E36 M3 S50 remprobleem

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
StevenL

E36 M3 S50 remprobleem

Bericht door StevenL » 01 okt 2010, 17:51

Hallow people :df:

Ik zit met het volgende probleem. Smorgens als ik de auto start en hier vertrek dan zit er totaal geen remvermogen in de auto. Je kan eigenlijk dus zeggen dat de remmen het gewoon NIET doen. :'( . Wat dus eigenlijk een gevaar is en waardoor ik er niet mee ga rijden.

Wat doet hij als hij koud staat :

- Hij remt niet
- pedaal is heel hard
- Je kan hem bij wijze van spreken tot de bodem duwen (tot hij niet meer verder kan

Wat doet hij als hij warm staat (na enige kilometers) :

- hij remt goed
- Echt doorduwen en de auto is direct in stilstand. Bijten doen ze.

Wat er pas vervangen is:

-SChijven en blokken
-Remolie
-Dit op de foto in de cirkel (heel die darm met dat teutje ertussen.) dat zorgt dat er druk in op de remmen blijft. En dat is net hetgeen dat ik moet hebben. Helaas heeft dat het probleem niet opgelost
Afbeelding
- remleidingen zijn ontlucht

Ik denk dan ook aan de hoofdremcillinder.. Maar laten we die nog niet te snel verdenken aangezien die 476 euro kost ...

Wie kan mij helpen ? :)

Bert ///M3

Re: E36 M3 S50 remprobleem

Bericht door Bert ///M3 » 01 okt 2010, 18:09

Je zegt dat het pedaal heel hard is maar je kan hem tot op de bodem duwen, die begrijp ik niet helemaal. heb je wel of geen pedaaldruk?

Maw heb je wel druk en vertraagd hij niet of bouwt je hele pedaal geen druk op en gaat die naar de bodem?

Wat voor schijven en blokken heb je er op zitten?

Die slang die je omcirkeld hebt zit aan de vacuum collector (samen met de idle control valve) en deze zorgt ervoor dat je bekrachtiger onder vacuum blijft. Alleen zou er geen verschil moeten zijn tussen warm en koud loop, het systeem blijft hetzelfde werken.

Als er een lek ik het vacuum systeem zou zitten dan zou de motor stationair ook meer toeren moeten lopen volgens mij. Vacuum collector zit achter de gaskleppen en die zorgt er samen met de ICV voor dat je stationair lucht in je motor krijgt, zou daar geen vacuum zijn door een lek dan krijgt de motor meer lucht.

@iko

Bericht door @iko » 01 okt 2010, 19:37

Ik denk dat je die keramische schijven er weer af moet halen :bag:

Paul

Bericht door Paul » 01 okt 2010, 19:51

...slangetje niet verkeerd omzitten????? heb ik ook gehad....

StevenL

Bericht door StevenL » 01 okt 2010, 20:36

Bert ///M3 schreef:Je zegt dat het pedaal heel hard is maar je kan hem tot op de bodem duwen, die begrijp ik niet helemaal. heb je wel of geen pedaaldruk?

Maw heb je wel druk en vertraagd hij niet of bouwt je hele pedaal geen druk op en gaat die naar de bodem?

Wat voor schijven en blokken heb je er op zitten?

Die slang die je omcirkeld hebt zit aan de vacuum collector (samen met de idle control valve) en deze zorgt ervoor dat je bekrachtiger onder vacuum blijft. Alleen zou er geen verschil moeten zijn tussen warm en koud loop, het systeem blijft hetzelfde werken.

Als er een lek ik het vacuum systeem zou zitten dan zou de motor stationair ook meer toeren moeten lopen volgens mij. Vacuum collector zit achter de gaskleppen en die zorgt er samen met de ICV voor dat je stationair lucht in je motor krijgt, zou daar geen vacuum zijn door een lek dan krijgt de motor meer lucht.

Hij is inderdaaad hard. Ik bedoel als je gewoon stilstaat kan ik de rempedaal tot een soort stoppunt kan duwen . Uiteraard moet ik wel goed doorduwen. Maar dat was gewoon om wat info te geven.

De pedaal heeft serieus wat druk maar ik vertraag niet. Ik denk dat jullie dit noemen als een sponzige pedaal?

setup is: (i know misschien niet het allerbeste. Dit had ik nog liggen en dit is ook puur straatgebruik. Deze auto ziet geen circuit of dergelijke. ) Ook heeft de auto altijd geremd op deze setup en zeer goed zelf. Beter als men OEM 3.0 vind ik. Nuja die hadden wel bijna de geest gegeven dus kan ik het moeilijk vergelijken. De volgende remmen zullen de OEM 3.2 remmen worden. Als ikdeze niet had liggen , dan had ik ze ook niet gestoken. Nu liggen er geperforeerde zimmermans op .

En de blokken zijn EBC redstuff

Slechte remblokken ofniet.. Een auto moet gewoon remmen. Al is het slecht. Maar helemaal niet dan klopt er iets niet ...

Een slangetje verkeerd omzitten zou beetje gek zijn want ik ben er niet aan geweest .

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 01 okt 2010, 20:47

Ligt het niet gewoon aan die redstuff blokken? kan zijn dat die wat temperatuur nodig hebben voor ze het doen. Zo klinkt het wel tenminste.

Wat je even kan doen als je je oude nog niet weggeflikkert hebt is die er even op doen, hoeft maar een halve millimeter voering op te zitten gaat alleen om proberen. Remt hij dan wel in 1 keer dan weet je dat het de blokken zijn.

