ff frisse neus halen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
markk

ff frisse neus halen

Bericht door markk » 26 jan 2011, 22:44

Vandaag de hele dag thuis gewerkt. Achter de laptop. Prima werk verricht maar brrrr wat saai en geestdodend. Gelukkig heb ik een 17 jarige dochter die stage in het dorp loopt dus die heb ik maar in haar middagpauze opgehaald en we hebben even gezellig samen een broodje gegeten.

Maar toch daarna weer aan het werk. Vanavond dus redelijk brak. Na het eten op de bank. Beetje tv kijken, beetje DF browsen, beetje gelul over nieuwe ///M modellen met turbo's lezen. Brrr, ook daar wordt je niet vrolijker van.

Kortom ik had het zojuist om circa half tien gewoon helemaal gehad. Blehhhh. Ik moest wat doen. Ik had een frisse neus nodig

Dus tijd om "topless" te gaan rijden met de BoxsterS. Maar eh, staat met hardtop erop en die krijg je er alleen niet af en vrouwlief zat tv te kijken en wou even niet helpen. Argghh. Ik had echt zin om met m'n hoofd tegen de muur aan te gaan rammen.

Maar goed, hulde voor de reklame-blokken. Winterjas aan, bivakmuts op de kale kop, handschoentjes aan, hardtop eraf en bij 2 graden de 6-cylinder boxer tot leven wekken. En wat loopt dat direct lekker mechanisch. Heerlijk die techniek. Stoelverwarming aan, kachel vol en de techniek rustig warm rijden. Uitlaat is superkoud en dan hoor je alleen die heerlijke holle brul erin. Wat ook direct opvalt is dat dit eindelijk weer iets lichts en agiels is. 1280kg ofzo en middenmoter is toch echt iets anders dan die mastadonten van vandaag de dag. Ondanks het warmrijden tot max. 3000rpm merk ik dat ik eigenlijk direct 1 ben met de auto en bochtjes aanval, en lekker sportief aan het rijden ben.

Koud, ja dat is het wel bij 2 graden maar ik merk het niet. Uiteindelijk een beetje frisse lucht en lekker bezig zijn. Zeker toen ook het blokje warm was en ie naar de 7200rpm mag. Man, man wat een feest. Waar je geniet van het "holle" uitlaatgeluid bij een koude moter geniet je nog harder van de inlaat/inductie gebrul van een warme moter met volgas. Hebben ze goed gedaan daar bij Porsche om de inlaat/het luchtfilter net achter je linkeroor te laten ademen :-)

Tuurlijk echt heel supersnel is het niet maar toch merk je dat alles in balans is met elkaar. Het geluid, de versnelling, het vermogen, de wegligging en zeker niet te vergeten die fantastische remmen.

Samenvattend: Heerlijk topless rondje Alphen, Zouterwoude, Benthuizen en industrieterrein Alphen gedaan. Uiteraard met de raampjes naar beneden. Mijn neus is weer fris :-)

Mark.
(turbo's, hybrides, diesels en cabrio's dichtrijden is echt voor homo's ;-) )

Tom

Re: ff frisse neus halen

Bericht door Tom » 26 jan 2011, 22:48

markk schreef: (turbo's, hybrides, diesels en cabrio's dichtrijden is echt voor homo's ;-) )
True :mrgreen:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 26 jan 2011, 22:52

Ik wíst het he, toen ik dit topic aan klikte. "Is vast weer zo'n jaloersmakend verhaaltje van Markk"

En ja hoor, ik had gelijk. :twisted:

;) :thumbup:

Joop

Bericht door Joop » 26 jan 2011, 22:54

Af en toe moet je dat gewoon doen... :playcar: :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 26 jan 2011, 22:54

Altijd leuke verhalen van die Mark :thumbup:

markk

Bericht door markk » 26 jan 2011, 22:55

Robin dit forum heet DRIVING-FUN. Kortom genieten van auto-rijden, niet drooggeilen op de zoveelste Pagani of gefotoshopte 1M-coupe in het blauw waarin ie toch niet leverbaar is ;-)

Mark.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 26 jan 2011, 22:56

markk schreef:Robin dit forum heet DRIVING-FUN. Kortom genieten van auto-rijden, niet drooggeilen op de zoveelste Pagani of gefotoshopte 1M-coupe in het blauw waarin ie toch niet leverbaar is ;-)

Mark.
Helemaal mee eens, maar alsnog jaloersmakend. :mrgreen: Overigens geen reden om je tot stoppen te dwingen hoor, nee.. Please, meer van dat soort verhalen! Heerlijk!

