W211 E55 AMG 2004 electronica/sper/etc
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
W211 E55 AMG 2004 electronica/sper/etc
Even een kort vraagje namens een goede kennis, die onlangs een nette E55 AMG 2004 heeft zien staan.
Het vermogen, het gaan van de auto en reeds bekende motor zijn top, maar we vroegen ons af hoe het zat met de electronica (ESP ed) en sper van deze auto. Is dit net de generatie waar je met een extra pakket het 'goed' kon uitschakelen en sper std was, of is deze af fabriek al goed?
Verdere tips inzake dit model zijn welkom.
Het vermogen, het gaan van de auto en reeds bekende motor zijn top, maar we vroegen ons af hoe het zat met de electronica (ESP ed) en sper van deze auto. Is dit net de generatie waar je met een extra pakket het 'goed' kon uitschakelen en sper std was, of is deze af fabriek al goed?
Verdere tips inzake dit model zijn welkom.
-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Re: W211 E55 AMG 2004 electronica/sper/etc
Je hebt het over de W211. AMG heeft een aparte prijslijst waarop ondermeer een mechanisch sper te vinden is.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: W211 E55 AMG 2004 electronica/sper/etc
ESP gaat niet volledig uit, iig niet genoeg om zijwaarts te gaan met enige precisie. Daarvoor moet de auto in 'dyno-mode', wat ook meteen ABS en wat andere zaken uitschakelt geloof ik:
Here's the total procedure:
1. Turn ignition key to position 1 (SRS light on).
2. Make sure digital temperature gauge shows in instrument cluster. If it doesn't, use the arrow buttons on the left side of wheel to scroll through menu until it does.
3. Turn ignition switch off and back on again to position 1 (SRS light on).
4. Quickly, while the SRS light is on, push the trip odometer reset button at the far left of the instrument gauge cluster 3 times quickly.
5. Your display should now have a voltage reading, like "UB: 12.0V" on the screen.
6. Hit the up arrow button on the left side of the wheel until you get to the display that reads "ESP Dynamometer Test".
7. Now go to the right side of the steering wheel and hit the plus (+) button once to light up the "on" button for ESP Dynamometer Test.
8. Start up the car - you're now in dyno mode. The display will read "ESP unavailable Diagnostic Test". The car will stay in dyno mode, even if you turn off the engine.
9. To turn dyno mode off, turn ignition off, then turn ignition switch to position 1 again and hit the minus (-) button on the right side of the steering wheel once until the display says "ESP Dynamometer Test Circuit 15 off." Turn off the ignition - you're back to normal and out of dyno mode.
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: W211 E55 AMG 2004 electronica/sper/etc
Stond me iets van bij, std dus alleen beetje electronisch sper, of ontbreekt volledig?Dick Hoekendijk schreef:Je hebt het over de W211. AMG heeft een aparte prijslijst waarop ondermeer een mechanisch sper te vinden is.
Staat bij de 2 pagina's lange optie lijst, niks over sper (eigenlijk helemaal niks van de AMG snoeplijst).
Martijn Koevoets schreef:ESP gaat niet volledig uit, iig niet genoeg om zijwaarts te gaan met enige precisie. Daarvoor moet de auto in 'dyno-mode', wat ook meteen ABS en wat andere zaken uitschakelt geloof ik:
Here's the total procedure:
1. Turn ignition key to position 1 (SRS light on).
2. Make sure digital temperature gauge shows in instrument cluster. If it doesn't, use the arrow buttons on the left side of wheel to scroll through menu until it does.
3. Turn ignition switch off and back on again to position 1 (SRS light on).
4. Quickly, while the SRS light is on, push the trip odometer reset button at the far left of the instrument gauge cluster 3 times quickly.
5. Your display should now have a voltage reading, like "UB: 12.0V" on the screen.
6. Hit the up arrow button on the left side of the wheel until you get to the display that reads "ESP Dynamometer Test".
7. Now go to the right side of the steering wheel and hit the plus (+) button once to light up the "on" button for ESP Dynamometer Test.
8. Start up the car - you're now in dyno mode. The display will read "ESP unavailable Diagnostic Test". The car will stay in dyno mode, even if you turn off the engine.
9. To turn dyno mode off, turn ignition off, then turn ignition switch to position 1 again and hit the minus (-) button on the right side of the steering wheel once until the display says "ESP Dynamometer Test Circuit 15 off." Turn off the ignition - you're back to normal and out of dyno mode.
Al eens eerder gelezen, maar wel een beetje gekut als je met regelmaat beetje lol uit de auto wil halen.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: W211 E55 AMG 2004 electronica/sper/etc
Idd. Dus gewoon laten gaan die ster, en een M5 kopen. E39 of e60 afhankelijk van budgetKasteel schreef:Al eens eerder gelezen, maar wel een beetje gekut als je met regelmaat beetje lol uit de auto wil halen.

- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: W211 E55 AMG 2004 electronica/sper/etc
Persoon twijfelt ook ter dege tussen E60 M5 en w211 E55 AMG. Qua rijden/rammen gaat de e60 handsdown winnen, maar ik vind persoonlijk de E55 een leuke outsider. Het motortje vind ik briljant en ook in- en exterieur vind ik echt geslaagd. Buiten dat denk ik dat het meer alltaglich karakter hem meer zal aanspreken.steve smith schreef:Idd. Dus gewoon laten gaan die ster, en een M5 kopen. E39 of e60 afhankelijk van budgetKasteel schreef:Al eens eerder gelezen, maar wel een beetje gekut als je met regelmaat beetje lol uit de auto wil halen.
Het is weer het oude BMW-Mercedes vergelijk eigenlijk, ben zelf wild-lyrisch over de C63, terwijl ik denk dat de E90 M3 degene is het lekkerst stuurt van de 2 (maar de looks en geluid).
Auto waarover het gaat: http://www.sternauto.nl/OccasionDetail. ... ken=07NTKF
Persoonlijk gewoon een bijzonder mooi exemplaar (voor zover op afstand te beoordelen).
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: W211 E55 AMG 2004 electronica/sper/etc
disclaimer: Na 3 bochten lekker sturen waarbij je ook moet remmen zul je de melding "Brakes are overheated" krijgen. :twisted:
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: W211 E55 AMG 2004 electronica/sper/etc
De AMG driftman die bij de Scuderia was op de Ring weet er anders wel raad mee zo'n AMG 

- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: W211 E55 AMG 2004 electronica/sper/etc
E60 M5 vs E55AMG. Janken vs hameren. Vermogen vs koppel. Blokje met beide en je weet een stuk meer. Mocht er een open diffje open hangen (en die kans is dus schijnbaar groot), dan is dat nog wel op te lossen. Dat ESP verhaal is lastiger.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: W211 E55 AMG 2004 electronica/sper/etc
Die zit nogal dicht bij het vuur dus daar zal de hele trukendoos wel op zitten qua sper en schakelaars die de boel ECHT uit zetten.......Bert ///M3 schreef:De AMG driftman die bij de Scuderia was op de Ring weet er anders wel raad mee zo'n AMG
- Davy MR2DRIFT
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
- Locatie: Ausfahrt
Re: W211 E55 AMG 2004 electronica/sper/etc
Complete onzin wat hier allemaal geschreven wordt. We hebben een aantal jaren geleden in een E55 AMG gereden en dat was gewoon volgas, 2 dikke zwarte strepen en enorm veel rook:-). Af fabriek. Ook een rotonde 2 keer ronddriften was geen enkel probleem;-). Vriend van me heeft sinds een tijd zelf een E55 AMG en deze is vorige week in Stuttgart geweest voor een oppepkuurtje. E55 is zeker zo leuk als een M5 en op sommige vlakken veel stoerder. Geluid, originaliteit, koppel. enz. En dat zeg ik als BMW-liefhebber!:
Hier het filmpje van de test destijds:
En hier een andere leuke strepentrekker:
Hier het filmpje van de test destijds:
En hier een andere leuke strepentrekker:
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28542
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: W211 E55 AMG 2004 electronica/sper/etc
zo dat zijn idd wel dikke strepen
8)

-
- Berichten: 55107
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: W211 E55 AMG 2004 electronica/sper/etc
Mooi!Davy MR2DRIFT schreef:Complete onzin wat hier allemaal geschreven wordt. We hebben een aantal jaren geleden in een E55 AMG gereden en dat was gewoon volgas, 2 dikke zwarte strepen en enorm veel rook:-). Af fabriek. Ook een rotonde 2 keer ronddriften was geen enkel probleem;-). Vriend van me heeft sinds een tijd zelf een E55 AMG en deze is vorige week in Stuttgart geweest voor een oppepkuurtje. E55 is zeker zo leuk als een M5 en op sommige vlakken veel stoerder. Geluid, originaliteit, koppel. enz. En dat zeg ik als BMW-liefhebber!:
Hier het filmpje van de test destijds:
En hier een andere leuke strepentrekker:
Zat in zo'n ding maar 'n klein navigatiescherm toendertijd? Terwijl mijn 2002 E46 M3 al 'n groot navscherm had.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: W211 E55 AMG 2004 electronica/sper/etc
Kan misschien wel kloppen!!
Heb weleens met Dick Hoekendijk op Papenburg met een Mercedes SL gereden. De SL deed ook zijn best om via de ESP de drift de kop in te drukken maar als je TE hard rijdt dan kan de ESP het echt niet meer bijbenen en doe je toch een zeer leuke drift.
Heb weleens met Dick Hoekendijk op Papenburg met een Mercedes SL gereden. De SL deed ook zijn best om via de ESP de drift de kop in te drukken maar als je TE hard rijdt dan kan de ESP het echt niet meer bijbenen en doe je toch een zeer leuke drift.
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: W211 E55 AMG 2004 electronica/sper/etc
Je kon gewoon grootscherm navi krijgen, was alleen optie en niet standaard. En die groot scherm navi was echt wel briljant voor die tijd. Een van de beste ingebouwde systemen IMHO.Robin schreef:Mooi!Davy MR2DRIFT schreef:Complete onzin wat hier allemaal geschreven wordt. We hebben een aantal jaren geleden in een E55 AMG gereden en dat was gewoon volgas, 2 dikke zwarte strepen en enorm veel rook:-). Af fabriek. Ook een rotonde 2 keer ronddriften was geen enkel probleem;-). Vriend van me heeft sinds een tijd zelf een E55 AMG en deze is vorige week in Stuttgart geweest voor een oppepkuurtje. E55 is zeker zo leuk als een M5 en op sommige vlakken veel stoerder. Geluid, originaliteit, koppel. enz. En dat zeg ik als BMW-liefhebber!:
Hier het filmpje van de test destijds:
En hier een andere leuke strepentrekker:
Zat in zo'n ding maar 'n klein navigatiescherm toendertijd? Terwijl mijn 2002 E46 M3 al 'n groot navscherm had.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: W211 E55 AMG 2004 electronica/sper/etc
Dat is ook niet wat ik zeg, ESP kan niet volledig uit. Strepen trekken en een rotonde zijn standaard geen probleem, maar bij remingrepen etc gaat de boel weer aan, Kasteel vroeg of je het 'goed' kan uitschakelen.Davy MR2DRIFT schreef:Complete onzin wat hier allemaal geschreven wordt. We hebben een aantal jaren geleden in een E55 AMG gereden en dat was gewoon volgas, 2 dikke zwarte strepen en enorm veel rook:-). Af fabriek. Ook een rotonde 2 keer ronddriften was geen enkel probleem;-).

