De eerste keer dat ik naast me zat ging ik driftend de snelweg op in de E28 M535i. Toen bedacht ik me, dat ik niet meer alleen zat. De snelweg af pakte ik gewoon op de ideale lijn, waarop ze zei: 'Waarom ga je nu niet dwars?'. Blijvertje dus.
Toen we elkaar net leerden kennen had ze nog geen rijbewijs, maar toen mocht ze al wel in Luxemburg (of Limburg?) in mijn oude Saab 9000 rijden. Vond ze superspannend natuurlijk, maar wel retecool. Al snel haalde ze haar rijbewijs (in een 1 serie, die reed wel lekker vond ze) en toen kreeg ze mijn Mercedes-Benz W108 280SE mee om naar vrienden elders in 't land te gaan. Niets bijzonders zou je zeggen, maar het sneeuwde keihard en ze maalde daar niet om. Ze nam ook nog 3 passagiers mee heel 't land door die dag en die hebben 't er nu nog steeds over dat zij dat durfte in die klassieker, zonder ABS of wat dan ook. Zelf vindt ze dat vrij normaal. Ze heeft toch haar rijbewijs?
Een rondje rijden vindt ze altijd leuk. We maken veel roadtrips, zowel in de weekenden als vakanties. Heerlijk. Hoe verder, hoe beter. We wisselen dat uiteraard wel af met andere dingen, zoals wandelen in de natuur of door steden, (de betere) musea bezoeken en vooral veel leuke restaurantjes, bars of terrasjes aandoen 's ochtends, 's middags en 's avonds. De mix tussen veel rijden en maximaal ontspannen bevalt ons beide goed.
We hebben samen 'rally' gereden in Normandie. Vond ze ook leuk, vooral het (beperkte) competitie element.
Ze is meegeweest met de Ringmini en ze had dat weekend uit veel bochtennamen uit d'r hoofd geleerd en het zinnetje 'ik heb een AE86 met 60% sper... als ik naar links ga, stuur ik naar rechts' om mijn vrienden te imponeren (...).
Het moet haar alleen niet te snel gaan, want dan gaat ze mopperen. Zelfs in de Saab, maar dat had zo z'n redenen;
http://www.driving-fun.com/1048/the-kno ... fslag.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ow ja, ik mag 1 keer per dag driften als ze naast me zit. Dat is de afspraak. Soms houd ik me daaraan.
De mx5 die ik mogelijk ga kopen vindt ze 3x niks. Dat noemt zij een wijvenbak. Maar goed, ik koop zo'n ding voor 't rijplezier na te lang met FWD te hebben rondgereden en 't past goed in de garage, is betrouwbaar en voldoet daarmee aan alle eisen die zij aan mijn auto stelt. Zij gaat dan weer in de Saab 900 Classic rijden, want dat vindt ze nog altijd een heerlijke auto. Past ook wel bij haar, zo'n bak met karakter.