BMW classics; www.sharknosemeeting.com -> DF Approved

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Driving-fun.com team

BMW classics; www.sharknosemeeting.com -> DF Approved

Bericht door Driving-fun.com team » 04 mei 2010, 17:24

Bijzonder evenement voor klassieke BMW's op 28 augustus

Een professioneel team is de afgelopen maanden druk doende geweest met het organiseren van een internationaal BMW klassieker-evenement. Alle oldtimer en youngtimer modellen tot en met E21 3-serie, E23 7-serie, E24 6-serie en E28 5-serie zijn van harte welkom en natuurlijk ook de bijzondere modellen van onder andere Glas, Baur en Alpina uit deze periode!

Dit evenement gaat plaats vinden op 28 augustus 2010 in Wezep, dicht bij Zwolle en de locatie is gelegen aan de snelwegen A28 en A50. Een groot parkeerterrein, goede voorzieningen qua eten, drinken en sanitair, een leuk concours samen met Mequiars, mogelijkheid voor taxatie en een fraaie toerrit. De dag wordt afgesloten met een borrel en diner (indien gewenst).

We verwachten minimaal 200 auto's en hebben al grote interesse vanuit GB, België, Duitsland en Noorwegen.

De entree is GRATIS!

Zie voor programma en locatie onderstaande flyer. Meld je nu aan op http://www.sharknosemeeting.com !

Tot ziens op 28 augustus!

Afbeelding

GTRene

Re: BMW classics; www.sharknosemeeting.com -> DF Approved

Bericht door GTRene » 19 jun 2010, 09:33

leuk nice oldies kijken... :df:

Xave30

Bericht door Xave30 » 19 jun 2010, 11:25

:thumbup: Ik ben er waarschijnlijk bij!

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 20 jun 2010, 10:09

Plan nooit zover van te voren maar lijkt me gaaf!

Jeroen E21

Bericht door Jeroen E21 » 05 jul 2010, 00:52

Met nog zo'n 2 maanden te gaan hebben we al méér dan 100 aanmeldingen! Auto's uit binnen- en buitenland en van 501 tot M635CSi, een opkomst waar we niet over mogen klagen. Hoewel, we hebben ruim 200 plaatsen beschikbaar dus het zou straks ook zomaar vol=vol kunnen zijn. Meld je dus nu aan en mis HET evenement voor klassieke BMW's niet!

Ook voor een rechtsgeldige taxatie tegen een scherp tarief is nog maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar, gelukkig zijn er nog wel genoeg plaatsen voor het dinerbuffet!

Overigens zijn we nog op zoek naar eigenaren van bijzondere auto's zoals een 328, 507 of M1. Daarvoor hebben we een speciale, afgeschermde en overdekte plek beschikbaar.

Heb je leuke en relevante spullen te koop, voor slechts € 50,- kun je voor de hele dag een marktkraam huren!

Meld je nu aan op http://www.sharknosemeeting.com ! Tot ziens op 28 augustus!

Jeroen E21

Bericht door Jeroen E21 » 04 aug 2010, 00:04

Bijna 150 auto's en ook al ruim 100 deelnemers aan het dinerbuffet. Volgens mij gaat het best een feestje worden!

GTRene

Bericht door GTRene » 04 aug 2010, 00:26

wah :shocking: dat klinkt wel aardig :df:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 04 aug 2010, 00:38

Denk dat ik graag met mijn gezin eventjes kom kijken. Zal met de e39 wel buiten gezichtsveld parkeren 8)
Zijn er ook originele e28 M5's, M535's en Alpina B7, B9 en B10's te bewonderen?

Jeroen E21

Bericht door Jeroen E21 » 04 aug 2010, 08:12

Jazeker! Op E28 gebied al 25 stuks aangemeld incl iig 1 mint condition M5, verwacht ook een mint M635. Alpina's heb ik nog even niet helemaal in beeld maar volgens mij iig een E28 B7 turbo.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 04 aug 2010, 10:09

Ik ben wel benieuwd naar die mint condition M635csi :bag:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 27 aug 2010, 22:21

Wellicht kom ik korgen ff kijken! is in de buurt dus.....moet alleen de e38 ver weg zetten denk ik....te young skool....

raymondw

Bericht door raymondw » 29 aug 2010, 23:03

Een aantal van mijn foto's; eerst de E23 7-series. Ik heb toch wel een zwak voor deze grote auto's, al vindt ik persoonlijk de E32 de mooiste van alle zevens.

