Bij een maatje van mij hebben wij een 3,2 M3 uitlaatspruitstuk op zijn 2,8 gemonteerd, samen met de kat en een Supersprint einddemper, echter nu we de motor gestart hebben komt er een partij rook van het spruitstuk af waar wij eerst van dachten dat het gewoon stof was wat heet wordt en verbrand, echter nu we de verbinding tussen kat en spruitstuk bekijken komen daar druppels vloeistof tussen de pakkingen uit.
Het zit bij beide uitlaatpijpen en de vloeistof is een klein beetje vettig, wat kan duiden op koelvloeistof (?) wat wellicht weer kan duiden op een kapotte koppaking..?
Heeft iemand eerder zoiets meegemaakt en kan dit bevestigen, of misschien een andere optie?
E36 328i water uit spruitstuk
- Jeroen van Haaren
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 15 feb 2009, 12:27
- Locatie: Goudswaard
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E36 328i water uit spruitstuk
Is het niet gewoon condens? Als je motoren koud start in de ochtend staat je uitlaat nog vol met condens. Als je flenzen niet goed vast zitten dan lekken ze, meestal moet je een keer warm gereden hebben en dan nog eens aandraaien voor het goed zit.
- JurT
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07
Re: E36 328i water uit spruitstuk
Lijkt me eerder ook dat het condens is. Ik doe ook vaak als ik iets vastgezet heb, even er mee rijden en daarna ook weer kijken of het niet losser geraakt is. Bouten moeten zich soms gaan "zetten".
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: E36 328i water uit spruitstuk
Mijn 106 heeft zelfs een einddemper met een klein gaatje op het onderste punt. Dat is om de condens af te voeren anders zit je uitlaat zo vol met water en rot ie binnen no-time weg.Bert ///M3 schreef:Is het niet gewoon condens? Als je motoren koud start in de ochtend staat je uitlaat nog vol met condens. Als je flenzen niet goed vast zitten dan lekken ze, meestal moet je een keer warm gereden hebben en dan nog eens aandraaien voor het goed zit.
- Jeroen van Haaren
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 15 feb 2009, 12:27
- Locatie: Goudswaard
Re: E36 328i water uit spruitstuk
Ah ok, bedankt voor jullie reacties, we vonden het alleen raar omdat de uitlaat er net op zat en de uitlaat al die tijd droog gelegen had, inmiddels hebben we meer van dezelfde reacties gehad
Volgende probleem is nu dat er 2 draadeinden dol gedraaid zijn in het blok, van 1 dezelfde uitlaatpoort, dus dat wordt nog even tobben.
Volgende probleem is nu dat er 2 draadeinden dol gedraaid zijn in het blok, van 1 dezelfde uitlaatpoort, dus dat wordt nog even tobben.

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: E36 328i water uit spruitstuk
Is idd dat het systeem niet helemaal aanzit.
Had ik ook toen ik bij mn 328 volledig M3 lijn monteerde. Eerste keer starten resulteerde in veel damp, stank en condenswater.
Spul ff natrekken en toen was het goed
Had ik ook toen ik bij mn 328 volledig M3 lijn monteerde. Eerste keer starten resulteerde in veel damp, stank en condenswater.
Spul ff natrekken en toen was het goed

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 2 gasten