Passie delen ??

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
SvB

Passie delen ??

Bericht door SvB » 25 okt 2010, 22:01

Ik ben sinds ik kan lopen een autoliefhebber en heb sinds ik mijn rijbewijs heb van alles gehad, van Alfa tot en met diverse Volvo's.
BMW's lopen als een rode draad door mijn auto bestaan en zakelijk rijd ik dan ook in een bescheiden 318D.

Voor de liefhebberij heb ik een 911 en voor een trackday of een race heb ik een 944 Basiccup racer.
Nu ben ik al 29 jaar gelukkig met mijn vrouw en hebben we 2 kids een zoon van 15 en een dochter van 13.
M'n vrouw vind alles best en hoe en welke auto ik koop moet ik zelf weten.

Zelf maakt het haar niet uit welke auto ze rijdt als het maar 4-deuren heeft en er een goede kachel in zit.
Toch zou ik het gein vinden als ze zomaar de 911 zou pakken, of een keer met de racer over het circuit zou willen knallen.
Helaas de passie voor "BRULLEN met de spullen" heeft ze niet, ook mijn zoon maakt het niks uit of z'n vader een dikke auto rijdt of niet.
Gelukkig heeft mijn dochter wel iets mee gekregen en gaat ze geregeld met me mee als ik moet racen of naar een autoshow of iets dergelijks gaat.

Hebben jullie ook zulke "passieloze" partners??
Als ik dan lees dat er heel wat fun members gewoon even een stukje gaan knallen met hun auto voor de gein, dan ben ik benieuwd hoe je partner of iemand anders daarop reageert.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door SvB op 25 okt 2010, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Bort

Re: Passie delen ??

Bericht door Bort » 25 okt 2010, 22:12

Mijn vrouw herinnert me er af en toe eens aan dat we nog eens naar de Nordschleife moeten :lol: Die smile op dat gezichtje na een rondje, priceless :)

Ik deel mijn M3 met mijn broer (potje breken is potje betalen) en af en toe gaan mijn ouders zelfs mee. Fijne familie op dat gebied.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 25 okt 2010, 22:21

Begrijp precies wat je bedoelt. Mijn ouders en zussen zijn geen van allen echt autofreak en zal het bijvoorbeeld ook niet uitmaken of het ding van BMW of Ford is. Of FWD heeft of RWD. Of hoeveel PK het ding heeft. Bij wijze van spreke.

Mijn broer is in dat opzicht wel meer autofreak (dankzij ben ik autofreak geworden), maar houdt het vooralsnog gewoon bij auto-kennis en af en toe een autoshow. Het is niet een hobby waar hij veel geld in steekt, om het zo maar te zeggen.

Door fora ben ik wel een dergelijke autofreak geworden. :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 25 okt 2010, 22:25

Ik heb een hypocriete partner..
Ze beweerd niks om auto's te geven.. waarop ik dreig haar een Fiat Panda te geven.
Dit wil ze dan weer niet.. nee het liefst een BMW.. een X5 ofzo..

:bag:

Zit er momenteel nog over te twijfelen ook :mrgreen:

Het zit meer in de mannelijke familielijn.
Mijn Opa had het al, hij reed als een van de eerste in zijn dorp een auto, en dan gelijk een grote Amerikaan.
Mijn vader heeft vrijwel altijd bmw gereden, en tegenwoordig bezit ie nog steeds 2 bmw's en een Amerikaan.

Zelf vind ik auto's dus ook erg leuk, alleen beschaam ik de familietraditie door in een C1 te rijden... ^^'''
En mijn zoontje van 2.5 vind auto's helemaal te gek.. zijn kostbare Cars verzameling mag niemand bijkomen.. en elke week als we langs de Intertoys lopen moet ( mag ) ie er weer een autotje ( Cars ) bij.

Komt helemaal goed.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 25 okt 2010, 22:49

Ik heb het gelukkig goed getroffen :D

De auto van het vrouwtje.

