breedstralers\mist licht legaal maken?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Bzerker

breedstralers\mist licht legaal maken?

Bericht door Bzerker » 05 apr 2011, 11:41

hallo,

ik vroeg me af of het op een manier mogelijk is legaal je breedstralers aan te hebben (waarom? nou gewoon omdat ik het er vet uit vind zien :banaan: )

nu weet ik dat het alleen mag ivm erg slecht zicht en mist enz. maar ik vroeg me af als je bijvoorbeeld er een 5w lamp inzet of het dan mag in verband met de geringe hoeveelheid licht die er dan vanaf komt

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Re: breedstralers\mist licht legaal maken?

Bericht door maarten22 » 05 apr 2011, 12:16

Ga lekker je vraag stellen op het sjonnie forum. Breedstralers/ mistlichten zijn verblindend en daarom alleen toegestaan bij minder dan 50 meter zicht(bijna nooit dus)

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 05 apr 2011, 12:19

maarten22 schreef:Ga lekker je vraag stellen op het sjonnie forum. Breedstralers/ mistlichten zijn verblindend en daarom alleen toegestaan bij minder dan 50 meter zicht(bijna nooit dus)
Dat dus ^

Als ik me ergens aan erger zijn het wel die paupers die dag in dag uit met mistlampen aan rijden.

wjn

Bericht door wjn » 05 apr 2011, 12:33

Ongeacht wat je er zelf van vindt, als je het antwoord op de vraag niet weet, is antwoorden ook kansloos ..... :clap:
Bzerker schreef:hallo,

ik vroeg me af of het op een manier mogelijk is legaal je breedstralers aan te hebben (waarom? nou gewoon omdat ik het er vet uit vind zien :banaan: )

nu weet ik dat het alleen mag ivm erg slecht zicht en mist enz. maar ik vroeg me af als je bijvoorbeeld er een 5w lamp inzet of het dan mag in verband met de geringe hoeveelheid licht die er dan vanaf komt
Gaat je nooit lukken, in het glas staan de codes waarvoor de lamp geschikt is. In het geval van mistlampen dus in ieder geval een "B" of "F".

Mocht je het geluk hebben dat er ook nog "RL" bij staat, dan kun je ze als DRL gebruiken, maar alleen conform de regels die daarvoor gelden (dus die moeten uit bij dimlicht etc.).

Suc6

Robertdj

Bericht door Robertdj » 05 apr 2011, 12:34

Je zou een paar lampenkappen kunnen monteren, das vet tjoening

Bzerker

Bericht door Bzerker » 05 apr 2011, 13:02

wow te gek, kon me niet herinneren dat ik ergens meningen vroeg maar bedankt :D!

en wjn bedankt! kon er op internet weinig over vinden.
moet van het weekend even kijken of het dan mogelijk is ze als drl te voeren, gezien ik de klaplampen toch het grootste minpunt vind.

marcokers

Bericht door marcokers » 05 apr 2011, 13:03

Is het niet zo dat je overdag mistlampen met stadslicht mag voeren???

wjn

Bericht door wjn » 05 apr 2011, 13:14

Bzerker schreef:wow te gek, kon me niet herinneren dat ik ergens meningen vroeg maar bedankt :D!

en wjn bedankt! kon er op internet weinig over vinden.
moet van het weekend even kijken of het dan mogelijk is ze als drl te voeren, gezien ik de klaplampen toch het grootste minpunt vind.
In sommige landen moet je overdag ook met licht aan rijden (of DRL), en dan lijkt me idd een oplossing zonder dat je dimlicht aan moet, mooier.

Ik heb de vrijheid genomen de foto uit je "voorsteltopic" ook hier neer te zetten:

Afbeelding

Als alternatief zijn er veel aanbieders van goedgekeurde DRL's, mogelijk zijn er in vormen die er goed bij passen.

(Geen LED's, dat is pas sjonnie :roflol: )

Macboy

Bericht door Macboy » 05 apr 2011, 23:28

Godspeed schreef:Als ik me ergens aan erger zijn het wel die paupers die dag in dag uit met mistlampen aan rijden.
Ach ik snap dan weer niet waarom mensen zich ergeren aan zoiets. Als iemand zijn standaard mistlampen vervangt met lage watt lampen en dus niet verblindt wat is daar dan op tegen ?

DDX

Bericht door DDX » 05 apr 2011, 23:30

Heb me eigenlijk nog nooit geergerd aan mistlampen die aanstaan.
Wel genoeg aan mensen die met verkeerd afgestelde koplampen rondrijden.

911-lover

Bericht door 911-lover » 06 apr 2011, 01:41

+1

Of aan aftermarket xenons

Paul

Bericht door Paul » 06 apr 2011, 11:39

maarten22 schreef:Ga lekker je vraag stellen op het sjonnie forum. Breedstralers/ mistlichten zijn verblindend en daarom alleen toegestaan bij minder dan 50 meter zicht(bijna nooit dus)

:fy:

Plaats reactie