Nieuwe Renault met RWD!!!

Ruikt het naar knoflook? Dan is dit het juiste forum! Alles over Franse auto's, van Citroën tot Venturi.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door Mathieu » 23 jun 2010, 21:23

Eindelijk weer een Renault met RWD. :df:

De nieuwe Renault Master is robuust, geknipt voor elk karwei. Zwaar werk of het vervoer van grote voorwerpen, alles is mogelijk. Beperkingen zijn er niet, zeker niet bij de achterwielaangedreven versie RWD. Die kan heel wat verstouwen en biedt ook dan een uitstekend weggedrag. Aan de trekhaak mag deze auto zelfs 3.000 kilogram aan geremd aanhangwagengewicht torsen.
Afbeelding

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door steve smith » 23 jun 2010, 21:27

Mathieu schreef:alles is mogelijk. Beperkingen zijn er niet, zeker niet bij de achterwielaangedreven versie..... Aan de trekhaak mag deze auto zelfs 3.000 kilogram aan geremd aanhangwagengewicht
Blablabla

Is toch echt 500kg te weinig t.o.v. de concurrentie

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22277
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door Niels » 23 jun 2010, 21:29

Vet! Nu maar wachten op de RS versie :love:

S-J
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 apr 2008, 00:12
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door S-J » 23 jun 2010, 21:31

3 ton maar?

Doe maar een Crafter/Sprinter.. :bag:

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door M@rcel » 23 jun 2010, 21:32

Vind die reclame met die oude mannen wel leuk eigenlijk.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door steve smith » 23 jun 2010, 21:33

S-J schreef:3 ton maar?

Doe maar een Crafter/Sprinter.. :bag:
Dan moet je Kasteel ff vragen hoe zijn Crafters bevallen. En neem kalmeringstabletten mee!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22277
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door Niels » 23 jun 2010, 21:39

Mijn zwager verlangt ook hevig terug aan de LT46 idd.....

S-J
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 apr 2008, 00:12
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door S-J » 23 jun 2010, 21:42

steve smith schreef:
S-J schreef:3 ton maar?

Doe maar een Crafter/Sprinter.. :bag:
Dan moet je Kasteel ff vragen hoe zijn Crafters bevallen. En neem kalmeringstabletten mee!
Hm, heb er zelf geen. Maatje 'te groot'. Ben er ook niet bekend mee. Weet alleen dat een Crafter hetzelfde is als een Sprinter. Heb wel eens gereden met Sprinters en ze rijden echt wel goed. :)

Ben wel bekend met de reputatie van de Vito, daarom heb ik ook voor een Vivaro ( één van de drieling ) gekozen.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door steve smith » 23 jun 2010, 21:44

S-J schreef: Weet alleen dat een Crafter hetzelfde is als een Sprinter.
De koets is hetzelfde. De techniek niet. En die is dus ruk.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12552
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door Downforce Hans » 24 jun 2010, 09:39

Wij rijden al 11 jaar met Mercedes en Mercedes is zeer teleurstellend.
Als je weet wat wij al niet vervangen hebben aan brandstof opvoerpompen,inspuitpompen,injectoren,achterassen die doorzakken etc etc met als klap op de vuurpijl een sprinter die als er lang mee gereden wordt steeds langzamer gaat rijden en vervolgens op de rijksweg niet harder wil dan 70.
Al een paar jaar regelmatig het probleem en de stealer die maar niet weet wat het is.
Mercedes maakt zijn meerwaarde qua degelijkheid echt niet waar en de wat oudere auto`s blijven van alles mankeren.
Rekeningen die nergens over gaan en hulp stoffen die berekend worden tot wel 40 euro.
Net alsof er 40 euro aan ringetjes bij een reparatie gebruikt worden.
Ik koop de volgende keer gewoon een goedkopere iveco en die flikker ik er na 4 jaar uit, is volgens mij beter en goedkoper dan met een Mercedes doorrijden.

S-J
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 apr 2008, 00:12
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door S-J » 24 jun 2010, 09:47

Goed om te weten, hoef dus niet langs op de open dag van Benz waar ik een uitnodiging voor heb gekregen. :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door GTRene » 24 jun 2010, 10:01

:wtf: dacht ow ff kijken :D
dacht misschien nwe Alpine ofzo.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12759
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door MartijnGizmo » 24 jun 2010, 12:50

Waar zijn de driftfilmpjes?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door Macboy » 24 jun 2010, 13:53

lol @ topicstarter RWD grap en dan de geniale reactie van Steve over het gewicht :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5294
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door Kasteel » 24 jun 2010, 14:16

