Ja,
Zelf zie ik het als de toekomst en waarom dure showrooms wanneer je alles van binnen en buiten kan bekijken vanuit je luie stoel? Bij het bedrijf waar mijn vader werkzaam is rijden ze in principe allemaal mercedes door een bedrijfsspecifieke regeling. Onderdeel van deze regeling is dat ze de auto bij een centrale dealer ophalen.
Omdat die dealer in brussel zit en pa in omgeving Eindhoven woonzaam is heeft ie de dealer niet bezocht. Hij heeft gewoon internet aangeslingerd, gekeken welk model hij kon leasen in dit geval een E klasse. Daarna opties aangevinkt welke hij wou hebben en een print gemaakt, deze opgestuurd naar de afdeling wagenbeheer. Paar dagen op en neer gemail en de auto was besteld.
3 maanden later ophalen, afspraak op een vrijdag om 14:00 bij de dealer. Komen we daar geen koffie aangeboden. Uiteindelijk om 15:30 komt er iemand aan om de auto af te leveren.
Pa over de zeik, zei die meteen je mag blij zijn dat ik niet hier in de buurt werkzaam ben want ik had hem voor onderhoud naar een andere dealer gebracht.
Voor onderhoud gaat ie naar de dealer om de hoek van waar hij werkzaam is, ’s ochtends aanmelden bij de balie en zij brengen hem weg en komen hem ’s avonds ophalen. Verder ziet hij nooit de dealer, waarom een gigantische glazen pand wanneer de meeste mensen toch maar de werkplaats balie zien.
Als je een proefrit wil maken is er vast een dealer welke een auto voor de deur neerzet.
De toekomst in mijn optiek is:
- Showroom met alle modellen zonder werkplaats bv midden in de stad.
- Kleine werkplaatsen met vakbekwame monteurs, welke de klant centraal hebben staan, maar dan in kleine dorpen of buitengebieden van de stad.
Niet zoals de VW/Audi dealer in EHV welke voor 23 miljoen een glazen paleis neergezet met 50+ werkplaats bruggen á 80 euro per uur.

Waar je gewoon een nummer bent en niet meer een persoon