Parkeergarages.. waarom...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Tom

Parkeergarages.. waarom...

Bericht door Tom » 10 jul 2010, 00:28

..hebben die altijd hoge betonnen randen In combinatie met krappe bochtjes.
:protest: :wtf: :wtf:

GVD velg beschadigd. :evil:
Eigen stomme schuld natuurlijk, gaat 99 keer goed maar die ene keer fout (zoals zojuist). Baal ervan.

Waarom gebruiken ze daar niet gewoon lage randen voor. Is in Eindhoven één parkeergarage (bij het beursgebouw) die dat wel goed doet en gewoon een randje van drie cm heeft dat nog bol loopt ook, dikke prima, ben je niet gelijk fucked bij een klein stuurfoutje. Rest moet complete stoepranden van weet ik het hoe hoog plaatsen met krappe bochtjes.

Mooie auto rijden is af en toe slecht voor je hart vanwege die soort dingen... of mongolen die de deur tegen je auto aangooien enz. (zette em deze keer expres in een parkeergarage vanwege dat soort dingen)
Morgen maar laten fixen.

Xave30

Re: Parkeergarages.. waarom...

Bericht door Xave30 » 10 jul 2010, 00:31

Balen man :(
Gaat het hier ook om een een Q-Park garage Tom?

Tom

Bericht door Tom » 10 jul 2010, 00:33

Dit was in het centrum van Helmond, ff opzoeken welke het was.

edit: Parkeergarage Elzas in het centrum, geen Q park zo te zien.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jul 2010, 00:42

ja ik snap dat ook niet altijd, sommige garages moet je bijna een dagelijkse cursus insturen langs de hoge rechtopstaande stoepranden te loodsen bijwijze van...iets verkeerd sturen of als er iemand anders jou dwingt iets anders te rijden omdat je net wat uit moet wijken zit je er al op bij sommige :hammer:

dan denk ik wel eens, dan let ik daar nog speciaal op...hoeveel kunnen er wel niet rijden of rijden met een langere auto als ik...als je dan soms de sporen op die dingen ziet kun je het wel raden.

op bepaalde plekken moeten ze ook van die schuine randen doen, magoed het volk wat dat soort situaties uit-denkt, denkt niet altijd verder na.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 jul 2010, 09:55

Goed topic Tom, ik heb 't me 'vroeger'hier en bij de buren ook wel eens afgevraagd. Ik snap dat men de ruimte zo goed mogelijk wil benutten en de 'snelheid'van de parkeerder in toom wil houden, maar 't is gewoon vaak zo fokking krap inderdaad. Hoge betonnen randen korte bochten, we weten 't wel. Strepen krassen op de muren. Verborgen leed. :mrgreen: :bag:

Kan iemand mij/ons nog 'n keer uitleggen wat 't doel van die kastijding is? Welke architect/gemeente/overheid bedenkt zoiets, en 't is bijna overal 't zelfde.

Ik heb de 'Bismarck' een paar weken terug in de 'Kolk' Nieuwezijds geparkeerd, daar komen we al jaren, en het was voor m'n pantserkruiser de vuurproef. Ging prima, boven verwachting. :banaan: Victoria kan soms nog krapper zijn bij In en UIT gaan. (Inkopper David Beckham. :mrgreen: )Dus die ook nog maar 'ns proberen. Die in Groningen op de Vismarkt is ook krap... durf ik amper aan. :bag:

Maar 't is OPLETTEN en spiegelen geblazen inderdaad.
Laatst gewijzigd door Robin op 10 jul 2010, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 10 jul 2010, 10:04

Haddingerstraat Robin, die is inderdaad berucht. Vooral die betonnen zuilen. Met een drietje is het wel prima te doen, maar met een 5 serie is het inderdaad erg spannend. Jaren terug was ik daar mijn vrouw en ik liepen naar beneden en elke keer hoorde we een knal met een schrappend geluid. Bleek een opa te zijn die gewoon elke zuil meenam. Had niets door, later gekeken hele rechterkant aan gort.

Maar het kan ook anders neem Ossemarkt, de spiraalgarage de grond in. Echt super.

Robin

Bericht door Robin » 10 jul 2010, 10:07

Rico schreef:Haddingerstraat Robin, die is inderdaad berucht. Vooral die betonnen zuilen. Met een drietje is het wel prima te doen, maar met een 5 serie is het inderdaad erg spannend. Jaren terug was ik daar mijn vrouw en ik liepen naar beneden en elke keer hoorde we een knal met een schrappend geluid. Bleek een opa te zijn die gewoon elke zuil meenam. Had niets door, later gekeken hele rechterkant aan gort.