Afbeelding

Voor diegenen die niet zo in het JDM wereldtje thuis zijn.........even op de plaats van het stuur letten :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 okt 2010, 22:50

leuk verhaal :df:

Roy

Bericht door Roy » 25 okt 2010, 23:47

Ik heb het qua vriendin wel goed getroffen. Behoorlijk auto en motorgek en we gaan dan ook behoorlijk vaak naar Assen om weer een motorrace te bekijken. Vinden we beide namelijk leuker als autorace. Op televisie wilt ze ook alle klasses zien, MotoGP, WSBK, British Superbike... als het maar motoren zijn en hard gaat :mrgreen:

Als ze dit ziet, zit ze op het puntje van haar stoel hoor:

Nu ik het weer zie, blijft prachtig... Cadwell Park :clap:

markk

Bericht door markk » 26 okt 2010, 07:27

Mijn vrouw heeft er niets mee maar gunt mij wel alle ruimte.

Verder verdenk ik haar ervan dat het slechts een houding is. Door mijn doorgeschoten enthousiasme rijdt zij nl. ook in bovengemiddelde funvoertuigen. Volgens mij gaat het haar vies tegenvallen als ze een keer in een Alta, C1, Aygo of iets dergelijks stapt...

Mark.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 26 okt 2010, 09:23

gelukkig kan ik me passie ook goed delen, zowel me Pa als met zwager c.q. goede vriend als me vrouw zijn auto gek dus genoeg mensen om mee te delen en een rondje voor de lol mee te gaan knallen.

maar als je aan mensen zonder auto passie verteld dat je zondag middag een rondje ben gaan rijden puur vol de lol staan ze echt te kijken of je niet goed wijs bent :bag: :mrgreen:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 26 okt 2010, 09:24

Mijn vriendin gunt het me sowieso, maar vind het zelf ook bovengemiddeld leuk. Vertelt me altijd vol enthousiasme dat ze een dikke bak heeft zien rijden en wil nog altijd graag een keer een dagje driften met me, omdat ze denkt dat dat niet zo heel moeilijk is... :mrgreen:

SvB

Bericht door SvB » 26 okt 2010, 09:31

Mijn vrouw vind het wel leuk om mee te gaan als ik een stukje ga touren.
Wat wel grappig was dat ik voor een poosje terug een hele leuke MX5 had en daar ging ze graag in mee.

Jammer genoeg is mijn vader 17 jaar geleden al overleden op 58 jarige leeftijd, hij had het allemaal geweldig gevonden en was zeker iemand geweest waar ik mijn passie volop mee had kunnen delen.

Hunter

Bericht door Hunter » 26 okt 2010, 09:42

Mijn vriendin reed een Twingo, voordat wij gingen samenwonen.
Op het moment dat wij gingen samenwonen, heb ik gezegd dat ik geen Renault voor de deur wilde hebben.
En zodoende heeft ze hem ingeruild voor een dakloze Ford :mrgreen:

Overigens heeft ze verder niets met auto's. Al gaat ze wel 2 á 3 keer per jaar mee naar de Schleife.

Jorik

Bericht door Jorik » 26 okt 2010, 09:56

Bij mij heb ik de liefde voor auto’s (en vooral BMW) van m'n pa overgenomen. Vond het altijd schitterend om samen te toeren en evenementen af te gaan. Weet nog goed dat ik, toen ik eenmaal mijn rijbewijs had, altijd stond te smeken om de sleutels van zijn auto’s. Inmiddels is het zo dat hij ook bij mij komt vragen wanneer die nou eindelijk weer een keer in mijn auto mag rijden haha.

Ook met mijn vriendin mag ik niet klagen! Ze heeft zichzelf een beetje opgevoed door heel wat uurtjes achter de playstation door te brengen met de Gran Turismo reeks. Nu ben ik een paar weken geleden met haar en een aantal vrienden (waarvan een ander ook zijn vriendin had meegenomen) naar de Ring geweest. Gewoon een zondagje; lekker toeren en daar een beetje rondneuzen en auto’s kijken. Het begon toen er eerst een gifgroene Clio RS voorbij kwam. Toen werd door haar besloten dat het toch wel gaaf was om zo’n opvallend autootje te hebben. Vlak daarna kwam er echter een gifgroene GT3 RS voorbij geknald. Nu heeft mevrouw dus de droom om ooit haar eigen Porsche te hebben! :mrgreen:
Terwijl het gezicht van m'n maat zijn vriendin steeds chagrijniger werd en alleen maar hints aan het geven was dat ze weg wilde, stond de mijne weer een Mosler 900 te bewonderen! Dan prijs je jezelf toch wel weer gelukkig!