RutgerK

Bericht door RutgerK » 26 jan 2011, 23:05

Het is een leuk gebied om te rijden....rechts van de N11. Het industriegebied Alphen ken ik alleen van het hardlopen, maar het lijkt mij 's avonds op bepaalde plekken een mooi gebied om even door te halen. Vrachtwagens doen dat overigens ook behoorlijk daar.

Knot

Bericht door Knot » 26 jan 2011, 23:09

Ben je wel een echte bikkel!

Ik pakte vanochtend juist de M3 naar werk omdat die auto zo oneconomisch is als wat dus alles wordt omgezet in warmte. Dak dicht, ramen dicht, stoelverwarming aan, kachel op 25, winterjas goed dicht en sauna maken in die auto :)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 27 jan 2011, 08:38

weer een heerlijk verhaal :thumbup:

toen ik nog een cabrio had reedt ik ook wel eens open in de winter, met de juiste kleding aan heerlijk :D en vooral al die blikken van voorbijgangers zijn geweldig :lol:

en idd, dat thuis werken is effectief maar geest dodend saai :hammer:

allen

Bericht door allen » 27 jan 2011, 10:53

Als Lewinsky ooit nog klaar komt dit voorjaar, kan ik je desgewenst wel even laten voelen hoe het is om dak en deurloos rond te knallen. Want cabrio's met deuren zijn eigenlijk ook voor homo's! :mrgreen:

Weet wat je bedoeld met open rijden. 8)

Xave30

Bericht door Xave30 » 27 jan 2011, 11:01

Knot schreef: Ik pakte vanochtend juist de M3
?

LOL @ sauna Knot. :)

markk

Bericht door markk » 27 jan 2011, 17:52

Knot schreef:Ben je wel een echte bikkel!

Ik pakte vanochtend juist de M3 naar werk omdat die auto zo oneconomisch is als wat dus alles wordt omgezet in warmte. Dak dicht, ramen dicht, stoelverwarming aan, kachel op 25, winterjas goed dicht en sauna maken in die auto :)
Je hebt precies omschreven wat ik vanocutend heb gedaan ;)

Maar, eh, jij m3 Rody ? Vertel...

Mark

SteV6

Bericht door SteV6 » 27 jan 2011, 18:48

Ik heb laatst ook 2 dagen de Speedster gepakt omdat de Leon naar de garage moest.

Vanaf het moment dat je begint de auto uit de garage te rijden weet je op slag weer hoe heerlijk en bijzonder de rij-ervaring is van zo'n lightweight. De grijns is er in dagen niet af te wassen :mrgreen:

Stephan

(En toch graag nog een paar weekjes sneeuw graag voor we aan het voorjaar beginnen)

Gijs Evo

Bericht door Gijs Evo » 27 jan 2011, 22:26

Mooi verhaal :df:

Reed jij vanavond niet Ring Rotterdam Markk, kwam mij ineens een gele S bij afslag Kralingen voorbij 8)

Elise

Bericht door Elise » 28 jan 2011, 12:08

markk schreef:Stoelverwarming aan, kachel vol en de techniek rustig warm rijden.
Mark.
(turbo's, hybrides, diesels en cabrio's dichtrijden is echt voor homo's ;-) )
Stoelverwarming ? :bag:

over homo's gesproken ;-) :mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 28 jan 2011, 12:09

Leuk verhaal, hier op writing-fun.com. :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 jan 2011, 13:31

Ben je ziek Markk? Normaal rijd je in je verhalen in 4 auto's, 1 motor, 2 motorscooters en vaar je in 2 Zodiacs, een speedboat en een dozijn hovercrafts. ;)

Leuk rondje, ik pak zelf altijd de andere kant (ten noorden en oosten van ons durp in de driehoek Hoogmade Amstelveen Breukelen. Heerlijke weggetjes.

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Bericht door Oof » 28 jan 2011, 13:33

Kan je geen wekelijkse column gaan schrijven?

markk

Bericht door markk » 28 jan 2011, 21:11

Dennis Cavallino schreef:Ben je ziek Markk? Normaal rijd je in je verhalen in 4 auto's, 1 motor, 2 motorscooters en vaar je in 2 Zodiacs, een speedboat en een dozijn hovercrafts. ;)
.
:mrgreen:

Ik ben al heel lang naar kleine zodiac met dikke buitenboord moter aan hetbkijken. Lijkt me zo stoer in de zomer dat ding in de Rijn te leggen en via het water naar Leiden te varen.

Of een 200pk waterscooter :mrgreen:

Maar ja, waar laat je al die spullen he ...

Rondje Breukelen rijdt ik eigenlijk veel te weinig. Wat ik wel nog eens doe is rondje de Hoef / Uithoorn ofzo...

Mark.

Mark

Plaats reactie