Maar het kan ook anders neem Ossemarkt, de spiraalgarage de grond in. Echt super.

Die nieuwe op de Ossenmarkt, topper, lekker ruime rollercoaster. :df:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 10 jul 2010, 10:12

Zelfde met stoepranden. Heb nooit begrepen waarom die dingen altijd recht omhoog lopen en niet schuif aflopen. Nu let ik daar altijd extreem goed op bij fileparkeren (afkloppen maar in 3,5 jaar geen krasje op de velgen so far) maar het is zo makkelijk om je dure 18 of 19" even langs zo'n stoeprand te schrapen. :(

Femme

Bericht door Femme » 10 jul 2010, 10:54

Tom schreef:Eigen stomme schuld natuurlijk
Ben ik het niet mee eens.

Een parkeergarage gebruik je omdat je je auto wilt parkeren én de auto wilt beschermen. De beheerders van parkeergarages lijken in het laatste vokomen niet geïnteresseerd. Ik vind het een grove minachting van de klant dat de meste parkeergarages bewust auto-onvriendelijk zijn geconstrueerd om de schade aan auto's te maximaliseren.

Ik heb ook wel eens mijn velgen beschadigd in een parkeergarages. Er zijn parkeergarages met krappe ronddraaiende hellingbanen waarin je in een lage auto met een lange motorkap zoals de Z4 geen flauw idee hebt waar je zit met je wielen. Ik weet van Daniël dat hij een keer zijn dorpels aan gort heeft gereden in een parkeergarage omdat hij een bocht gewoon niet kon maken in zijn 6.

Als mij dit zou dreigen te gebeuren zou ik de auto achterlaten en dan mag de beheerder maar een oplossing bedenken om de auto eruit te krijgen zonder schade. Dat niemand er meer in of uit kan is dan zijn probleem.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 10 jul 2010, 11:07

Femme schreef:
Tom schreef:Eigen stomme schuld natuurlijk
Ben ik het niet mee eens.

Een parkeergarage gebruik je omdat je je auto wilt parkeren én de auto wilt beschermen. De beheerders van parkeergarages lijken in het laatste vokomen niet geïnteresseerd. Ik vind het een grove minachting van de klant dat de meste parkeergarages bewust auto-onvriendelijk zijn geconstrueerd om de schade aan auto's te maximaliseren.

Ik heb ook wel eens mijn velgen beschadigd in een parkeergarages. Er zijn parkeergarages met krappe ronddraaiende hellingbanen waarin je in een lage auto met een lange motorkap zoals de Z4 geen flauw idee hebt waar je zit met je wielen. Ik weet van Daniël dat hij een keer zijn dorpels aan gort heeft gereden in een parkeergarage omdat hij een bocht gewoon niet kon maken in zijn 6.

Als mij dit zou dreigen te gebeuren zou ik de auto achterlaten en dan mag de beheerder maar een oplossing bedenken om de auto eruit te krijgen zonder schade. Dat niemand er meer in of uit kan is dan zijn probleem.
Eensch. Al hebben ze daar vooral in Frankrijk schijt aan. Ik heb die A8L een paar keer door een "spiraalgarage" in Frankrijk moeten jagen bij het hotel. En dat was me toch eng :D Maar gelukkig ging het zonder schade ook al duurde zin ritje wel even.

De parkeergarage in Leeuwarden onder de ABN AMRO kan er trouwens ook wat van. Alles met een 5serie of langer is vrijwel niet in dat stomme ding te krijgen. En daarnaast nog overal betonpalen die de parkeervakken voornamelijk geschikt maken voor mini's...

Tom

Bericht door Tom » 10 jul 2010, 11:21

In het geval van gister had het voorkomen kunnen worden als ik beter had opgelet (vooraf) hoe de bocht zou verlopen. Blijft erbij dat ie erg (onnodig) krap was. Was een voor mij onbekende parkeergarage en daar gaat het fout.

Nouja ga nu naar het schadebedrijf of ff ander adresje zoeken, kan ik vannacht weer goed slapen hehe..

Marco R.

Bericht door Marco R. » 10 jul 2010, 11:38

Een parkeergarage is altijd een kwestie van optimaal ruimte benutten, vanuit het perspectief van de parkeergarage zelf. Zij willen max aantal parkeerplaatsen versus minimale ruimteverlies aan bochten en al die verplichte hellingen/afdalingen. Dan krijg je dit soort dingen vanzelf (qua indeling). Blijft idd hoerig hoe je soms je auto ergens in wil parkeren. Q-park in Ede bijvoorbeeld is het mij een keer gelukt om met een standaard auto de voorbumper op de grond te zetten bij het afdalen van niveau -1 naar -2. En ik kon zien dat ik niet de eerste was... Hoe moeilijk is het om dingen klant- of materiaalvriendelijker te maken..

Kasteel

Bericht door Kasteel » 10 jul 2010, 11:59

Ahhh klote, er zijn ook echt veel kutparkeergarages en ik parkeer ook altijd in de garages tbv deuren in de zijkant ed. Ben dan ook blij dat de garage bij Willemstunnel zo is opgezet dat een dronken Pool met een Hummer nog geen auto's of stoepen raakt...
Overzichtelijkheid van de Z4 helpt overigens ook niet echt mee dan :).

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jul 2010, 14:25

hier in almelo heb je ook zo'n leuke parkeren op het dak...

gaat behoorlijk steil omhoog...tot zover in en naar boven ruim zat...

maar dan, je moet je voorstellen dat je vrij steil naar boven rijd, je kijkt dus in de lucht als het ware...
dan kom je boven aan en hebt redelijk ruimte om naar rechts te draaien het parkeerdak op...

echter meteen rechts beginnen al wat ruime parkeervlakken met daarvoor een ongeveer 20cm hoge betonnen stop drempel zeg maar...

ik kom der bijna nooit, alleen als ik toevallig de stad in ga (maja kom er weinig uit) en heb al zeker 2 x gezien dat er een auto bovenop die hoge drempel stond te wiebelen :mrgreen:
vaak ouwe lui...die komen aanrijden naar boven in de lucht kijkend...en dan komt er bv een andere auto aan vanaf het dak...die auto die naar boven ging denkt oke ik ga hier al rechts, immers ruimte zat...maar omdat je naar boven keek mis je die drempel/buffer...en rijden ze er zo over heen... :D

als je die drempel/buffer ziet heel veel beschadiggingen erop, hebben er al heel wat boven op gewiebeld en dan zit je vast.

oke, zelfde parkeerdak ga je naar beneden er uit...lekker ruim no problem...

tot je onderaan komt weer steil natuurlijk...dan kaartje er in en wat afgeleid sommige mensen en of auto's erachter en bv andere auto's die naar boven willen en dus sommige mensen de draai naar rechts te kort maken...(heel verleidelijk daar) en dan de zijkant van het gebouw meepikken :shocking:

ook al heel veel gebeurt daar, ze hebben er al extra strippen op gemaakt omdat anders mensen stukken eruit rijden :mrgreen:

ik let altijd goed op, dan ist no problem, maar voor velen even afgeleid of druk, tja dan gaat het mis.

ff google kijken of ik het kan vinden

Robin

Bericht door Robin » 10 jul 2010, 14:31

GTRene schreef: vaak ouwe lui...die komen aanrijden naar boven in de lucht kijkend...

Dat is het 'Petrus'effect, men denkt dat ze naar de hemel gaan, en dan worden ze opeens 'afgeremd' door een tegenligger of balk, genaamd 'Petrus'die bij de 'Hemelpoort'vraagt waar ze mee bezig zijn zegmaar....

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jul 2010, 14:32

ah gevonden, moet je naar die staalplaat kijken aan de muur...die zat dat voorheen niet en veel stukken uit de muur...sommige auto's moeten er niet uit hebben gezien zulke schade...ze hebben er al nieuwe stukken muur ingezet enz enz..moet je maar eens kijken naar de schade op die dikke ijzeren hoekprofiel :D

moet ff opladen en dan kun je inzoomen en draaien via de muis om de situatie te zien.

Hallo, ik wil graag een Google Maps-link met u delen.
http://maps.google.nl/maps/mm?ie=UTF8&h ... 5,,0,10.02

lol@Robin

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 10 jul 2010, 20:02

Ik kom het liefst niet in parkeergarages.
Het erin en eruit rijden gaat hier (in Emmen) vaak nog wel. Maar parkeren is soms ook slecht voor het hard met die grote betonnen zuilen, zeker als degene naast je ook nog wat ruim geparkeerd staat.

Heb zelf 1x een stoeprandje geraakt. Was op een rustige doordeweekse dag, plek genoeg en ik draaide hem in een parkeervak met een stoeprand ernaast. Tering, wat een naar geluid geeft dat :bag:

Luco

Bericht door Luco » 10 jul 2010, 20:17

Ik vind die stoepranden wel makkelijk, kan je hem zo langs laten lopen :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 jul 2010, 20:20

Zal ik eens even wat bekennen?

Ik had de M3 nog geen 3 dagen, de auto nog niet kennende schraap ik in de parkeerkelder te Enschede de rechter voorvelg, heel licht, maar goed.......................het geluid ging me door merg en been, het sneed me dwars door de ziel...................................mijn zus zat naat me...............................ik een heb paar heel lelijke woorden genoemd die niet voor herhaling vatbaar zijn, die parkeer garage uitgerost, 100m verder bij een tankstation die schade opgenomen....................tjsa; een paar lichte krassen, niet zo erg dat het geluid in eerste instantie deed vermoeden.......................wat een ontzettende Kilo Utrecht Tango dag......................haakse opstaande randen van zowat 10 cm hoog die vervolgens naar een taps toelopende uitgang gaan waar het heel erg nauw wordt en je echt moet gokken of het wel goed gaat................ik ga daar niet graag naar toe..............sterker, ik vermijd het waar het even kan.............

Het is natuurlijk ook een kleine moeite die randen achterwege te laten, en als het dan toch moet, maak er dan een rubber strip langs...................

Tot nog toe verder geen gedoe meer.............................klopt het af onder een houten bureau................

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 10 jul 2010, 21:13

Tom,

Liep gisteravond toevallig nog met mijn vriendin door het centrum en wes haar toen nog op de krapte van die parkeergarage (Elzas dus). Ik ga er met mijn 530 niet naar binnen want het is echt te krap voor woorden. Balen van je velg zeg :(

Tom

Bericht door Tom » 10 jul 2010, 21:25

Inderdaad. Reed open, dus toen ik naar beneden reed had ik m'n zonnebril op, kwam uit de felle zon, kaartje en zonnebril nog in de hand en ondertussen natuurlijk wat kletsen met m'n bijrijder. Had vooraf niet goed opgelet hoe dat bochtje liep en was onbekend terrein voor mij (heb denk ik één keer vaker geparkeerd daar).

Baal er erg van,.. al hele dag. Durf het niet te zeggen, maar zoiets neemt gek genoeg zelfs het plezier weg in je auto. Gaat eigenlijk nergens over (laat kindertjes in afrika het maar niet horen :oops: ). Nouja, volgende week dus gelijk laten fixen, dan 'klopt' alles weer en kan ik weer trots naar m'n auto lopen :df: :mrgreen:
(bij deze ben ik officieel een poetser :lol: )

Xave30

Bericht door Xave30 » 10 jul 2010, 23:46

Tom schreef: (bij deze ben ik officieel een poetser :lol: )
:thumbup:
:D

Femme

Bericht door Femme » 11 jul 2010, 00:08

Marco R. schreef:Een parkeergarage is altijd een kwestie van optimaal ruimte benutten, vanuit het perspectief van de parkeergarage zelf. Zij willen max aantal parkeerplaatsen versus minimale ruimteverlies aan bochten en al die verplichte hellingen/afdalingen. Dan krijg je dit soort dingen vanzelf (qua indeling).
Op zich kan ik me er iets bij voorstellen.

Maar dat stoepranden 10 of soms zelfs 20cm hoog moeten zijn en haaks omhoog lopen is nergens voor nodig. Er zijn stoepbanden verkrijgbaar die een hoek hebben van 45 of 60 graden en veel minder snel schade veroorzaken. Ze worden niet gebruikt omdat het de bouwers van de parkeergarage kennelijk geen hol kan interesseren.

Ook is het triest om parkeergarages te zien met krappe bochten waar muren zijn bedekt met resten rubber en lak. Dat er dan niemand op het idee komt om maatregelen te nemen.

Ik meen een keer in het anwb-blaadje een onderzoek naar parkeergarages te hebben gelezen. Allemaal onzin werd er beoordeeld maar over de autovriendelijkheid van de parkeergarages heb ik toen niets gelezen.

RVV

Bericht door RVV » 11 jul 2010, 00:22

Heej Kees, daar komt weer zo'n lutser.. monitor 6 links.. zie hem nou patsen in zijn Z4 kapperswagentje hahaha beetje indruk maken op dat blonde chickie naast hem, maar mooi niet opletten,, die gast zit alleen maar naar haar tietjes te kijken.. kees zoom ff in op monitor 12 rechtsboven.. kijken we even mee tussen haar tietjes. damn die gast heeft wel smaak zeg... Kees let op daar gaaaaaat ie... rechtervelg op 12 uur..... ooofffff grrrrr,,,, die is fucked up..

Man, wat een mooi leven hebben we toch...jij ook nog koffie Kees?
Bijlagen
Monitor_wall_(o)_large.jpg
Monitor_wall_(o)_large.jpg (95.57 KiB) 1840 keer bekeken

Tom

Bericht door Tom » 11 jul 2010, 01:21

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Leedvermaak :'( :mrgreen:

Plaats reactie