Moet wel zeggen dat ik bochten naar rechts wel harder neemt dan naar links, maar zó hard weer niet

Heel herkenbaarGTRene schreef:dan kan je links de stuurstang bv een halve slag indraaien (korter)...
neem aan dat je auto ook heel langzaam iets naar rechts loopt op een kaarsrechte weg? (onder constante last dus niet tijdens hard optrekken ofzo)
maja als je weer nwe banden er op zet moet je weer uitlijnen, zorg ook dat je banden dan op de juiste spanning zijn.
Ik heb datzelfde gevoel soms. Ik denk persoonlijk dat het tussen mijn oren zit... maar toch wel apart. Heb goede (5+mm) conti CSC, dus dat is niet het issue.Maus335i schreef:Heel herkenbaarGTRene schreef:dan kan je links de stuurstang bv een halve slag indraaien (korter)...
neem aan dat je auto ook heel langzaam iets naar rechts loopt op een kaarsrechte weg? (onder constante last dus niet tijdens hard optrekken ofzo)
maja als je weer nwe banden er op zet moet je weer uitlijnen, zorg ook dat je banden dan op de juiste spanning zijn.Mijn stuur staat iets naar links maar hij loopt rechts af. Het vervelende daarvan is dat je continu bezig bent met tegensturen... een ritje leeuwarden - arnhem vandaag en weer terug levert me dan ook de nodige spierpijn op.
Daarnaast heb ik de laatste dagen het gevoel dat mijn auto een beetje aan het "zweven" is. Het is net alsof je de auto een beetje voelt glijden over de banden, en dat met 160 km/u. Momentjes waarop je het even snel warm krijgt.... zou dat aan de ophanging oid kunnen liggen of is het puur banden geneuzel? Moet wel zeggen dat ik voor het eerst op Dunlop rubber rij, omdat dat er op zat bij verkoop. Zelf koop ik altijd continental sportcontact en daar heb ik dit rare gedrag nooit mee gehad.
hm, het zweef gevoel en dat effect bij jou duid meer op de ophanging (en de banden slijten nu iets verkeerd af) lijkt me...Maus335i schreef:Heel herkenbaarGTRene schreef:dan kan je links de stuurstang bv een halve slag indraaien (korter)...
maja als je weer nwe banden er op zet moet je weer uitlijnen, zorg ook dat je banden dan op de juiste spanning zijn.Mijn stuur staat iets naar links maar hij loopt rechts af. Het vervelende daarvan is dat je continu bezig bent met tegensturen... een ritje leeuwarden - arnhem vandaag en weer terug levert me dan ook de nodige spierpijn op.
Daarnaast heb ik de laatste dagen het gevoel dat mijn auto een beetje aan het "zweven" is. Het is net alsof je de auto een beetje voelt glijden over de banden, en dat met 160 km/u. Momentjes waarop je het even snel warm krijgt.... zou dat aan de ophanging oid kunnen liggen of is het puur banden geneuzel? Moet wel zeggen dat ik voor het eerst op Dunlop rubber rij, omdat dat er op zat bij verkoop. Zelf koop ik altijd continental sportcontact en daar heb ik dit rare gedrag nooit mee gehad.
lijkt mij zoals je het beschrijft dat je gewoon ergens wat speling op het...kan van wiellager tot stuurkogels of slechte rubbers in de voortrein zijn.Maus335i schreef:Zou wel mooie bak wezen dan, hij komt juist net bij Bourguignon wegHet is net of 2 velgen aan 1 kant niet goed vast zitten en de auto een beetje wiebelt over die losse velgen. Dat is niet zo (hoop ik dan), maar een beetje dat gevoel.
Wat jij verteld had ik exact gehad met mijn eigen auto: draagarm rubbers waren flink versleten.Maus335i schreef:Zou wel mooie bak wezen dan, hij komt juist net bij Bourguignon wegHet is net of 2 velgen aan 1 kant niet goed vast zitten en de auto een beetje wiebelt over die losse velgen. Dat is niet zo (hoop ik dan), maar een beetje dat gevoel.
Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Berry1000RR, beske, BMWDennis, Darudevampire, Erik K., Geertmans, Hans44, Kadett, m3e30_chris, Martijn_bmw, Peter-Paul, Sidney, Zed240 en 6 gasten