GTRene

Bericht door GTRene » 26 okt 2010, 10:36

:mrgreen:

2000USA

Bericht door 2000USA » 26 okt 2010, 11:40

Ik moet even kijken waar het nu heengaat nu de vrouw ook moeder wordt:
Voorheen was ze altijd wel gek met haar autos, goede stereo, leuke wielen, beetje detailen etc, en ook sportief op de weg.
Na haar verlof moet ze waarschijnlijk haar auto inleveren en gaan we zelf een auto kopen. Ik was al druk op zoek naar een leuke import ML/X5 oid, maar mevrouw heeft het nu over een goedkope auto zoals een Panda.... qua financien zou ze daar best weleens gelijk in hebben (iets minder verdienen, en toch een duurdere auto aanschaffen...) maar echt warm kan ik er ook niet van worden...

Tevens gaat ze zich ineens druk maken over mijn plannen om nu echt eens wat te gaan doen met dat motorrijbewijs, waar ik toch echt niet voor niets een stempeltje op het roze papiertje voor heb. Ook begrijpelijk ivm de vele ongelukken met motorrijders, maar toch....

Roy

Bericht door Roy » 26 okt 2010, 16:08

2000USA schreef:Ik moet even kijken waar het nu heengaat nu de vrouw ook moeder wordt:
Voorheen was ze altijd wel gek met haar autos, goede stereo, leuke wielen, beetje detailen etc, en ook sportief op de weg.
Na haar verlof moet ze waarschijnlijk haar auto inleveren en gaan we zelf een auto kopen. Ik was al druk op zoek naar een leuke import ML/X5 oid, maar mevrouw heeft het nu over een goedkope auto zoals een Panda.... qua financien zou ze daar best weleens gelijk in hebben (iets minder verdienen, en toch een duurdere auto aanschaffen...) maar echt warm kan ik er ook niet van worden...

Tevens gaat ze zich ineens druk maken over mijn plannen om nu echt eens wat te gaan doen met dat motorrijbewijs, waar ik toch echt niet voor niets een stempeltje op het roze papiertje voor heb. Ook begrijpelijk ivm de vele ongelukken met motorrijders, maar toch....
Ligt voor een heel groot deel aan jezelf hoor. Autootjes zie ik ook vaak zat in de prak staan ;)

Over de Panda... die 100hp ofzo komt in de tests altijd erg hoog uit. Schijnt een ontzettend leuk bakkie te zijn!

Erik dB

Bericht door Erik dB » 26 okt 2010, 16:15

GF gaat volgend jaar haar motorrijbewijs halen, heeft het nog steeds over een passagier-ring-rondje in een 997 GT3-RS van 2 jaar geleden, en heeft 2 maanden geleden haar eerste rondje ring gereden.

De kerstkado's staan ook al vast, namelijk GT5 en een Logitech G27 --> om de ring te oefenen :df:

Ik klaag dus niet :whistle:

330d

Bericht door 330d » 26 okt 2010, 17:11

Mijn passie voor auto's (vooral BMW's) heb ik van mijn oudste broer overgenomen. Ik vond het ook altijd geweldig om mee te rijden in z'n voormalige auto's.

Afgelopen zaterdag naar Oberhausen gegaan met mijn vrouw. Ik ben geen racert, maar ook weer niet iemand die overal keurig netjes aan de snelheid houdt. Dagje winkelen in Duitsland doe ik voor de helft ook voormezelf om me daar uit te kunnen leven :mrgreen:

Helaas heeft mijn vrouw weinig van auto's en na 1x gezakt te zijn voor haar rijbewijs is ze nu al jaartje of 3 gestopt met lessen. Toen ik in onze fam. car Mitsu Grandis 190 aantikte op de autobahn vroeg ze aan mij:
'weet je hoe snel je reed?'
-ja, 190
'doe wat rustiger aan'
-joh, zelfs 250 heb je weleens meegemaakt (ex 330d trip naar Berlijn)
'ja maar wat voor een auto was dat en wat voor een rijd je nu.... denk aan onze zoon thuis (net 13maanden jong)

Soms zelfs als ik rustig rijd, bijv. laat invoeg of iemand die ons afsnijdt, begint ze al te mopperen. Vorige week in Top Gear zag ze de Bugatti: 'wat mot je met een auto die 400+ km kan rijden?'

Bepaalde auto's vind ze wel mooi, maar het genot van rijden, mens en machine in 1, dat is nog ver te zoeken bij haar helaas... :shakeit:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 26 okt 2010, 17:19

Passie delen is geen enkel probleem hier. Het enige nadeel is dat de vrouw zelf ook noten op zang heeft gekregen en inmiddels in een duurdere auto dan ik rijd :mrgreen:

Wout309t
Auto: A4 40TFSI

Bericht door Wout309t » 26 okt 2010, 18:06

Mijn vrouw heeft niks met auto's, maar legt mij ook geen strobreed in de weg...
Helaas delen ook geen van mijn vrienden mijn passie, en dat is wel jammer. Er zijn er een paar die het wel interessant vinden, maar niet meer dan dat.
Lijkt me wel relaxed om met een van je beste maten samen te sleutelen!

Jorik

Bericht door Jorik » 26 okt 2010, 18:29

En laten we natuurlijk niet vergeten dat we juist om deze reden op dit forum zitten! :mrgreen:

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 26 okt 2010, 19:20

Leuk verhaal, komt me bekend voor. Ik ben ook autogek sinds geboorte, dat is me met de paplepel ingegoten door mijn vader. Vroeger op schoot door autovisie's bladeren en dan de auto's en modellen raden op de plaatjes :D Wat dat betreft heb ik het wel getroffen, Jesper mijn broertje is er ook helemaal gek van en we delen dan ook de 328i circuitauto. Mijn vader vindt het dan ook geweldig om met ons mee te gaan naar een circuitdag oid. Zelf rijden trekt ie alleen niet zo aan.

Mijn vriendin geeft er niets om, maar geeft me wel alle ruimte. Golf gti in de lease, 320iS, 328i racer, ze heeft er (gelukkig) allemaal geen problemen mee :) . Ze wordt erg snel misselijk, dus gaat ook niet mee. Al heeft is ze wel een keer mee geweest naar de Norschleife, dat gezicht toen ze na twee rondjes uitstapte was priceless :angel: . Hard rijden op de snelweg of snel optrekken vind ze dan weer wel prachtig, vooral als ze er een of ander petjesfiguur uit kan trekken met de 320iS of de GTI. Haar eigen auto vindt ze ook wel belangrijk, een Panda of Aygo vond ze niets, dat moest toch echt een hippe 500 zijn.

dvh

Bericht door dvh » 26 okt 2010, 19:33

Jorik schreef:En laten we natuurlijk niet vergeten dat we juist om deze reden op dit forum zitten! :mrgreen:
( +1 :bag: )

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 okt 2010, 19:55

De eerste keer dat ik naast me zat ging ik driftend de snelweg op in de E28 M535i. Toen bedacht ik me, dat ik niet meer alleen zat. De snelweg af pakte ik gewoon op de ideale lijn, waarop ze zei: 'Waarom ga je nu niet dwars?'. Blijvertje dus. :lol:

Toen we elkaar net leerden kennen had ze nog geen rijbewijs, maar toen mocht ze al wel in Luxemburg (of Limburg?) in mijn oude Saab 9000 rijden. Vond ze superspannend natuurlijk, maar wel retecool. Al snel haalde ze haar rijbewijs (in een 1 serie, die reed wel lekker vond ze) en toen kreeg ze mijn Mercedes-Benz W108 280SE mee om naar vrienden elders in 't land te gaan. Niets bijzonders zou je zeggen, maar het sneeuwde keihard en ze maalde daar niet om. Ze nam ook nog 3 passagiers mee heel 't land door die dag en die hebben 't er nu nog steeds over dat zij dat durfte in die klassieker, zonder ABS of wat dan ook. Zelf vindt ze dat vrij normaal. Ze heeft toch haar rijbewijs?

Een rondje rijden vindt ze altijd leuk. We maken veel roadtrips, zowel in de weekenden als vakanties. Heerlijk. Hoe verder, hoe beter. We wisselen dat uiteraard wel af met andere dingen, zoals wandelen in de natuur of door steden, (de betere) musea bezoeken en vooral veel leuke restaurantjes, bars of terrasjes aandoen 's ochtends, 's middags en 's avonds. De mix tussen veel rijden en maximaal ontspannen bevalt ons beide goed.

We hebben samen 'rally' gereden in Normandie. Vond ze ook leuk, vooral het (beperkte) competitie element.

Ze is meegeweest met de Ringmini en ze had dat weekend uit veel bochtennamen uit d'r hoofd geleerd en het zinnetje 'ik heb een AE86 met 60% sper... als ik naar links ga, stuur ik naar rechts' om mijn vrienden te imponeren (...).

Het moet haar alleen niet te snel gaan, want dan gaat ze mopperen. Zelfs in de Saab, maar dat had zo z'n redenen; http://www.driving-fun.com/1048/the-kno ... fslag.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; :lol:

Ow ja, ik mag 1 keer per dag driften als ze naast me zit. Dat is de afspraak. Soms houd ik me daaraan.

De mx5 die ik mogelijk ga kopen vindt ze 3x niks. Dat noemt zij een wijvenbak. Maar goed, ik koop zo'n ding voor 't rijplezier na te lang met FWD te hebben rondgereden en 't past goed in de garage, is betrouwbaar en voldoet daarmee aan alle eisen die zij aan mijn auto stelt. Zij gaat dan weer in de Saab 900 Classic rijden, want dat vindt ze nog altijd een heerlijke auto. Past ook wel bij haar, zo'n bak met karakter.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 okt 2010, 20:08

SvB schreef:Jammer genoeg is mijn vader 17 jaar geleden al overleden op 58 jarige leeftijd, hij had het allemaal geweldig gevonden en was zeker iemand geweest waar ik mijn passie volop mee had kunnen delen.
+1

Mijn vader is recentelijk overleden. Hij vond mijn passie voor autorijden geweldig. Toen ik mijn 924 S had, kwam ik een keer thuis en zag dat mijn auto pleite was. Enkele uren later kwamen mijn ouders de oprit oprijden met het Targadak in de kofferbak. Volgens mij heb ik ze nooit met zo'n grote glimlach auto zien rijden.

Toen ik meedeed aan de Autovisie driftchallenge in 2004, toen ging mijn pa kijken tijdens de halve finale (tijdens de finale was ik helaas op vakantie). Toen we de Hugenholtz tegengesteld gingen driften, kwamen de eerste vier deelnemers downhill gereden. Ze remden, stuurden in en gaven gas om vervolgens de bocht uit pas te driften.

Toen kwam ik. Ik remde bijna niet, maar gooide mijn 325 dwars de bocht in en hield volgas. Mijn pa dook weg achter de vangrails en kwam pas weer boven toen 'ie iedereen hoorde juichen. Toen durfte hij vol trots te melden: 'Dat is mijn zoon, mijn zoon!'.
Dit verhaal heb ik ook verteld tijdens de crematie en gelukkig staat 't op video. Bij 2.50 zie je ons samen en ik ben blij dat mijn neefje Jordy dat destijds heeft gefilmd:

Jordy is trouwens ook iemand met wie ik mijn autopassie graag deel. De laatste jaren door zijn drukke agenda voor het DSC en SBS6 wat minder, maar o wat hebben wij een lol gehad. Daar kan ik ook uren over vertellen, vooral met hem erbij.

Plaats reactie