Heeft Duifjes.com karakter?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Bericht door RVV » 20 apr 2010, 11:56

Ik ben er nog niet over uit.

Oof
Auto: Caddy 1.6 TDI

Re: Heeft Duifjes.com karakter?

Bericht door Oof » 20 apr 2010, 12:00

Karakter heeft die zeker :mrgreen:
Mooi geschreven stuk en voor een deel zeker herkenbaar.

Maar moeten we nu op de FP of het forum reageren op de artikelen. Het is nu een beetje dubbel en een discussie is ook niet mogelijk omdat mensen letterlijk naast elkaar heen praten.

Harrie

Bericht door Harrie » 20 apr 2010, 13:08

Ik vind het best een leuk en begrijpelijk stukkie tekst. Alleen ik raakte het spoor volledig bijster toen de Scirocco als auto met karakter werd genoemd. In feite is dit net zo'n "karakterloze" auto als de Golf behalve dat ie een ander (voor sommige spannend) uiterlijk heeft.
Laatst gewijzigd door Harrie op 20 apr 2010, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel P

Bericht door Michel P » 20 apr 2010, 13:23

Je bent toch ook van het foute karakter Jacco, die ordi US cars spreken je toch ook aan!

Michel

Andre

Bericht door Andre » 20 apr 2010, 13:32

Zou je karakter nog leuk vinden als de troep weer eens kapot is.

???

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 20 apr 2010, 13:35

Harrie schreef:Ik vind het best een leuk en begrijpelijk stukkie tekst. Alleen ik raakte het spoor volledig bijster toen de Scirocco als auto met karakter werd genoemd. In feite is dit net zo'n "karakterloze" auto als de Golf behalve dat ie een ander (voor sommige spannend) uiterlijk heeft.
Harrie ik begrijp je reactie! maar goed dit is uiteraard persoonlijk en juist daarom de ook die kleuren. Persoonlijk vindt ik de Scirocco een erg geslaagd model!

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 20 apr 2010, 13:37

Michel P schreef:Je bent toch ook van het foute karakter Jacco, die ordi US cars spreken je toch ook aan!

Michel
Uiteraard!

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 20 apr 2010, 13:38

duifjes.com schreef:
Harrie schreef:Ik vind het best een leuk en begrijpelijk stukkie tekst. Alleen ik raakte het spoor volledig bijster toen de Scirocco als auto met karakter werd genoemd. In feite is dit net zo'n "karakterloze" auto als de Golf behalve dat ie een ander (voor sommige spannend) uiterlijk heeft.
Harrie ik begrijp je reactie! maar goed dit is uiteraard persoonlijk en juist daarom de ook die kleuren. Persoonlijk vindt ik de Scirocco een erg geslaagd model!
Dat je het een geslaagd model vind oke... maar karakter ? kom op zeg :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 20 apr 2010, 16:40

Jacco, je bent verdwaald in de nostalgie van het vorige model. Nieuwe scirocco is een massaproduct zonder karakter, maar wel een supergave wagen!

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 21 apr 2010, 02:39

Mike Spanjersbergh schreef:
duifjes.com schreef:
Dat je het een geslaagd model vind oke... maar karakter ? kom op zeg :mrgreen:
Oke ik snap je punt wat ik ermee wil zeggen is dat als iemand in een Scirocco rijdt ipv een Golfje en dan juist in de beschreven kleuren dan toon in je in mijn ogen karakter.....dont go with the flow ... dat is mn punt... eenheidsworsten zijn er genoeg...teveel zelfs stoor me er zelfs aan tijdens mn dagelijks ritten......aleen zullen ze dat van mij ook denken @ zilvergrijs 126pk diesel Avensis trekhaak editione......

steve smith

Bericht door steve smith » 21 apr 2010, 02:43

duifjes.com schreef: Oke ik snap je punt wat ik ermee wil zeggen is dat als iemand in een Scirocco rijdt ipv een Golfje en dan juist in de beschreven kleuren dan toon in je in mijn ogen karakter.....dont go with the flow ... dat is mn punt... eenheidsworsten zijn er genoeg...teveel zelfs stoor me er zelfs aan tijdens mn dagelijks ritten......aleen zullen ze dat van mij ook denken @ zilvergrijs 126pk diesel Avensis trekhaak editione......
Da's wel een statement voor iemand die verkoop deed bij het saaiste merk op aarde! :wink:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 21 apr 2010, 02:58

steve smith schreef:
duifjes.com schreef: Oke ik snap je punt wat ik ermee wil zeggen is dat als iemand in een Scirocco rijdt ipv een Golfje en dan juist in de beschreven kleuren dan toon in je in mijn ogen karakter.....dont go with the flow ... dat is mn punt... eenheidsworsten zijn er genoeg...teveel zelfs stoor me er zelfs aan tijdens mn dagelijks ritten......aleen zullen ze dat van mij ook denken @ zilvergrijs 126pk diesel Avensis trekhaak editione......
Da's wel een statement voor iemand die verkoop deed bij het saaiste merk op aarde! :wink:
Dat ben ik met je eens....alleen tussen dingen verkopen waar je achter staat en dingen waarvan je vindt dat ze karakter van hebben verschilt.....maar goed ik zou mezelf ook niet meer zien aldaar.... :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 21 apr 2010, 08:29

duifjes.com schreef:
steve smith schreef:Da's wel een statement voor iemand die verkoop deed bij het saaiste merk op aarde! :wink:
Dat ben ik met je eens....alleen tussen dingen verkopen waar je achter staat en dingen waarvan je vindt dat ze karakter van hebben verschilt.....maar goed ik zou mezelf ook niet meer zien aldaar.... :mrgreen:
"Dag mevrouwtje. Ik zie dat u interesse heeft in dit praktische stadsautootje. Nou, ik sta er volledig achter. Kwalitatief uitstekend en je zit nog droog ook. Wel enorm saai en karakterloos natuurlijk, maar dat past uitstekend bij uw vormeloze kleding en die slaapverwekkende jas die u daar draagt. Het autootje pas dus perfect bij u. Gezellig samen op weg naar het bejaardenhuis. Rekent u contant af of wilt u pinnen?"

*en weer verlaat een tevreden klant het pand*

Macboy

Bericht door Macboy » 21 apr 2010, 10:51

Oof schreef:Maar moeten we nu op de FP of het forum reageren op de artikelen. Het is nu een beetje dubbel en een discussie is ook niet mogelijk omdat mensen letterlijk naast elkaar heen praten.
Groot probleem punt op DF. Mogelijk dat iemand hier uitleg over kan geven ?

RVV

Bericht door RVV » 21 apr 2010, 11:00

Je mag zelf kiezen.
:wink:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 21 apr 2010, 11:05

Andre schreef:Zou je karakter nog leuk vinden als de troep weer eens kapot is.

???
Des te meer ga je de techniek waarderen wanneer het een keer wel heel blijft.

Sebastix

Bericht door Sebastix » 21 apr 2010, 11:17

Karakter en auto's?

Een karakter geven aan een fysiek object is een behoorlijke uitdaging, zeker voor een ontwerper. Maar het gaat om een zekere interactie tussen beide; jij als persoon moet het gevoel krijgen alsof het object je iets probeert te vertellen, communicatie. En dat op een eigenzinnige manier vanuit het object. Iets wat jij als prettig en logisch ervaart en je een goed gevoel geeft. Zeker wanneer jij gaat terug praten en wederom het gevoel terugkrijgt dat in dit geval de auto op jou reageert.

Karaktereigenschappen zijn de hele kleine -vaak onbewuste- details van een auto. Sommige auto's hebben er heel veel (de auto's met karakter), sommige hebben er geen enkele. Eerste indrukken van een auto zijn daarbij allesbepalend bij mensen zoals ons :)

Plaats reactie