E36 328i water uit spruitstuk

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen van Haaren
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 feb 2009, 12:27
Locatie: Goudswaard

E36 328i water uit spruitstuk

Bericht door Jeroen van Haaren » 05 mei 2010, 15:03

Bij een maatje van mij hebben wij een 3,2 M3 uitlaatspruitstuk op zijn 2,8 gemonteerd, samen met de kat en een Supersprint einddemper, echter nu we de motor gestart hebben komt er een partij rook van het spruitstuk af waar wij eerst van dachten dat het gewoon stof was wat heet wordt en verbrand, echter nu we de verbinding tussen kat en spruitstuk bekijken komen daar druppels vloeistof tussen de pakkingen uit.
Het zit bij beide uitlaatpijpen en de vloeistof is een klein beetje vettig, wat kan duiden op koelvloeistof (?) wat wellicht weer kan duiden op een kapotte koppaking..?

Heeft iemand eerder zoiets meegemaakt en kan dit bevestigen, of misschien een andere optie?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: E36 328i water uit spruitstuk

Bericht door Bert ///M3 » 06 mei 2010, 08:39

Is het niet gewoon condens? Als je motoren koud start in de ochtend staat je uitlaat nog vol met condens. Als je flenzen niet goed vast zitten dan lekken ze, meestal moet je een keer warm gereden hebben en dan nog eens aandraaien voor het goed zit.

Gebruikersavatar
JurT
Berichten: 575
Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07

Re: E36 328i water uit spruitstuk

Bericht door JurT » 06 mei 2010, 23:29

Lijkt me eerder ook dat het condens is. Ik doe ook vaak als ik iets vastgezet heb, even er mee rijden en daarna ook weer kijken of het niet losser geraakt is. Bouten moeten zich soms gaan "zetten".

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: E36 328i water uit spruitstuk

Bericht door EG » 07 mei 2010, 20:45

Bert ///M3 schreef:Is het niet gewoon condens? Als je motoren koud start in de ochtend staat je uitlaat nog vol met condens. Als je flenzen niet goed vast zitten dan lekken ze, meestal moet je een keer warm gereden hebben en dan nog eens aandraaien voor het goed zit.
Mijn 106 heeft zelfs een einddemper met een klein gaatje op het onderste punt. Dat is om de condens af te voeren anders zit je uitlaat zo vol met water en rot ie binnen no-time weg.

Gebruikersavatar
Jeroen van Haaren
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 feb 2009, 12:27
Locatie: Goudswaard

Re: E36 328i water uit spruitstuk

Bericht door Jeroen van Haaren » 11 mei 2010, 23:21

Ah ok, bedankt voor jullie reacties, we vonden het alleen raar omdat de uitlaat er net op zat en de uitlaat al die tijd droog gelegen had, inmiddels hebben we meer van dezelfde reacties gehad
Volgende probleem is nu dat er 2 draadeinden dol gedraaid zijn in het blok, van 1 dezelfde uitlaatpoort, dus dat wordt nog even tobben. :?

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: E36 328i water uit spruitstuk

Bericht door frank de jonge » 19 jun 2010, 21:44

Is idd dat het systeem niet helemaal aanzit.
Had ik ook toen ik bij mn 328 volledig M3 lijn monteerde. Eerste keer starten resulteerde in veel damp, stank en condenswater.
Spul ff natrekken en toen was het goed :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast