje
Hier bij nog even het filmpje

- GTRene
ooo das wel raar inderdaad...
wellicht dan toch iets meer in het LPi(G) systeem...
weinig verstand van
wellicht dan toch iets meer in het LPi(G) systeem...
weinig verstand van

- Luc B
Stationair toerental regelaar/stappenmotor even schoonmaken. Heb ik ook gehad met de omega. Schrikt je de 1e keer inderdaad rot als die zo zelf begint.
-
Die is al vervangen (als dat hetzelfde is als de idle control valve).
-
OnlineMartijn_bmw
is idd hetzelfdemark123 schreef:Die is al vervangen (als dat hetzelfde is als de idle control valve).

bij deze klacht denk ik ook meteen aan die stationair regelaar maar is dus al vervangen...
geen scheur/lek in je luchtslang tussen LMM en spruitstuk waar hij valse lucht kan trekken?
-
Die ICV ga ik maar is schoonmaken, wie weet is de nieuwe ook stuk maar lijkt mij vreemd.
Ik ga binnenkort maar is met remmenreiniger het inlaat gedeelte langs.
Ik ga binnenkort maar is met remmenreiniger het inlaat gedeelte langs.
-
Wat mij opvalt is dat als ik rem het oplost. Zou het dan toch aan het vacuum van de rembekrachtiging liggen?
Ik weet overigens niet waarom het stopt, omdat je de auto tempert door te remmen of door het indrukken van het rempedaal en daarmee misschien oplossen van het vacuumprobleem?
Ik weet overigens niet waarom het stopt, omdat je de auto tempert door te remmen of door het indrukken van het rempedaal en daarmee misschien oplossen van het vacuumprobleem?
- GTRene
je komt al steeds dichterbij
dat LPi werkt dat ook via de vacuum? en doet een LPG installatie dat ook? weet het niet zeker meer, laatste auto die ik op LPG had (inruilert) is al wel meer dan 20 jaar ofzow geleden
Toen heb ik nog men verdamper gereviseerd...heb ik maar in 2x gedaan anders ging het te mooi
na de eerste keer vond ik bij het opruimen na de klus nog een dunne pakking onder de krant
dacht grrrrrr ik probeer toch of ie niet zonder werkt...wilde starten...hoorde ssssssssss en hey verdamper wit
bevroren...en dus weer slopen en die pakking ertussen en toen was de klus geklaard :banaan:
niet dat jij daar iets mee hebt, maar schoot me te binnen, mijn long ago LPG verhaal. (wel heel anders als jou verhaal, maar dat terzijde)
succes met opsporen, hopelijk voor jou geen duur verhaal.

dat LPi werkt dat ook via de vacuum? en doet een LPG installatie dat ook? weet het niet zeker meer, laatste auto die ik op LPG had (inruilert) is al wel meer dan 20 jaar ofzow geleden

Toen heb ik nog men verdamper gereviseerd...heb ik maar in 2x gedaan anders ging het te mooi

na de eerste keer vond ik bij het opruimen na de klus nog een dunne pakking onder de krant

dacht grrrrrr ik probeer toch of ie niet zonder werkt...wilde starten...hoorde ssssssssss en hey verdamper wit

niet dat jij daar iets mee hebt, maar schoot me te binnen, mijn long ago LPG verhaal. (wel heel anders als jou verhaal, maar dat terzijde)
succes met opsporen, hopelijk voor jou geen duur verhaal.
-
Mmm, volgens mij werkt de rembekrachtiging hydraulisch....dat schiet ook niet echt op. Of werkt dit toch op vacuum ?
-
OnlineMartijn_bmw
je bedoelt remmen met de koppeling ingetrapt?
rem werkt indd hydraulisch alleen het vacuum helpt je slag bekrachtigen
rem werkt indd hydraulisch alleen het vacuum helpt je slag bekrachtigen

- Luc B
Je rembekrachtiger werkt op het vacuum van de inlaat. Misschien even controleren of deze niet lekt dat die hierdoor valse lucht aanzuigt. Dat misschien het membraam lek is.
- Harrie D
De rembekrachtiger werkt volledig hydraulisch bij een E28 met M30 motor, dus het effect wat het intrappen heeft is een grotere belasting op de stuurpomp en het heeft niks direct te maken met het vacuum.
Denk dat je hetzelfde effect hebt als je met weinig toeren flink aan het stuur gaat draaien zodat de stuurbekrachtiging moet werken.
Denk dat je hetzelfde effect hebt als je met weinig toeren flink aan het stuur gaat draaien zodat de stuurbekrachtiging moet werken.
- GTRene
ziet er ook raar uit

http://bmwfans.info/parts/catalog/E28/S ... ervo_unit/" onclick="window.open(this.href);return false;
daarbij heeft deze auto ook nog LPi(G) er op wat kan slijten op bepaalde dingen...
totaal overzicht
http://bmwfans.info/parts/catalog/E28/S ... il/browse/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bmwfans.info/parts/catalog/E28/S ... ervo_unit/" onclick="window.open(this.href);return false;
daarbij heeft deze auto ook nog LPi(G) er op wat kan slijten op bepaalde dingen...
totaal overzicht
http://bmwfans.info/parts/catalog/E28/S ... il/browse/" onclick="window.open(this.href);return false;