Downforce Hans schreef:Wij rijden al 11 jaar met Mercedes en Mercedes is zeer teleurstellend.
Als je weet wat wij al niet vervangen hebben aan brandstof opvoerpompen,inspuitpompen,injectoren,achterassen die doorzakken etc etc met als klap op de vuurpijl een sprinter die als er lang mee gereden wordt steeds langzamer gaat rijden en vervolgens op de rijksweg niet harder wil dan 70.
Al een paar jaar regelmatig het probleem en de stealer die maar niet weet wat het is.
Mercedes maakt zijn meerwaarde qua degelijkheid echt niet waar en de wat oudere auto`s blijven van alles mankeren.
Rekeningen die nergens over gaan en hulp stoffen die berekend worden tot wel 40 euro.
Net alsof er 40 euro aan ringetjes bij een reparatie gebruikt worden.
Ik koop de volgende keer gewoon een goedkopere iveco en die flikker ik er na 4 jaar uit, is volgens mij beter en goedkoper dan met een Mercedes doorrijden.
Iveco is qua blok gewoon top, die 150 en 180 pk (de oude dus) zonder roetfilter ed zijn gewoon oude, geen poespas, perfecte en zuinige motoren, zullen gewoon tot de eeuwigheid meegaan. Verder gewoon extra veren pakket nemen en euroknallend het land door. Enige nadeel is wel het beperkte dealernetwerk en de rest. Dash/zitpositie/electronica/rijden/duurzaamheid interieur blijft echter wel inferieur aan de concurrentie.

Welke Sprinters heb je ervaring mee (bakopbouw/bus/lange afstand/type/bj)?
Vrees dat ik je namelijk wel moet teleurstellen met de rest in de markt, hoe zwaar het ook valt, indien de juiste auto voor het werk samengesteld de concurrentie niks beters voor je gaat betekenen.

Het slechtste product op de markt is toch wel de Crafter (heb er 5 gehad, 4 verschillende modelfases), als ik er aan denk en reken irriteer ik me nog steeds mateloos.
- turbo's die tussen de 60-100dkm kapot gaan (probleem bekend), echter moet je er altijd voor terug en rijd auto in tussentijd kut. Buiten dat gaan injectoren/ecu/diff's/waterpompen/brandstofpompen/electronica ook buitengewoon vaak stuk
- 164pk is geen verbteren tov de 134, omdat vermogen alleen in de bovenste 1000 toeren toeneemt
- VW is afgestapt van eigen mobileitsservice, dus gewoon routemobiel die je komt halen, leuk dat je als vervangend vervoer een Fiesta krijgt, voor een bakwagen met 4.40 laadbak
- dealer was altijd overigens wel goed en problemen worden opgelsot en veel onder garantie, echter blijft het kut als je tig keer terug moet en auto gewoon een groot deel van z'n periode niet naar behoren functioneert
- goed punt is echter de restwaarde, die valt me ondanks de kort opgebouwde reputatie

Top 3 is momenteel de Iveco/Mercedes/Ford, waarbij je rekening moet houden met wat voor soort garage je verw8, bij Mercedes en Iveco is dat een vrachtwagen garage en bij Mercedes kan je dus ok gewoon in het weekend en buiten kantooruren terecht, tevens is er een passende vervangend vervoer vloot.

Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Re: Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door 2000USA » 13 jul 2010, 10:21

Iveco is inderdaad ondergewaardeerd, maar echt een fijn werkpaard.
Als je niet perse dubbellucht etc nodig hebt, kan je ook nog voor de Fiat Ducato kiezen. Deze heeft dezelfde motoren bijvoorbeeld de 3.0 Multijet 160pk (evt. automaat) en CNG-motor (maar dan bivalent ipv monovalent), en is ook leverbaar van 3 tot 4ton GVW, en met trekgewicht van 2,5 tot 3 ton. Ook de 2.3 Multijet met 120/130 pk zijn prima motoren. 75% van alle campers wordt ook gebouwd obv de Ducato (met de 2.3MJ 130pk). Dealernetwerk is een mix van personenwagen-dealers en truckdealers van Iveco/DAF, waar je dan ook 's avonds terecht kan.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door Mathieu » 26 jul 2010, 22:32

Nu dan toch, de terugkeer van Alpine?
Aan de Nederlandse ontwerpchef Laurens van den Acker de taak de nieuwe Alpine te ontwerpen.

Afbeelding


Volgens Auto Motor und Sport geldt de Alpine A110 van weleer als inspiratie. Daarbij dient het een betaalbare sportauto te worden. Bij zustermerk Nissan kan eventueel het platform van de in 2005 voorgestelde concept Urge betrokken worden. Een Alpine op basis van de Nissan 370Z zou als een te dure oplossing worden gezien.

De Renault Alpine wordt namelijk compacter en gunstiger dan die auto. Mogelijk geeft de later dit jaar in Parijs acterende Renault DeZir al weg hoe de Alpine eruit komt te zien.