- 2000USA
- Berichten: 957
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14
Re: W211 E55 AMG 2004 electronica/sper/etc
Klopt, apparaat in het filmpje is de APS50 (pijltje-bolletje, standaard op de AMG), je kon ook de DVD-navi grootscherm COMAND krijgen, wat inderdaad een heel prettig systeem is. Kaartupdates zijn natuurlijk niet goedkoop, maar dat is het nergens.EG schreef:Je kon gewoon grootscherm navi krijgen, was alleen optie en niet standaard. En die groot scherm navi was echt wel briljant voor die tijd. Een van de beste ingebouwde systemen IMHO.
Vergeleken met een E39 zou ik altijd voor de E gaan, met een E60 is de V10 toch ook wel aanlokkelijk, beiden hebben vrachtladingen karakter.
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: W211 E55 AMG 2004 electronica/sper/etc
Ik vind ze totaal onvergelijkbaar:
M5 is pijlsnelle supersportieve sedan met "sportief" motorblokje en handmatig schakelen.
E55 AMG is een idioot snelle super deluxe sedan met superkrachtig motor en automaat.
Voor een funwagen zou ik zelf nooit een conventionele automaat willen (SMG, DSG, DCT uitgezonderd). De AMG heeft een normale automaat. Ik vind dat meer bij een cruisewagen passen dan bij een funwagen.
Dit alles met een dikke IMHO, je moet het maar net zelf weten wat je wilt. Sommige mensen hebben juist liever automaat (conventioneel of niet).
M5 is pijlsnelle supersportieve sedan met "sportief" motorblokje en handmatig schakelen.
E55 AMG is een idioot snelle super deluxe sedan met superkrachtig motor en automaat.
Voor een funwagen zou ik zelf nooit een conventionele automaat willen (SMG, DSG, DCT uitgezonderd). De AMG heeft een normale automaat. Ik vind dat meer bij een cruisewagen passen dan bij een funwagen.
Dit alles met een dikke IMHO, je moet het maar net zelf weten wat je wilt. Sommige mensen hebben juist liever automaat (conventioneel of niet).
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Re: W211 E55 AMG 2004 electronica/sper/etc
Ik denk eerlijk ook dat de houdbaarheid van een AMG (met een dikke uitzondering de C63) een stuk minder is dan een M5. Op een gegeven moment ga je toch balen van die automaat in een bocht, en als je 30 rotondes gedrift heb wil je ook een keer door naar het ''echte'' werk... Ik zou hem in ieder geval snel beu zijn itt de áltijd attractieve M5!
- Brava
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
- Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i
Re: W211 E55 AMG 2004 electronica/sper/etc
Ik zou zelf ook de M5 kiezen maar als het dan toch een conventionele automaat moet zijn dan zou ik eerder aan een RS6 gaan denken.
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Re: W211 E55 AMG 2004 electronica/sper/etc
Nou ja, een Rs6 staat imo op een nog lager niveau dan een E AMG. Dat is een stuk minder fun, veel te gecontroleerd...
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: W211 E55 AMG 2004 electronica/sper/etc
RS6 V10 is heer en meester op de Autobahn alleen op t circuit is t echt een lomp ding.
Majah waar kom je nou vaker?
Goed....ff terug naar de E55
Majah waar kom je nou vaker?
Goed....ff terug naar de E55

- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: W211 E55 AMG 2004 electronica/sper/etc
Haalt me de woorden uit de mondMarc RS4 schreef:RS6 V10 is heer en meester op de Autobahn alleen op t circuit is t echt een lomp ding.
Majah waar kom je nou vaker?
Goed....ff terug naar de E55

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: W211 E55 AMG 2004 electronica/sper/etc
Legendarisch filmpje ! Destijds honderden keren bekeken die teller boven de 160 zo imposant wat een stappen dat ding maakt ! Gewoon dik 476 pk was voor die tijd (nu ook nog) echt ongekend ! De M5 had er toen 400 namelijk.
- Arthur
- Berichten: 43049
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: W211 E55 AMG 2004 electronica/sper/etc
Ach ja, als iemand eens iets wil weten over een topmodel van wat voor merk dan ook, dan is het advies: kin je beter een BMW nemen
Misschien WIL iemand dat wel niet 


Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 3 gasten