JurT

Bericht door JurT » 01 okt 2010, 21:11

Klinkt als een probleem van de blokken. Dat die pas bijten als ze op temperatuur zijn. Of had je het met je oude blokken ook?

Erik K.

Bericht door Erik K. » 01 okt 2010, 21:26

Misschien valt jou auto ook in de momenteel aktive terugroep aktie van BMW :bag:

StevenL

Bericht door StevenL » 01 okt 2010, 21:39

Ik vind het raar dat hij dat vroeger niet deed. Hiermee bedoel ik 2-3 maand terug. Waarom nu ineens dan wel :nah: . deze blokken heb ik vroeger ook op mijn 325i gehad en ook geen problemen mee gehad :hmmm: .

De orginele schijven en blokkken heb ik nog liggen. Deze had ik bijgehouden voor het geval ik niet door de keuring geraak .(apk heet dat bij jullie) in belgie mierenneuken ze over alles qua aanpassingen :lol:

Ik kan het eens proberen met de OEM te steken. Als dan het probleem weg is. Dan is het simpel. 3.2 remmen erop 8)

StevenL

Bericht door StevenL » 03 okt 2010, 18:21

Hier zijn we weer :df: .

Met de OEM blokken juist hetzelfde probleem. Dus daaraan kan het niet liggen. Als je de wagen opkrikt en je op de rem gaat staan dan valt er niet meer met de velgen te draaien. Dus hij remt effectief.

Wagen warm:(wanneer hij dus wel remt)

Als je het contact aflegt dan voel je dat je tegendruk krijgt. De rem gaat terug omhoog. Als je de wagen dan start dan gaat de rem minder weerstand geven. En voelt de pedaal aan zoals hij altijd moet zijn.

Wagen koud:

De wagen remt niet. en het pedaal voelt aan zoals als de auto warm staat en je het contact afzet. Hiermee bedoel ik dat je terug druk krijgt. En dit ook terwijl bij het rijden. Na een tijd gaat die druk er dus af.

Hopelijk is het wat duidelijk :hmmm:

StevenL

Bericht door StevenL » 03 okt 2010, 18:26

Nu ga ik dit eens vervangen waarschijnlijk. Voglens iemand anders kan dit ook het probleem oplossen.

Nummer 4
O-RING HOOFDREMCILINDER

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=25&hl=14" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 03 okt 2010, 18:31

lijkt me dan ergens in de bekrachtiger te zitten :hmmm:

of 1 of ander wazig contact/klep die pas gaat werken/loskomt als ie warm is...

denk dat je zoiets ook hebt als je bv terwijl je remmen goed doen (dus auto warm) en je rijd een heuvel af...en draait dan het contact af/uit dan moet je ook heel hard trappen om wat te remmen omdat je bekrachtig-er dan niet werkt :mrgreen:

StevenL

Bericht door StevenL » 03 okt 2010, 19:03

Nog even zeggen dat BMW zelf zegt dat zelden de hoofdremcillinder stuk gaat. En dat ik best eerst de kleine/goedkopere dingen vervang.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 03 okt 2010, 22:20

Als je het met gewone blokken ook hebt dan zal het zoals Rene zegt in de bekrachtiger zitten denk ik. Er zit een terugslagklep in de vacuum leiding, misschien dat die dicht blijft of nauwelijks open gaat als de motor hem vacuum wil zuigen, en dat het daarom langer duurt. Dit zou mijn eerste gedacht zijn. Onderdeel 9 op dat plaatje.

Alleen zeg jij in post 1 dat je dat al vervangen hebt? Incluus terugslagklep?

StevenL

Bericht door StevenL » 03 okt 2010, 22:39

Jep ik heb heel die darm en dat stukje dat ertussen zit vervangen. Die terugslagklep

Paul

Bericht door Paul » 04 okt 2010, 00:13

Ik heb precies hetzelfde gehad en uren naar gezocht..... en taadadadadad we hadden het terugslagklepje in de rembekrachtigerslang er verkeerd om opgezet.... zie je niet... maar dat was wel de boosdoener!!!!!!!!!!

Draai dat ding eens om

StevenL

Bericht door StevenL » 04 okt 2010, 22:17

Paul schreef:Ik heb precies hetzelfde gehad en uren naar gezocht..... en taadadadadad we hadden het terugslagklepje in de rembekrachtigerslang er verkeerd om opgezet.... zie je niet... maar dat was wel de boosdoener!!!!!!!!!!

Draai dat ding eens om

Er staat een pijltje op en die wijst naar de motor ... :hmmm:

Peric

Bericht door Peric » 04 okt 2010, 22:28

Zal best, maar hoeveel moeite is het om 'm even om te draaien? Dan weet je 't..

StevenL

Bericht door StevenL » 04 okt 2010, 22:33

StevenL schreef:
Paul schreef:Ik heb precies hetzelfde gehad en uren naar gezocht..... en taadadadadad we hadden het terugslagklepje in de rembekrachtigerslang er verkeerd om opgezet.... zie je niet... maar dat was wel de boosdoener!!!!!!!!!!

Draai dat ding eens om

Er staat een pijltje op en die wijst naar de motor ... :hmmm:

Volgens vele prentjes op google staat de terugslagklep goed. Het witte deel aan de rechterkant en het zwarte aan de linkerkant. Het heeft trouwens altijd zo gestaan. Dus het zou raar zijn dat het ineens dat het probleem zou geven he :) . Morgen vervang ik die Nummer 4. Eens zien wat dat geeft.

Plaats reactie