Maar toch daarna weer aan het werk. Vanavond dus redelijk brak. Na het eten op de bank. Beetje tv kijken, beetje DF browsen, beetje gelul over nieuwe ///M modellen met turbo's lezen. Brrr, ook daar wordt je niet vrolijker van.
Kortom ik had het zojuist om circa half tien gewoon helemaal gehad. Blehhhh. Ik moest wat doen. Ik had een frisse neus nodig
Dus tijd om "topless" te gaan rijden met de BoxsterS. Maar eh, staat met hardtop erop en die krijg je er alleen niet af en vrouwlief zat tv te kijken en wou even niet helpen. Argghh. Ik had echt zin om met m'n hoofd tegen de muur aan te gaan rammen.
Maar goed, hulde voor de reklame-blokken. Winterjas aan, bivakmuts op de kale kop, handschoentjes aan, hardtop eraf en bij 2 graden de 6-cylinder boxer tot leven wekken. En wat loopt dat direct lekker mechanisch. Heerlijk die techniek. Stoelverwarming aan, kachel vol en de techniek rustig warm rijden. Uitlaat is superkoud en dan hoor je alleen die heerlijke holle brul erin. Wat ook direct opvalt is dat dit eindelijk weer iets lichts en agiels is. 1280kg ofzo en middenmoter is toch echt iets anders dan die mastadonten van vandaag de dag. Ondanks het warmrijden tot max. 3000rpm merk ik dat ik eigenlijk direct 1 ben met de auto en bochtjes aanval, en lekker sportief aan het rijden ben.
Koud, ja dat is het wel bij 2 graden maar ik merk het niet. Uiteindelijk een beetje frisse lucht en lekker bezig zijn. Zeker toen ook het blokje warm was en ie naar de 7200rpm mag. Man, man wat een feest. Waar je geniet van het "holle" uitlaatgeluid bij een koude moter geniet je nog harder van de inlaat/inductie gebrul van een warme moter met volgas. Hebben ze goed gedaan daar bij Porsche om de inlaat/het luchtfilter net achter je linkeroor te laten ademen

Tuurlijk echt heel supersnel is het niet maar toch merk je dat alles in balans is met elkaar. Het geluid, de versnelling, het vermogen, de wegligging en zeker niet te vergeten die fantastische remmen.
Samenvattend: Heerlijk topless rondje Alphen, Zouterwoude, Benthuizen en industrieterrein Alphen gedaan. Uiteraard met de raampjes naar beneden. Mijn neus is weer fris

Mark.
(turbo's, hybrides, diesels en cabrio's dichtrijden is echt voor homo's