Een hele nette 733i in een typische seventies kleurstelling.

Afbeelding

Met een bijpassend hoedje en wandelstok.

Afbeelding

735i

Afbeelding

745i (ex Frankrijk).

Afbeelding

Chique kleurstelling.

Afbeelding

Alweer een 733i. Normaal kom je ze een geen jaren tegen.

Afbeelding

De mooiste E23 van de meeting en teglijkerijd een 745i, netjes op de TRXen.

Afbeelding

Er waren een hele hoop E28's. Ik heb de mijne zelf niet gefotografeerd. Dat hebben anderen wel gedaan. :mrgreen: De volgemde E28 heeft een beetje medicinale motorkap-zalf nodig. Misschien iets voor Rusteze :dance:

Afbeelding

Een hele mooie E28 M5 met een mooi interieur. Wel jammer dat de voorspoiler in kleur is mee gespoten.

Afbeelding

Afbeelding

Een witte B9 3.5.

Afbeelding

528i, deze worden tegenwoordig m.i een beetje ondergewaardeerd.

Afbeelding

Een vreemde eend in de bijt :ugeek:

Afbeelding

Dit vindt ik ook een hele mooie E28. De foto is een kandidaat om een HDR bewerking van te maken; dan komt de kleur nog beter uit.

Afbeelding

De meest klassieke van alle vijf-series waren ondervertegenwoordigd, al maakte deze schitterende E12 M535i veel goed.

Afbeelding

Afbeelding

In shril contrast staat deze 528i in een typische oud Duitse taxikleur; maar hij was er tenminste wel. :thumbup:

Afbeelding

Volgens mij was de oudste van alle 5-series van Loentje. Ik heb helaas geen foto's van de auto zelf, maar wel van de motorruimte in al zijn eenvoud.

Afbeelding

Ook ovide was weer van de partij met een hele stand vol spulletjes voor de E28 eigenaar. Zelfs de koffie en de koeken ontbraken niet. :clap:

Afbeelding

Met de E24's had ik een beetje mixed feelings. Er zaten hele nete exemplaren tussen, vooral deze 633CSI en die Alpin-witte 628CSI.

Afbeelding

Afbeelding

Er was duidelijk een tweedeling te zien. Mooie origineel gehouden exemplaren en veel exemplaren met mod's. De volgende E24 is een net exemplaar, maar die Alpina wielen uit het E39 tijdperk en die Angel-eyes horen echt niet, laat staan die kachelpijpen die voor uitlaat door moeten gaan. Tja, ieder zijn smaak . :think:

Afbeelding

Tja, eigenlijk hetzelfde verhaal.

Afbeelding

Volgens de heren experts was dit een echte E9 CSL, maar originaliteit is een vraagteken. Ondanks deze onduidelijkheid was het de exoot die iedereen graag wil zien.

Afbeelding

Afbeelding

Een schitterende E9 3.0CSi. Geen vraagtekens v.wb originaliteit en kwaliteit. TOP.

Afbeelding

Er waren ook een behoorlijk aantal 02s, het belangrijkste model uit de BMW geschiedenis.

2002 turbo.

Afbeelding

Afbeelding

Een tweede 2002 turbo met Alpina kenmerken.

Afbeelding

Een schitterende 02 cabriolet. De eigenaar was erg trots op zijn innovatieve afwatering bij de achterschermen.

Afbeelding

We hebben ook nog meegedaan aan de toerrit; overwegend relaxed cruisen. Ach ja, het inspectie lampje is niet zo boeiend; tijdens het inrijden van de motor ververs ik vaker vloestoffen dan dat ik de SI kan resetten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er waren ook veel E21s en ook een hoop mooie exemplaren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen de parkeerplaats weer voor niet sharknoses werd vrijgegeven kwam er nog een vreemde eend in de bijt. Maar eerlijk is eerlijk, ook sommige Japanners mogen best bewonderd worden.

Afbeelding

last but not least; een schitterend herinnerings schild aan deze meeting.

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 29 aug 2010, 23:36

mooie foto's en lol. zo'n Lancer Turbo heb ik ook nog gehad ooit :bag: :mrgreen:

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 30 aug 2010, 09:18

raymondw schreef:
Volgens de heren experts was dit een echte E9 CSL, maar originaliteit is een vraagteken. Ondanks deze onduidelijkheid was het de exoot die iedereen graag wil zien.

Hm, op de motorkap, deuren en achterklep geklopt???
Kleur is volgens mij discutabel maar dat weet ik niet 100% zeker.
En als je op RDW.nl het kenteken inklopt staat er CS ipv C S I L

Xave30

Bericht door Xave30 » 30 aug 2010, 09:56

Bedankt voor de vele foto's Raymond. Helaas heb ik deze meeting moeten missen.

Inne

Bericht door Inne » 30 aug 2010, 11:22

Was wel gezellig :)
Lekker druk.... en flink onweertje erbij, maar volgende editie zou nog groter en beter worden :df:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 30 aug 2010, 11:57

Sommige exemplaren maken hebberig

Lancer Turbo ook erg gaaf

daNpy

Bericht door daNpy » 30 aug 2010, 12:20

Chris van S. schreef: Hm, op de motorkap, deuren en achterklep geklopt???
RDW klopt niet altijd, en bovendien is het een import ;)

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 30 aug 2010, 12:34

daNpy schreef:
Chris van S. schreef: Hm, op de motorkap, deuren en achterklep geklopt???
RDW klopt niet altijd, en bovendien is het een import ;)
Als het een echte CSL is dan vind ik het een stomme fout van degene die de auto heeft geimporteerd.
Het is een groot vraagstuk bij E9's of het een originele is wel of niet. Dus dan zou ik er zeker voor zorgen dat alle papieren kloppen en dus de echtheid aantonen.
En BTW de C S I L waar ik het kenteken van heb is ook geimporteerd. :mrgreen:

Jeroen E21

Bericht door Jeroen E21 » 01 sep 2010, 00:17

En dan nog even de officiële reactie :wink:

Sharknose Meeting een daverend succes!

Op zaterdag 28 augustus 2010 vond de eerste Sharknose Meeting plaats voor klassieke en youngtimer BMW's. De opkomst ging elke verwachting te boven en de auto's bleven maar binnenstromen. Het parkeerterrein was al snel letterlijk tot de rand gevuld met allerhande BMW's, en daarvan verkeerde zeker 99,99% in een prachtige conditie. De sfeer onder eigenaren en bezoekers was er een van gedeelde passie, er werd honderduit gesproken over de hobby en er werden volop ervaringen uitgewisseld. Iedereen wist de marktkramen te vinden, met onder andere veel nieuwe en gebruikte delen voor de sharknoses. Door alle drukte zijn we er niet in geslaagd en officiële telling te houden maar naar schatting waren er 200 auto's aanwezig waarvan 60 E21's, een geweldige opkomst!

Aan het begin van de middag konden de prijzen worden uitgereikt voor de fraaiste sharknoses. Gebaseerd op de stemmen van de publieksjury, de bevindingen van de taxateur en van een team van sharknose experts zou dit een eenvoudig klusje moeten zijn geweest maar niets was minder waar, er waren gewoon enorm veel zeer fraaie auto's! Uiteindelijk ging de eerste prijs naar Arnold voor zijn prachtig gerestaureerde E21 Alpina B6 2.8 met op respectievelijk de tweede en derde plek een 1600-2 volcabrio en een 2002 turbo Alpina. Na de prijsuitreiking was het tijd geworden voor de toerrit en daaraan deed cica 75% mee. Er werd in groepjes gereden door de fraaie omgeving met weiland, bos, hei en het oude centrum van Hattem. Uiteraard hoefde de beschikbare hulpdienst niet uit te rukken voor gestrande voertuigen, het blijven tenslotte BMW's! Na nog wat napraten gingen ruim 100 deelnemers in eenzelfde ontspannen sfeer aan het dinerbuffet.

De eerste Sharknose Meeting zit erop, en is de start van een nieuwe traditie! Ofwel: volgend jaar is er weer een Sharknose Meeting. Beter en groter met meer ruimte, maar in dezelfde sfeer. Binnenkort zal de nieuwe datum worden bekendgemaakt, vermoedelijk zal dat juni 2011 worden.
Dank aan alle deelnemers en bezoekers om het mooiste BMW evenement van de laatste jaren mogelijk te maken!

Tot slot nog enkele foto's om een indruk te krijgen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog meer foto's zien? Bekijk alle foto's en links hier:
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f=18&t=12178

Plaats reactie