Downforce Hans schreef:Wij rijden al 11 jaar met Mercedes en Mercedes is zeer teleurstellend.
Als je weet wat wij al niet vervangen hebben aan brandstof opvoerpompen,inspuitpompen,injectoren,achterassen die doorzakken etc etc met als klap op de vuurpijl een sprinter die als er lang mee gereden wordt steeds langzamer gaat rijden en vervolgens op de rijksweg niet harder wil dan 70.
Al een paar jaar regelmatig het probleem en de stealer die maar niet weet wat het is.
Mercedes maakt zijn meerwaarde qua degelijkheid echt niet waar en de wat oudere auto`s blijven van alles mankeren.
Rekeningen die nergens over gaan en hulp stoffen die berekend worden tot wel 40 euro.
Net alsof er 40 euro aan ringetjes bij een reparatie gebruikt worden.
Ik koop de volgende keer gewoon een goedkopere iveco en die flikker ik er na 4 jaar uit, is volgens mij beter en goedkoper dan met een Mercedes doorrijden.
Iveco is qua blok gewoon top, die 150 en 180 pk (de oude dus) zonder roetfilter ed zijn gewoon oude, geen poespas, perfecte en zuinige motoren, zullen gewoon tot de eeuwigheid meegaan. Verder gewoon extra veren pakket nemen en euroknallend het land door. Enige nadeel is wel het beperkte dealernetwerk en de rest. Dash/zitpositie/electronica/rijden/duurzaamheid interieur blijft echter wel inferieur aan de concurrentie.
Welke Sprinters heb je ervaring mee (bakopbouw/bus/lange afstand/type/bj)?
Vrees dat ik je namelijk wel moet teleurstellen met de rest in de markt, hoe zwaar het ook valt, indien de juiste auto voor het werk samengesteld de concurrentie niks beters voor je gaat betekenen.
Het slechtste product op de markt is toch wel de Crafter (heb er 5 gehad, 4 verschillende modelfases), als ik er aan denk en reken irriteer ik me nog steeds mateloos.
- turbo's die tussen de 60-100dkm kapot gaan (probleem bekend), echter moet je er altijd voor terug en rijd auto in tussentijd kut. Buiten dat gaan injectoren/ecu/diff's/waterpompen/brandstofpompen/electronica ook buitengewoon vaak stuk
- 164pk is geen verbteren tov de 134, omdat vermogen alleen in de bovenste 1000 toeren toeneemt
- VW is afgestapt van eigen mobileitsservice, dus gewoon routemobiel die je komt halen, leuk dat je als vervangend vervoer een Fiesta krijgt, voor een bakwagen met 4.40 laadbak
- dealer was altijd overigens wel goed en problemen worden opgelsot en veel onder garantie, echter blijft het kut als je tig keer terug moet en auto gewoon een groot deel van z'n periode niet naar behoren functioneert
- goed punt is echter de restwaarde, die valt me ondanks de kort opgebouwde reputatie
Top 3 is momenteel de Iveco/Mercedes/Ford, waarbij je rekening moet houden met wat voor soort garage je verw8, bij Mercedes en Iveco is dat een vrachtwagen garage en bij Mercedes kan je dus ok gewoon in het weekend en buiten kantooruren terecht, tevens is er een passende vervangend vervoer vloot.