breedstralers\mist licht legaal maken?
-
breedstralers\mist licht legaal maken?
hallo,
ik vroeg me af of het op een manier mogelijk is legaal je breedstralers aan te hebben (waarom? nou gewoon omdat ik het er vet uit vind zien :banaan: )
nu weet ik dat het alleen mag ivm erg slecht zicht en mist enz. maar ik vroeg me af als je bijvoorbeeld er een 5w lamp inzet of het dan mag in verband met de geringe hoeveelheid licht die er dan vanaf komt
ik vroeg me af of het op een manier mogelijk is legaal je breedstralers aan te hebben (waarom? nou gewoon omdat ik het er vet uit vind zien :banaan: )
nu weet ik dat het alleen mag ivm erg slecht zicht en mist enz. maar ik vroeg me af als je bijvoorbeeld er een 5w lamp inzet of het dan mag in verband met de geringe hoeveelheid licht die er dan vanaf komt
- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Re: breedstralers\mist licht legaal maken?
Ga lekker je vraag stellen op het sjonnie forum. Breedstralers/ mistlichten zijn verblindend en daarom alleen toegestaan bij minder dan 50 meter zicht(bijna nooit dus)
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Dat dus ^maarten22 schreef:Ga lekker je vraag stellen op het sjonnie forum. Breedstralers/ mistlichten zijn verblindend en daarom alleen toegestaan bij minder dan 50 meter zicht(bijna nooit dus)
Als ik me ergens aan erger zijn het wel die paupers die dag in dag uit met mistlampen aan rijden.
- wjn
Ongeacht wat je er zelf van vindt, als je het antwoord op de vraag niet weet, is antwoorden ook kansloos .....
Mocht je het geluk hebben dat er ook nog "RL" bij staat, dan kun je ze als DRL gebruiken, maar alleen conform de regels die daarvoor gelden (dus die moeten uit bij dimlicht etc.).
Suc6

Gaat je nooit lukken, in het glas staan de codes waarvoor de lamp geschikt is. In het geval van mistlampen dus in ieder geval een "B" of "F".Bzerker schreef:hallo,
Mocht je het geluk hebben dat er ook nog "RL" bij staat, dan kun je ze als DRL gebruiken, maar alleen conform de regels die daarvoor gelden (dus die moeten uit bij dimlicht etc.).
Suc6
- Robertdj
Je zou een paar lampenkappen kunnen monteren, das vet tjoening
-
wow te gek, kon me niet herinneren dat ik ergens meningen vroeg maar bedankt
!
en wjn bedankt! kon er op internet weinig over vinden.
moet van het weekend even kijken of het dan mogelijk is ze als drl te voeren, gezien ik de klaplampen toch het grootste minpunt vind.

moet van het weekend even kijken of het dan mogelijk is ze als drl te voeren, gezien ik de klaplampen toch het grootste minpunt vind.
- marcokers
Is het niet zo dat je overdag mistlampen met stadslicht mag voeren???
- wjn
In sommige landen moet je overdag ook met licht aan rijden (of DRL), en dan lijkt me idd een oplossing zonder dat je dimlicht aan moet, mooier.Bzerker schreef:wow te gek, kon me niet herinneren dat ik ergens meningen vroeg maar bedankt!
Ik heb de vrijheid genomen de foto uit je "voorsteltopic" ook hier neer te zetten:
Als alternatief zijn er veel aanbieders van goedgekeurde DRL's, mogelijk zijn er in vormen die er goed bij passen.
(Geen LED's, dat is pas sjonnie

- Macboy
Ach ik snap dan weer niet waarom mensen zich ergeren aan zoiets. Als iemand zijn standaard mistlampen vervangt met lage watt lampen en dus niet verblindt wat is daar dan op tegen ?Godspeed schreef:Als ik me ergens aan erger zijn het wel die paupers die dag in dag uit met mistlampen aan rijden.
- DDX
Heb me eigenlijk nog nooit geergerd aan mistlampen die aanstaan.
Wel genoeg aan mensen die met verkeerd afgestelde koplampen rondrijden.
Wel genoeg aan mensen die met verkeerd afgestelde koplampen rondrijden.
- 911-lover
+1
Of aan aftermarket xenons
Of aan aftermarket xenons
maarten22 schreef:Ga lekker je vraag stellen op het sjonnie forum. Breedstralers/ mistlichten zijn verblindend en daarom alleen toegestaan bij minder dan 50 meter zicht(bijna nooit dus)
:fy: