TNT: pakketje kwijtgeraakt of gestolen!! [opgelost]

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Metchu

TNT: pakketje kwijtgeraakt of gestolen!! [opgelost]

Bericht door Metchu » 15 okt 2010, 17:14

Vorige week had ik mijn iphone 3gs te koop gezet op wat verschillende fora. Uiteindelijk heeft er iemand van een ander forum het toestel gekocht. Deze jongen woont in België en ik zou het pakketje naar hem versturen.

Ik heb (gelukkig) de optie gekozen om het verzekerd en aangetekend te versturen naar België. In Amsterdam-Noord in de bruna heb ik bij een aardige mevrouw het pakketje achtergelaten. De bon en de Barcode (track n trace) heb ik hier nog liggen. Inclusief stempel van verzonden. Gister kreeg ik een pb'tje van de belgische vriend dat hij nog niets ontvangen heeft. Daarop heb ik vandaag TNT gebeld.

Zij vertelden mij dat de barcode niet te vinden was in het systeem. Ik heb uitgelegd dat ik de bon van de winkel en de bon van het pakketje hier heb liggen en daadwerkelijk een zending heb gedaan. Het komt er op neer dat het pakketje nu dus NIET bestaat!!!!

De vrouw vertelde mij dat ze mij een formulier toezend voor een onderzoek. Binnen 2 weken krijg ik een bevestiging en dan kan het onderzoek 3 maanden duren :stom: :stom: :stom: :stom: :stom: Ondertussen heeft die gozer z'n phone niet en ik heb het ding niet "verkocht" nu... Baal ontzettend van deze situatie :( Gelukkig heb ik het verzekerd (tot 500 euro). Heb geen idee hoe het verder zal gaan en hoe ik het met de Belgische vriend ga oplossen... maar fucking irritant is het wel...

iemand nog advies of tips hoe te handelen in deze situatie? En hebben er meer mensen iets dergelijks meegemaakt? Ik ga er nu maar van uit dat er een koerier of iets dergelijks dit pakketje niet heeft aangemeld en dat hij of zij er mee aan de haal is gegaan! Tyfuslijers :(
Laatst gewijzigd door Metchu op 06 jan 2011, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Re: TNT: pakketje kwijtgeraakt of gestolen!!

Bericht door Richardt. » 15 okt 2010, 17:18

Hmm, gelukkig is het verzekerd dus je geld zul je wel krijgen lijkt mij. Vooral ook zuur dat jij nu kans hebt op een slechte naam op dat andere forum en/of bij die Belgische vriend :?

Heb zelf wel eens een laptop verstuurd in de originele doos zonder er wat omheen. Wonder dat dat goed is gegaan :roll:

Metchu

Bericht door Metchu » 15 okt 2010, 17:22

De belgische vriend vertrouwt mij wel denk ik, ik probeer het zo netjes mogelijk af te handelen en daar bedankte hij me ook voor. Denk niet dat hij het idee heeft dat ik de boel zit te naaien, heb hier de bewijzen!!

R-developments

Bericht door R-developments » 15 okt 2010, 17:43

Heb het recent ook gehad met een contour HD, heb echter wel slecht nieuw, uitkering gaat vaak op gewicht. Tenzij je een origineel aankoop bewijs hebt van de telefoon.

Sterkte weet hoe erg het kan lopen!

Fernando

Bericht door Fernando » 15 okt 2010, 17:53

Ik zou die bewijzen nog ff inscannen en mailen, geeft net ff wat extra vertrouwen....

Metchu

Bericht door Metchu » 15 okt 2010, 17:59

R-developments schreef:Heb het recent ook gehad met een contour HD, heb echter wel slecht nieuw, uitkering gaat vaak op gewicht. Tenzij je een origineel aankoop bewijs hebt van de telefoon.

Sterkte weet hoe erg het kan lopen!

Dat zou heel vreemd zijn, er word geadverteerd met het feit dat het tot 500 euro verzekerd is. Dus als ik er een baksteen in had gedaan keren ze meer uit? Dat klinkt erg vreemd... Ik zal eens kijken of ik nog ergens een aankoopbewijs/ontvangstbewijs of iets dergelijks van de telefoon heb ...

Macboy, wat zegt de wet? :mrgreen:

@Fer, zal ik idd even doen. Dat is wel zo netjes :)

Knot

Bericht door Knot » 15 okt 2010, 18:16

Apart... ik had ook wat moois, niet aangetekend, niet verzekerd, want normaal gesproken gaat het altijd goed.

Pakketje was niet afgeleverd en ook geen bewijs dat het bij de buren ofzo afgegeven was. Op track&trace echter stond het wel als afgeleverd/afgehandeld.

Bewijs dat maar eens dat het inderdaad niet in ontvangst genomen is op dat adres. Nabellen bereik je niets maar uiteindelijk door aandringen bij de tnt figuur die bij de ontvanger rondrijdt en bezoek aan tnt loket etc hadden ze toch het idee dat het link zou worden en is een paar dagen later het pakketje geopend bij de buren afgeleverd.

Komt in dit geval goed maar als je geen moeite doet dan snaaien ze het dus gewoon van je. Was uitgescand op een veel eerder tijdstip dat normaal de post komt. Dus of de bezorger heeft het achter gehouden en vroettijdig afgescand of bij de distributie heeft iemand het pakket al uitgescand en nooit meegegeven voor bezorging.

Oppassen dus en in mijn geval altijd aangetekend nu!

Metchu

Bericht door Metchu » 15 okt 2010, 18:20

gelukkig is het bij mij aangetekend en verzekerd, maar hij is uberhaupt nooit ingescand geweest!!!! :evil:

SteV6

Bericht door SteV6 » 15 okt 2010, 18:40

En wat betreft die verzekering kan je afvragen wat ze überhaupt vergoeden. Nieuwwaarde of dagwaarde :?:

Sterkte met de ellende

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 15 okt 2010, 18:43

ik heb het ook eens gehad gaat best nog wel eens fout dus :twisted:

gelukkig is jou pakket verzekerd en aangetekend ;)

komt het niet meer terug is het enige wat je kan doen de schadevergoeding van tnt ontvangen en de belg ze geld terug geven...

heb jij toch je geld en is hij schadeloos moet ie alleen opzoek naar een andere phone...

Metchu

Bericht door Metchu » 15 okt 2010, 18:44

SteV6 schreef:En wat betreft die verzekering kan je afvragen wat ze überhaupt vergoeden. Nieuwwaarde of dagwaarde :?:

Sterkte met de ellende
De dagwaarde is natuurlijk het bedrag waar ik het voor verkocht heb! Dus daar ben ik het mee eens...
bmw320i schreef:ik heb het ook eens gehad gaat best nog wel eens fout dus :twisted:

komt het niet meer terug is het enige wat je kan doen de schadevergoeding van tnt ontvangen en de belg ze geld terug geven...

heb jij toch je geld en is hij schadeloos moet ie alleen opzoek naar een andere phone...

Hoop dat het idd op deze manier gaat en dat ze dat snel oplossen! Echt geen zin in gezeik!

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 15 okt 2010, 18:53

Metchu schreef:
SteV6 schreef:En wat betreft die verzekering kan je afvragen wat ze überhaupt vergoeden. Nieuwwaarde of dagwaarde :?:

Sterkte met de ellende
De dagwaarde is natuurlijk het bedrag waar ik het voor verkocht heb! Dus daar ben ik het mee eens...
bmw320i schreef:ik heb het ook eens gehad gaat best nog wel eens fout dus :twisted:

Hoop dat het idd op deze manier gaat en dat ze dat snel oplossen! Echt geen zin in gezeik!
ik hoop het ook voor je ;)

en wat betreft wat je er voor hebt gehad, neem aan dat het geld over is gemaakt dus dan kan je dat bewijzen met een kopie bankafschrift ;)

Metchu

Bericht door Metchu » 15 okt 2010, 18:57

inderdaad, goed punt!

M@rcel

Bericht door M@rcel » 15 okt 2010, 18:58

Het is echt een zooitje bij die pakket bezorgers van TNT.
Je ziet tegenwoordig ook steeds meer onderaannemers die namens TNT de boel rondrijden in hun witte busjes zonder enig TNT logo.
Ik ken er zo eentje die ook met zijn bus voor TNT is gaan rijden, als je hoort wat er gestolen wordt, durf je haast niets meer te verzenden.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 15 okt 2010, 19:09

Sterkte met de ellende
Ik las net vanmorgen op tweakers.net over iemand die 25% -€50 van de nieuwwaarde van een 3 jaar oude lens kreeg... :S

Snipe

Bericht door Snipe » 15 okt 2010, 19:35

M@rcel schreef:als je hoort wat er gestolen wordt, durf je haast niets meer te verzenden.
Ik liet eens 400 pakketten opsturen op een dag. Er kwamen er iets meer dan 300 aan.

Knot

Bericht door Knot » 15 okt 2010, 20:03

Je moet ook doen alsof het een drugssmokkel is.

- Mega grote doos
- Vol tijdschriften
- Een blad openknippen in het midden en daar de iphone in stoppen, dichtsmeren met verwarmde stroopwafels

En dan pas opsturen

:D

Tom

Bericht door Tom » 15 okt 2010, 20:29

Over TNT hoor je ook ontzettend veel klachten. Ik snap het niet... de hoeveelheid post gaat juist achteruit omdat er meer en meer digitaal gaat... terwijl pakketpost juist groter aan het worden is dankzij webshops. Zorg dan dat je dat goed voor elkaar hebt...

Xave30

Bericht door Xave30 » 15 okt 2010, 21:44

Lies, all lies I tell you.

Afbeelding

-

Ik hoop dat het op te lossen is Metchu en dat de koper niet 'moeilijk' gaat doen.

Roy

Bericht door Roy » 15 okt 2010, 22:00

Zo hebben mijn ouders de laatste tijd ook een leuk probleem. Wonen aan een drukke weg waar voor de deur de parkeerplaatsen nog wel eens vol zijn, dan brengt de TNT pakketpost het maar niet. Gelukkig rijd er een heel vriendelijke man dezelfde route en die doet het 's avonds dan maar omdat die andere het verdomd om te doen.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 15 okt 2010, 23:26

Bestel regelmatig wat online en laat het op kantoor afleveren (blijf er niet voor thuis). Staat er met grote letters op de doos van de webshop: "NIET AFLEVEREN BIJ BEDRIJF" of iets in die strekking. Wordt natuurlijk gewoon afgeleverd. Ook al is het pakketje gericht aan mij prive, een collega mag er gewoon voor tekenen.

Collega heeft maandenlang alleen een kruisje gezet ipv handtekening. Paar weken terug kwam de bode ineens terug "ja ik ben teruggestuurd, dit kan niet...". Oh echt waar? :mrgreen:

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 16 okt 2010, 11:29

M@rcel schreef: Je ziet tegenwoordig ook steeds meer onderaannemers die namens TNT de boel rondrijden in hun witte busjes zonder enig TNT logo.
Volgens mij worden alle pakjes puur door onderaannemers gedaan tegenwoordig. Alleen de express $$ service heeft nog eigen wagens.

SteV6

Bericht door SteV6 » 16 okt 2010, 11:46

Xave30 schreef:Afbeelding
Laatst lag ik spreekwoordelijk dubbel van het lachen omdat iemand in het straatvuil op de vrachtwagen van TNT de tekst had aangepast in:

Sure we can 't

:roflol:

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 16 okt 2010, 13:40

ik verstuur wekelijks 5-6 pakketten met de TNT en ze zijn allemaal goed aan gekomen, men doe het nu zeker al een jaar zo. geen problemen met aankomen bij de klant. wel ben ik er achter dat er vrij lomp word omgegaan met de spullen, ook al staat er 'Breekbaar' op..

maar als ik het zo lees, heb ik al die tijd mazzel!

Xave30

Bericht door Xave30 » 16 okt 2010, 14:39

SteV6 schreef: Laatst lag ik spreekwoordelijk dubbel van het lachen omdat iemand in het straatvuil op de vrachtwagen van TNT de tekst had aangepast in:

Sure we can 't
:roflol:
Echt waar?! :lol:

Plaats reactie