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door Damir Vukovic » 27 jul 2010, 08:45

Nissan is ook al op zoek naar een platform voor een nieuwe 200sx. Zou een goedkoop zuinig sporthokje moeten worden. Een ingekort 350Z platform werd weggezet als te zwaar.. Ik moet het nog zien of Renault en Nissan dan een speciaal nieuw RWD chassis gaan ontwikkelen.. Zou mooi zijn.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door alt » 27 jul 2010, 08:58

Ben het met kasteel eens.

Koop mijn auto's bij een alle merken garage, kan van 7.30 tot 21.30 terecht.
Wij rijden al jaren LT's met koeling en nu crafter.
De 1ste LT's weinig problemen, koppel onderin.
De laaste LT's geen koppel onderin veel motorische problemen.
De crafter 164 pk , volgens mij Engelse pk's, geen koppel onderin.

Sprinter: €. 2000,00 duurder, koeling €. 2000,00 duurder, accessoires 30 % duurder, dus geen optie.

Iveco rijdt volgens mij als boerenkar, je komt er geradbraakt uit.
Het zelf eens met een Iveco gereden, maar vond de bak zwaar schakelen en veercomfort jaren 60.

Luco

Re: Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door Luco » 27 jul 2010, 09:08

Mathieu schreef:Nu dan toch, de terugkeer van Alpine?
Aan de Nederlandse ontwerpchef Laurens van den Acker de taak de nieuwe Alpine te ontwerpen.

Afbeelding


Volgens Auto Motor und Sport geldt de Alpine A110 van weleer als inspiratie. Daarbij dient het een betaalbare sportauto te worden. Bij zustermerk Nissan kan eventueel het platform van de in 2005 voorgestelde concept Urge betrokken worden. Een Alpine op basis van de Nissan 370Z zou als een te dure oplossing worden gezien.

De Renault Alpine wordt namelijk compacter en gunstiger dan die auto. Mogelijk geeft de later dit jaar in Parijs acterende Renault DeZir al weg hoe de Alpine eruit komt te zien.
Dat roepen ze nu al ruim 10 jaar en elke keer is het weer een teleurstelling.
Pak gewoon de oude 110 qua vormen en chassis en geef hem een iets anders jasje en moderne techniek en je bent klaar.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door Knot » 27 jul 2010, 09:47

Hmmz, wij hebben ook zat crafters, maar de simpelste TDI variant, eigenlijk hoor ik er weinig over.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door alt » 07 mei 2011, 18:53

BINGO!!!!!

Crafter 46 is 22 maanden oud, 100.000 km, waterpomp kapot.

Gestrand in Deerlijk België, volgens de Belgische dealer Veys moet de motor vervangen worden.
Maar de crafter is in onderhoud bij een onafhangkelijke garage en v.w. het slechte vermogen hebben de crafter laten chippen.
VW geeft geen garantie meer v.w. de onafhangkelijke dealer en het andere chip.
Ik zou wel eens willen weten of VW onder het burgelijk wetboek 7.17 & 7.21 uit kan komen.
Wie heeft hier ervaring mee?

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5294
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door Kasteel » 07 mei 2011, 19:12

Zowel ervaring met burgerlijk wetboek als Crafters, maar weet niet of dat is wat je bedoelt :P.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door alt » 08 mei 2011, 19:20

http://www2.omroepgelderland.nl/content ... 2-2009.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;.

Naar de bovenstaande link verwijs ik.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Nieuwe Renault met RWD!!!

Bericht door steve smith » 08 mei 2011, 20:23

Wacht ff, ik wil dit even helder hebben: Je koopt dus een Crafter (surrogaat net-niet-Sprinter voor 2k minder), je zet er vervolgens bij Beun de Haas een chippie in omdat het ding niet vooruit te fikken is, en je verwacht vervolgens van VW dat ze garantie gaan geven op die motor? Kweenie wat je gerookt hebt maar geef Hielke ook eens wat.....

PS waterpomp issue is een bekende kwaal. En een dealer had dat ook geweten en 'm preventief kunnen vervangen. Ken een aantal auto's in m'n omgeving waarbij de waterpomp is gaan lekken in het carter, en deze motoren hebben ALLEMAAL oiledruk alarmen gegeven. Eentje is doorgereden en had dikke lagerschade, twee zijn gelijk stilgezet en functioneerden probleemloos na het vervangen van de waterpomp. Die auto is dus niet zomaar "gestrand", ben benieuwd naar het verhaal.

Toen Robert's T5 oliedruk alarmen gaf op de snelweg zei de wegenwacht "Rij maar door, sensor kapot." Vertrouwde het zelf niet dus heb de werkplaatschef van m'n dealer (op zaterdagavond) een sms gestuurd "T5 TDI 174 oliedruk alarm boven 100km/h. Que?" kreeg ik gelijk terug "Waterpomp kapot, STOPPEN". Had er zelf op dat moment nog nooit van gehoord, maar we zijn gestopt en hebben de auto later zelf afgesleept naar de dealer. Verse pomp plus olie, geen enkel probleem.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten